Gå til innhold

Dnb MasterCard tilbud

mmd

Anbefalte innlegg

Benyttet meg for en tid tilbake av dnb MasterCard (https://m.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/supertilbud.html) tilbud på en vare hos som kostet 20 000 kr hos en stor norsk kjede. Jeg betalte hele beløpet varen kostet og fikk i ettertid refundert 25%, kr 5000, fra dnb.

Kjeden hadde 30 dagers åpent kjøp/100% fornøyd-garanti, som jeg benytter meg av da jeg ikke var fornøyd med varen. Den nye varen kostet akkurat det samme som den første. Da forlangte butikken at jeg skulle betale kr 5000, den summen jeg hadde fått i rabatt tilbake. Det skjønner jeg ikke, jeg mener jo det er akkurat sammen handelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik å forstå at du har

• Betalt 20.000 for en vare
  • Fått 5.000 i rabatt via DnB på fakturaen
  • Hevet kjøpet på 20.000 og fått 20.000 inn på konto
  • Nå vil kjøpe samme vare til 20.000, få 5.000 i rabatt slik at den reelle prisen blir 10.000?

Uansett så burde du ta det opp med DnB, da det gis et inntrykk av at supertilbud administreres av DnB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, mmd skrev:

Benyttet meg for en tid tilbake av dnb MasterCard (https://m.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/supertilbud.html) tilbud på en vare hos som kostet 20 000 kr hos en stor norsk kjede. Jeg betalte hele beløpet varen kostet og fikk i ettertid refundert 25%, kr 5000, fra dnb.

Kjeden hadde 30 dagers åpent kjøp/100% fornøyd-garanti, som jeg benytter meg av da jeg ikke var fornøyd med varen. Den nye varen kostet akkurat det samme som den første. Da forlangte butikken at jeg skulle betale kr 5000, den summen jeg hadde fått i rabatt tilbake. Det skjønner jeg ikke, jeg mener jo det er akkurat sammen handelen? 

Mener det er krav om at du ikke angrer kjøpet.

Anonymkode: a02f3...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, reAction skrev:

Er det slik å forstå at du har

• Betalt 20.000 for en vare
  • Fått 5.000 i rabatt via DnB på fakturaen
  • Hevet kjøpet på 20.000 og fått 20.000 inn på konto
  • Nå vil kjøpe samme vare til 20.000, få 5.000 i rabatt slik at den reelle prisen blir 10.000?

Uansett så burde du ta det opp med DnB, da det gis et inntrykk av at supertilbud administreres av DnB.

Nei, jeg har

- betalt 20 000 for varen

- fått 5000 i rabatt fra DNB på fakturaen

- byttet varen i en tilsvarende vare med samme pris i samme butikk (via 100% fornøydgaranti innen 30 dager), ikke fått noen penger, men måtte i stedet betale kr 5000 til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener det er krav om at du ikke angrer kjøpet.

Anonymkode: a02f3...391

Har altså ikke angret kjøpet, bare byttet varen til en annen av samme type/samme pris. Finner ikke noe vilkår verken hos DNB eller kjeden om at "dersom du bytter varen faller rabatten bort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, mmd skrev:

Har altså ikke angret kjøpet, bare byttet varen til en annen av samme type/samme pris. Finner ikke noe vilkår verken hos DNB eller kjeden om at "dersom du bytter varen faller rabatten bort".

Spør DNB om dette, evt på chat.

Anonymkode: 2c5f0...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er DnB som gir deg rabatten, ikke xpert så du skal ikke betale de 5000 nei. Når jeg har handlet med DnB tilbud så har jeg betalt hele prisen i butikken og fått tilbake pengene hos DnB.

Anonymkode: 7c715...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør DNB om dette, evt på chat.

Anonymkode: 2c5f0...3b1

Har gjort det, men de kunne ikke svare, må kontakte dem en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er DnB som gir deg rabatten, ikke xpert så du skal ikke betale de 5000 nei. Når jeg har handlet med DnB tilbud så har jeg betalt hele prisen i butikken og fått tilbake pengene hos DnB.

Akkurat det samme her, men saken er altså at jeg har byttet varen jeg kjøpte til en annen, tilsvarende, og da måtte jeg betale tilbake det jeg tidligere hadde fått i rabatt. Det er DET jeg ikke skjønner logikken med, tenkte kanskje noen andre skjønte det (evt hadde opplevd det samme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få rabatten så er jo forutsetningen at du handler de to dagene kampanjen gjelder. Ditt nye kjøp/bytte har vel da antagelig skjedd etter kampanjen var over? Om man kjøper en jakke på salg og så bytter den inn i en annen jakke når det ikke er salg så er det jo klart at man må betale ordinær pris for den nye jakka. 

Anonymkode: b3dd4...7e7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal i såfall betale de pengene til DnB, ikke butikken. Ellers så er det ikke riktig at du skal få rabatt om du ikke byttet produktet innenfor de to dagene tilbudet varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal i såfall betale de pengene til DnB, ikke butikken. Ellers så er det ikke riktig at du skal få rabatt om du ikke byttet produktet innenfor de to dagene tilbudet varer.

Dnb har ikke bedt om tilbakebetaling av rabatten, men butikken har.  

Jeg mener jo det er snakk om samme handelen, jeg, da. Men mulig jeg tenker feil. Ville bare finne en logisk forklaring, men foreløpig er jeg like langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...