macy_s Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Hvordan regner de ut bidrag? Vi skal ha ca 65/35. Fikk beskjed om at det var best vi hadde privat avtale. Usikker på om det er mulig da jeg har vært gift med en som manipulerte hele ekteskapet... og han er kip....
stan Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Private avtaler er for de som samarbeider og som er til å stole på. Det er en bidragskalkulator på NAV. Den er grei å bruke. 1
macy_s Skrevet 5. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2017 Jeg er usikker på om jeg kan stole på han, han gjorde mye dumt de siste 3 årene av samlivet og det siste året var fylt med mye løgner og bedrag. Nav anbefaller at vi kan samarbeide om det og vil helst ikke ha noe med bidraget å gjøre...
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Jeg hadde privat avtale, inntil han endret beløpet uten å snakke med meg. Da ba jeg NAV overta. Jeg ønsker færrest mulig emner som kan skape støy, det viktigste er å holde fokus på barna. Så, be NAV ta det. De sørger også for justering av bidraget - både indeksregulering og økning når barna når ulik alder. Anonymkode: 40f5c...3c4 1
regine Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 NAV- uten tvil. NAV har ingen rett til å mene at dere "skal" ordne sjøl, de er der for å hjelpe bla ifht bidragsavtaler og innkreving. Du har alt å tape på å inngå privat avtale, så ikke tenk tanken engang. Som siste skriver - de tar seg av alt rundt innkreving og sørger for at beløpet til enhver tid er riktig. Skulle ikke far betale, så vil du kunne få forskudd og NAV er de som da iverksetter tvangstiltak overfor hans arbeidsgiver. Du slipper å lure på om pengene kommer, du slipper å måtte krangle med far om det. Så bare be NAV både om å fastsette og innkreve og så er du ferdig med saken, og det blir en mindre sak du stadig må ta opp med far. 1
skruf Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Anbefaler å ta det via Nav. Særlig hvis dere har hatt et konfliktfyllt brudd og ikke samarbeider godt. Privat bidrag vil bare bli enda en kilde til konflikt for dere tror jeg (utifra andre tråder jeg har lest).
Million Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 13 timer siden, macy_s skrev: Hvordan regner de ut bidrag? Bruk denne: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/beregn-barnebidrag--90659 Jeg brukte bidragskalkulatoren da jeg og eksmannen skulle regne ut bidraget han skulle betale.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Ville tatt det via nav hvis dere ikke er gode å samarbeide, men da må du vite at du også må forholde deg til det: dvs ALDRI spør om mer - still alt av utstyr/ klær disponibelt til far og betal alt bortsett fra mat / toalettsaker ved samvær. Han har da betalt det han skal, og strekker ikke økonomien til er det ene og alene ditt problem.. så husk å spar de månedene barna ikke koster hele bidraget + din del + trygden.. Anonymkode: ebd41...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå