Gå til innhold

Gave til de som ikke ønsker seg noe, men som trenger masse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal være forlover for min beste venninne nå i sommer, og sliter med gaveideer! Min venninne og mannen er et relativt ungt par, de eier ingen egen bolig og har egentlig ikke så mye ting og tang. Bryllupet blir relativt lite, og det er pga økonomi, så kun nærmeste familie og noen venner er invitert. Men selv om økonomien er så-som-så, og selv om de mangler det meste av sånne typiske ting som folk ønsker seg i bryllupsgave (kjøkkenutstyr, glass, servise osv), så ønsker de seg ingen ting i gave. Ønsker kun en fin dag sammen med familie og venner, og når jeg spør hva de ønsker seg sier de at de ikke har plass til oppbevaring av alskens ting og tang, og de syns det er frekt å kun ønske seg penger. Så hva i all verden skal jeg gi dem? Jeg er forlover, jeg har jo lyst til å gi dem noe fint! Og ikke en lysestake som de må irritere seg over at tar opp plass i en relativt liten leilighet, og heller ikke penger som da bare går med i "det store sluket", og som egentlig kommer til å føles ubehagelig for dem å få også. Sååå, hva gjør jeg? Har noen et bra tips eller noe? Har vurdert billetter til en eller annen happening, type konsert eller noe, men akkurat nå finner jeg ikke noe jeg syns passer til dem😳 Hjelp? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et månedsabbonement på matkasse? En restaurantmiddag? En helgetur? Hjemmestrikkede gensere? Noe fra gullsmeden som evt kan byttes? Du skriver ikke beløp, så det er litt vanskelig å komme med tips.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Et månedsabbonement på matkasse? En restaurantmiddag? En helgetur? Hjemmestrikkede gensere? Noe fra gullsmeden som evt kan byttes? Du skriver ikke beløp, så det er litt vanskelig å komme med tips.

Tusen takk for tips! Så mange gode ideer! Jeg tenker beløpet skal være ca 1500kr☺️

• Liker 1
Skrevet

Hvis de manglet så mye så synes jeg gavekort på en butikk som ikea, jernia, tilbords, kitchen el hadde vært mest passe. Kjekt å få og man kan kjøpe selv det man trenger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal de på bryllupsreise? Ta ut kontanter i valutaen i landet de skal til og kjøp en reisebok ved siden av :) 

Anonymkode: 2358d...25a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, FruFiolett skrev:

Hei! Jeg skal være forlover for min beste venninne nå i sommer, og sliter med gaveideer! Min venninne og mannen er et relativt ungt par, de eier ingen egen bolig og har egentlig ikke så mye ting og tang. Bryllupet blir relativt lite, og det er pga økonomi, så kun nærmeste familie og noen venner er invitert. Men selv om økonomien er så-som-så, og selv om de mangler det meste av sånne typiske ting som folk ønsker seg i bryllupsgave (kjøkkenutstyr, glass, servise osv), så ønsker de seg ingen ting i gave. Ønsker kun en fin dag sammen med familie og venner, og når jeg spør hva de ønsker seg sier de at de ikke har plass til oppbevaring av alskens ting og tang, og de syns det er frekt å kun ønske seg penger. Så hva i all verden skal jeg gi dem? Jeg er forlover, jeg har jo lyst til å gi dem noe fint! Og ikke en lysestake som de må irritere seg over at tar opp plass i en relativt liten leilighet, og heller ikke penger som da bare går med i "det store sluket", og som egentlig kommer til å føles ubehagelig for dem å få også. Sååå, hva gjør jeg? Har noen et bra tips eller noe? Har vurdert billetter til en eller annen happening, type konsert eller noe, men akkurat nå finner jeg ikke noe jeg syns passer til dem😳 Hjelp? 

Men når det er ting de mangler , har de virkelig ikke plass til det i den boligen de leier? :klo:

Jeg ville gitt de et flott bestikk-sett, da det er noe som ikke tar alt for stor plass.

Anonymkode: 5fb89...354

• Liker 1
Skrevet

Gavekort på opplevelse kanskje? 

Skrevet

Her jeg bor finnes det Sentumskort som kan brukes i alt fra mat til klesbutikker. Kanskje det kan være noe hvis det finnes der dere bor. Da kan de eventuelt kjøpe noe til hjemmet, klær til seg selv eller bruke det på mat.

Skrevet

Tusen takk for fine tips! Hvis man eventuelt skal gi gavekort på opplevelser, hvordan skal jeg gjøre det da? Gi penger og så skrive i kortet at de skal brukes på en opplevelse? 

Skrevet
2 minutter siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk for fine tips! Hvis man eventuelt skal gi gavekort på opplevelser, hvordan skal jeg gjøre det da? Gi penger og så skrive i kortet at de skal brukes på en opplevelse? 

Kanskje du finner noen opplevelser her som kan passe dem :) 

https://youwish.no/?gclid=CLCYguump9QCFcIPGAodrE0JFQ

Gjest Blondie65
Skrevet

Kanskje du kan forklare dem at selv om de ikke ønsker seg noe spesielt, er det slik at det er et ønske om å gi i forbindelse med en bryllupsfeiring og at de gjør lurt i å lage seg en ønskeliste slik at de får det de trenger - alternativt penger. Ellers risikerer de å få mye de ikke har ønsket seg.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når det er ting de mangler , har de virkelig ikke plass til det i den boligen de leier? :klo:

Jeg ville gitt de et flott bestikk-sett, da det er noe som ikke tar alt for stor plass.

Anonymkode: 5fb89...354

Men de spiser sannsynligvis ikke med fingrene nå....

Anonymkode: 57336...466

AnonymBruker
Skrevet
På Monday, June 05, 2017 den 9.20, Amawhatsnot skrev:

Hjemmestrikket genser til bryllup er teit. Masse teite ting du ramser opp. Penger eller gavekort er bedre.

Anonymkode: 9d7bb...a71

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmestrikket genser til bryllup er teit. Masse teite ting du ramser opp. Penger eller gavekort er bedre.

Anonymkode: 9d7bb...a71

Kunne ikke vært mer uenig med deg. Å kalle gaver teite er dessuten uhyggelig umodent. 

Anonymkode: 95474...414

• Liker 1
Skrevet

Det første jeg tenkte var å slå deg sammen med flere om et reisegavekort. Kjipt å gi et bare fra deg f.eks, for da blir det jo gjerne et ganske lite beløp som er knyttet til et spesifikt reiseselskap. Men om man er flere så kan det jo bli nok til fly+hotell til en storby f.eks? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...