Gå til innhold

På hjemmedate hos han - skikk og bruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sjelden på middag hos folk. Og jeg ble litt usikker etter en date om jeg var uhøflig når jeg var hos han. Det var en soldag, så jeg var invitert til å komme til han og være på balkongen og også spise der ute. Etter at vi hadde spist, tok han av bordet. Han kom tilbake en gang til for å hente tallerkene. Jeg tenker at jeg kanskje burde ha tatt de tallerkene og bært til kjøkkenet. Hadde vi vært innendørs hadde jeg kanskje gjort det automatisk, men siden vi satt ute på balkongen visste jeg ikke om det var naturlig, så jeg lot være. Var jeg uhøflig? Jeg føler meg ganske dum på dette området, kjenner ikke helt til skikk og bruk.

Anonymkode: 3f4ed...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var ikke uhøflig som ikke gjorde det. Det kunne selvsagt vært hyggelig om du gjorde det. Det har ikke noe å si den ene episoden. Det er hvordan du generelt er, om du viser deg å være hjelpsom og hyggelig. Faktisk kunne det og være avslappende og koselig at du bare satt på balkongen og koste deg over å få servert og være på date.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, exictence skrev:

Du var ikke uhøflig som ikke gjorde det. Det kunne selvsagt vært hyggelig om du gjorde det. Det har ikke noe å si den ene episoden. Det er hvordan du generelt er, om du viser deg å være hjelpsom og hyggelig. Faktisk kunne det og være avslappende og koselig at du bare satt på balkongen og koste deg over å få servert og være på date.

Det var godt å høre. Det gikk ellers ganske dårlig på daten, han mistet lysten på å møte meg igjen. Så jeg vil på en måte "forsikre meg" om at ikke dette var utslagsgivende. Leter jo etter alt som kan være feil med meg etterpå.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var godt å høre. Det gikk ellers ganske dårlig på daten, han mistet lysten på å møte meg igjen. Så jeg vil på en måte "forsikre meg" om at ikke dette var utslagsgivende. Leter jo etter alt som kan være feil med meg etterpå.

Enig med hun du siterer, det du (ikke) gjorde var ikke uhøflig.

Og ingen vits i å lete etter feil, det er jo ikke deg det er noe galt med! Det var bare ikke helt riktig for han:)

• Liker 3
Skrevet

Personlig, så spør jeg alltid om jeg skal hjelpe til, uansett anledning. (Ikke i selskap med betalte hjelpere) Å si du var uhølig er å dra det langt, men uansett hvor eller med hvem du er, så er det alltid hyggelig at gjester spør, så kan vertskapet selv bestemme utfallet. Les litt om skikk og bruk, så er du tryggere neste gang du skal bort. Fant den under, men du finner sikkert mer hvis du går inn for det.

http://www.klikk.no/emne/skikk og bruk

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mistet han lysten på å møte deg igjen? Hva sa han for noe? Hadde en date sagt til meg at han mistet lysten på å møte meg igjen, så hadde jeg automatisk fått svar på at det var hele meg det var noe feil med...:klo:

Anonymkode: d1f3c...fa7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det første date? Da trenger det ikke nødvendigvis være noe som var utslagsgivende, heller at dere rett og slett ikke passet sammen eller hadde den berømte kjemien. Jeg har vært på date med en fyr som egentlig var helt perfekt, men for meg gjorde han ingenting på måte, var som å være der med broren min, ble ikke en ny date altså selv om fyren var mer enn bra nok.

Om dere har møttes flere ganger lan det hende han har vært usikker på om han vil fortsette, og da vil gjerne mange små "feil" du gjør gjøre at han bestemmer seg for å ikke møte deg mer. Da vil også det du beskriver her kunnne veie litt nedover hvis han allerede har de overaktive kritiserende brillene på.

Det er veldig bra at du prøver å se hva du kan endre på da, det er slik man lærer og blir bedre. :) Men du må også huske på at en date er i hovedsak noe du drar på for å finne ut om den andre personen er bra for deg, om DU ønsker å forsette noe med personen og om personen har de kvaliteter og verdier DU ser etter. Det er er mange som glemmer dette og fokuserer for mye på selge seg selv.

Anonymkode: 3371c...a9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pratet du om eksen din?

Anonymkode: 136ba...bcd

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mistet han lysten på å møte deg igjen? Hva sa han for noe? Hadde en date sagt til meg at han mistet lysten på å møte meg igjen, så hadde jeg automatisk fått svar på at det var hele meg det var noe feil med...:klo:

Anonymkode: d1f3c...fa7

Det var andre date. Han var oppmerksom på første date, men da jeg kom på andre date virket han egentlig uinteressert fra begynnelsen. Ønsker jeg aldri hadde kommet på daten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var andre date. Han var oppmerksom på første date, men da jeg kom på andre date virket han egentlig uinteressert fra begynnelsen. Ønsker jeg aldri hadde kommet på daten.

Hvor møtte du han? På Tinder?

Anonymkode: d0216...bc4

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det egentlig, er livet ødelagt om man går på dårlige dater? Se på det som en erfaring.

• Liker 4
Skrevet

Du kan ha gitt dårlig inntrykk med å ikke hjelpe, men det var definitivt ikke eneste grunn til at han droppet deg

AnonymBruker
Skrevet

Er du invitert på hjemmedate og du har akseptert, er det forventet sex. Det er brudd på "skikk og bruk" å forlate verten uten å ha gitt sex som gjenytelse.

Anonymkode: 66468...50a

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du invitert på hjemmedate og du har akseptert, er det forventet sex. Det er brudd på "skikk og bruk" å forlate verten uten å ha gitt sex som gjenytelse.

Tull og tøys.  Hvis man liker hverandre så mye at sex er aktuelt er det helt i orden, men det er ikke forventet som betaling for maten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La meg understreke det:

ALDRI prat om eksen på en date.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg understreke det:

ALDRI prat om eksen på en date.

Du trenger ikke understreke det, du er den eneste i tråden som prater om ekser..

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du tuller, men bare i tilfelle du ikke gjør det, vil jeg svare. Jeg har invitert flere personer på date hjemme hos meg uten at sex var planen. Etter et par dater er det hyggelig å være i en mer avslappet atmosfære enn et offentlig sted. Jeg har også vært hjemme hos flere på date, og da kan jeg jo ikke vite hva de tenkte, men jeg kom ikke med noen intensjon om å få meg noe.

TS: Jeg tviler på at den lille tingen var utslagsgivende, men som hovedregel bør du jo reise deg og hjelpe til når daten begynner å rydde. Hvis han da sier at han tar det selv eller at du ikke trenger å hjelpe til, er det helt innafor å sette seg igjen, men du bør begynne å hjelpe av eget initiativ i utgangspunktet.

Anonymkode: ca537...cfb

Skrevet

En helt ubetydelig liten greie, ikke tenk på det! Det gjør garantert ikke han!

Jeg ville nok følt et behov for å tilby meg å hjelpe til, men siden jeg aldri(?) hadde vært der før, ikke turt å føle meg som hjemme å ta plass med å begynne å rydde. Det er uansett vanligst at verten gjør det :) Hvertfall når det bare er to tallerkner og ikke hele taco bordsettingen med hundrevis av skåler og greier hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...