Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet følgende om huden min: Den er sensitiv siden jeg reagerer på mange produkter,
den blir kjempe blank innen max 2 timer etter rens. (med eller uten sminke, spiller ingen rolle blir like blank)
Jeg har prøvd flere mattende primere, Mac, Makeup Mekka, men de funker ikke noe særlig, og jeg får uren hud av de.
Jeg har prøvd et sebum control pudder men det ble jeg helt hvit av og fikk uren hud.
Prøvde mattende oil control fuktighetskrem fra Garnier men den tettet porene og fikk store blackheads og små whiteheads.
Har prøvd mattende setting spray , Nyx, La Girl, men de hjelper ikke..

Ellers har jeg ikke uren hud i det hele tatt, men en del sebaceus fillaments på nesa.

Jeg skjønner ikke hva som må til for at huden ikke skal se ut som en disk av svette?!

Min hudrutine er mild rens hver morgen og kveld, Micellar et eller annet, en av få rensefoam jeg aldri har reagert på. Så fuktighetskrem fra Elixir som hudpleieren sa skulle være mattende. Mattende er den IKKE, for jeg ser blank ut så fort jeg tar den på, men den ser ut til å fungere positivt på huden ellers og forminsker porer , har generelt fått en veldig fint hud etter jeg startet med den, men ingenting hjelper altså mot blankheten! :(

Kan noen hjelpe meg please?  Jeg kan ikke drive å kjøpe alle produkter det står mattende på, siden jeg har sensitiv hud og må ha noe for både sensitiv og blank , fin hud. (ikke acne hud)

Anonymkode: eb294...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også sensitiv og oljete hud. Finn en hudpleie serie som fungerer for huden din, anbefaler å oppsøke hudpleier. Ofte gjør vi som har problemer med olje feilen med å strippe huden for olje. En dag kommer du til å være takknemmelig for huden din, du kommer til å holde deg yngre lengre 😉

Men det som fungerer for meg er å bruke pudder etter foundation (har en fra mac og en billig fra rimmel, begge fungerer like godt) og all nighter setting spray fra urban decay. Og ha pudder med deg for touch ups i løpet av dagen.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Elliespelli skrev:

Jeg har også sensitiv og oljete hud. Finn en hudpleie serie som fungerer for huden din, anbefaler å oppsøke hudpleier. Ofte gjør vi som har problemer med olje feilen med å strippe huden for olje. En dag kommer du til å være takknemmelig for huden din, du kommer til å holde deg yngre lengre 😉

Men det som fungerer for meg er å bruke pudder etter foundation (har en fra mac og en billig fra rimmel, begge fungerer like godt) og all nighter setting spray fra urban decay. Og ha pudder med deg for touch ups i løpet av dagen.

Jeg har vært hos hudpleier, og det var hun som solgte meg Elixir produktene, som har gjort huden min ellers veldig fin, men ikke er spesielt effektiv på blankheten (som hun mente) . Har lyst til å fortsette med den siden andre hudpleie serier har gjort porene mine grove og ført til kviser her og der... Veldig skeptisk til å bytte fuktighetskrem etter jeg endelig fant en jeg ikke reagerte negativt på.  Men er åpen for å bytte rensefoam! Har du tips?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med et serum som gir fukt? I form av vann. Ofte blir man blank fordi hunden er dehydrert dvs. mangler vann (ikke tørr og mangler fett)

Anonymkode: 63518...928

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken krem fra Elixir bruker du? Anbefaler deg å bruke anti-acne pads fra Elixir, de roer ned overaktive talgkjertler som resulterer i mye olje. Hva bruker du om natten?

Anonymkode: c4ddf...3fe

AnonymBruker
Skrevet
På 5.6.2017 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Hva med et serum som gir fukt? I form av vann. Ofte blir man blank fordi hunden er dehydrert dvs. mangler vann (ikke tørr og mangler fett)

Anonymkode: 63518...928

Ja, jeg tror det kan ligge noe i det. Huden er stram rett etter dusj, men produserer mye olje etter bare en time hvis jeg ikke smører meg, men OGSÅ NÅR jeg smører meg....  Hvordan serum/vannserum tenker du på?

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken krem fra Elixir bruker du? Anbefaler deg å bruke anti-acne pads fra Elixir, de roer ned overaktive talgkjertler som resulterer i mye olje. Hva bruker du om natten?

Anonymkode: c4ddf...3fe

Jeg bruker Elixir Niactil , som fuktighetskrem dag og natt, selvom jeg ser det står "serum" på websiden dems (vet ikke helt hva serum er jeg? )  Den skal hjelpe mot fet hud og store porer, men får nessssten(kanskje 70% forhold til før) like blank hud med den.. Brukt i ca 7 mnd nå. Hjelper masse på porene og renere hud da!
Så bruker jeg 10% syrekremen deres to netter i uka som kjemisk peel.

Har lest om de anti-acne padsene, men jeg har veldig sensitiv hud, og ikke acne eller kviser i det hele tatt, får derimot acne om jeg bruker for sterke produkter (som skrubben til Garnier mot oljete hud) , og tror sånne pads , og alt som egentlig er for acne hud, blir for sterkt for huden min, eller hva tror du som har erfaring med de? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg renser aldri huden, kun med vann og vaskeklut, men jeg er ikke plaget med kviser. Jeg bruker Spenol som fuktighetskrem de gangene jeg merker den er tørr, men ikke daglig. Den må få trekke litt. For å matte huden bruker jeg et transparent pudder fra Lancome. Spør på et parfymeri hvilken farge du bør ha. En tone mer enn din hudfarge sier noen. Alle blir svett av og til, men å bruke masse sminke for å forsøke å skjule det er bare dumt. Hudpleiere er ikke kosmetologer.

Anonymkode: 3edf3...f91

Skrevet
På 7.6.2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror det kan ligge noe i det. Huden er stram rett etter dusj, men produserer mye olje etter bare en time hvis jeg ikke smører meg, men OGSÅ NÅR jeg smører meg....  Hvordan serum/vannserum tenker du på?

Da bruker du feil krem. Det kan være at den gir litt fukt i form av vann, men at din hud trenger fukt i form av fett. Eller motsatt. 

Jeg prøvde alt som var å få kjøpt i Norge, men ble blank av alt. Skikkelig blank. 

Men ingen fortalte at huden som jeg trodde var fet, heller var tørr, og når jeg ikke ga den den fuktigheten den trengte så måtte den produsere talg for å kompensere. Derfor blir man gjerne blank i huden. 

Så finn ut om huden din trenger fuktighet i form av vann eller fett, eller kanskje litt av begge deler. 

Min trenger fett en gang i uka på denne tiden av året, og stort sett daglig både morgen og kveld resten av året. Og fukt i form av vann hver dag så klart. 

Anbefaler forresten å sjekke ut koreansk hudpleie. Det ble redningen min. Og der finnes masse for sensitiv hud. 

Skrevet

Sjekk med legen din om du kanskje har en hormonell ubalanse. Jeg hadde skikkelig fet hud. Fant ut at jeg produserte litt mer testosteron enn jeg burde.

Det ble balansert igjen ved å bytte P piller. Begynte på zyrona. Etter noen uker med de pillene forsvant den heftige oljeproduksjonen.  Fikk normal hud liksom. Merker oljen kommer litt tilbake om jeg går noen måneder uten p-piller nå. 

Verdt å sjekke før du bruker hundrevis av kroner på mattende produkter. 

Jeg er forresten i tyveårene. Om du er tenåring er det naturlig med litt ubalanse i hormonene og derfor fet hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...