AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Jeg har en mastergrad innen teknologifag og en bachelor innen helsefag Men jeg vil bli ufør. Åssen kan jeg bli det? Frister mer å gå hjemme enn å jobbe. Studietiden var yolo og ganske digg da Anonymkode: 57bd4...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Postet her fordi jeg vil utdanne meg til å bli ufør Anonymkode: 57bd4...9b9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Finn på noe litt mer troverdig hvis du først skal trolle. Anonymkode: 388d6...426 17
skruf Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Du kan gjøre sånn som meg: Få en fysisk skade. Bli operert i 8 timer. Ligge mange uker på sykehus der du blir holdt kontrollert lammet i flere dager pga smertelindring. Deretter så ligger du i sykehusseng hjemme i 3 måneder der du ikke får lov til å sitte eller stå. Bruk 1 år på å gro sammen. Bruk deretter 1 år på opptrening. Så kan du prøve deg ut i jobb i ett år for å se om du har restarbeidsevne. Dette sørget for 50% ufør. Men mulig du må gå hardere til verks hvis du vil bli 100% ufør. 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Du kan også gjøre som meg! Velg deg foreldre som gir deg en arvelig sykdom. La den slå ut i starten av arbeidslivet, sånn plutselig uten at noen skjønner hva som skjer. Bli sengeliggende, husk at du må ha energi nok til å krangle med Nav. Legg inn et par år der du ikke klarer å ta deg av barnet ditt samtidig. Så følger du alle instrukser du får av Nav, inkludert fulltids utdanning med pendling daglig, (mot legens råd). Når den er fullført følger du også kravet til Nav om å ta med deg barnet og flytte mange timer unna all hjelp, avlastning og familie, siden du må ha mer utdanning. Da vil du jo naturligvis bli dårligere, selv med hjemmehjelp og betalt avlastning. Er du ærlig mot Nav om at du er dårligere så sier de at du ikke får gå utdanning mer, og nekter deg både det og å søke jobb. Vips så er du i køen på ufør. Tok bare 12 år Anonymkode: 78393...fa2 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Skaff deg en symptomdiagnose, for eksempel fobromyalgi eller ryggvondt. Klag og mas i årevis. Saboter tiltak og arbeidsutprøving, vær ofte og lenge sykmeldt og ustabil. Til slutt vil NAV anbefale uføretrygd. Anonymkode: 4c9e4...a58 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 11 minutter siden, skruf skrev: Du kan gjøre sånn som meg: Få en fysisk skade. Bli operert i 8 timer. Ligge mange uker på sykehus der du blir holdt kontrollert lammet i flere dager pga smertelindring. Deretter så ligger du i sykehusseng hjemme i 3 måneder der du ikke får lov til å sitte eller stå. Bruk 1 år på å gro sammen. Bruk deretter 1 år på opptrening. Så kan du prøve deg ut i jobb i ett år for å se om du har restarbeidsevne. Dette sørget for 50% ufør. Men mulig du må gå hardere til verks hvis du vil bli 100% ufør. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: at noen skjønner hva som skjer. Bli sengeliggende, husk at du må ha energi nok til å krangle med Nav. Legg inn et par år der du ikke klarer å ta deg av barnet ditt samtidig. Så følger du alle instrukser du får av Nav, inkludert fulltids utdanning med pendling daglig, (mot legens råd). Når den er fullført følger du også kravet til Nav om å ta med deg barnet og flytte mange timer unna all hjelp, avlastning og familie, siden du må ha mer utdanning. Da vil du jo naturligvis bli dårligere, selv med hjemmehjelp og betalt avlastning. Er du ærlig mot Nav om at du er dårligere så sier de at du ikke får gå utdanning mer, og nekter deg både det og å søke jobb. Vips så er du i køen på ufør. Tok bare 12 år Man må jo bare le av sutreinnleggene dees. Anonymkode: 4c9e4...a58 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man må jo bare le av sutreinnleggene dees. Anonymkode: 4c9e4...a58 Hvorfor skulle vi sutre? Vi får jo masse penger gratis bare for å gå hjemme og late oss og nyte livet. Er det ikke det folk mener? Anonymkode: 78393...fa2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle vi sutre? Vi får jo masse penger gratis bare for å gå hjemme og late oss og nyte livet. Er det ikke det folk mener? Anonymkode: 78393...fa2 Dere gjor jo nettopp det Du fulgte oppskriften og lyktes. Ikke verst å få uføretrygd før man er 35, godt jobba! Anonymkode: 4c9e4...a58 3
Commander Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 Kan ingenting om hva som kreves men siden 317.000 har fått det til høres det ikke spesielt vanskelig ut.... Du får jobbe hardt med saken 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #12 Skrevet 4. juni 2017 Være forsiktig med hva du ønsker deg... Det kan gå i oppfyllelse... Anonymkode: 8a859...69e 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #13 Skrevet 4. juni 2017 Det er litt mer krevende enn studiene du til nå har tatt. Først må du bli en drabelig god løgner og så finne en lege som er dum nok til å ikke gjennomskue det. Hvis du mot formodning ikke strander alt der skal løgnene passerer Nav systemet der du vil måtte gjennom en god del greier over mange år der arbeidsevnene dine vil bli vel undersøkt. Klarer du overbevise dem om at ordinært arbeid ikke går for deg, vil du nok bli satt i vernende bedrifter av ymse slag likevel. Klarer du overbevise her også, får du minstesats om en sånn 4 år, minst! Det er ca 14 000 per mnd, der du like gjerne kunne tatt deg en deltidsjobb og tjent mer med tanke på utdannelsen din. Masse lykke til! (Hvis du syns det virker lukurativt har du nok en alvorlig mental diagnose uansett, så kanskje til det beste for samfunnet at du ikke deltar?) Anonymkode: 5db0d...170 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 Takk for svar Jeg har masse psykiatriske diagnoser på meg. Mange av de er feil og sånt, men jeg er koko Kan jeg bruke det for å slippe å jobbe? Hvis jeg løper naken gjennom sentrum må de vel ta meg tilbake til galehuset og så kan jeg vel bli uføretrygdet? Grunnen til at jeg tok så mye utdanning var fordi jeg egentlig er ganske smart, og fordi ingen i helsevesenet trodde jeg kunne klare studere. De anbefalte faktisk uføretrygd første gangen jeg ble syk. Nå er jeg lei av å studere og motbevise de. Anonymkode: 57bd4...9b9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #15 Skrevet 4. juni 2017 Med bachelor innen helsefag så vet du vel hvordan bli ufør? Gjør som moren til en av venninnene mine. Bli ordentlig overvektig, så overvektig at knærne dine ikke tåler vekta di og du må bruke maske for å puste om natta. Eller gjør som faren hennes, få slag og bli lam på venstre side og så bruker du 5 år på å overbevise nav at du faktisk ikke kan lukke øyet ditt og munnen din på venstre side lengere. Eller som hun andre venninna mi på 25. Hun er ung ufør på 100%. Du kan få beinmargskreft, som legene mener ikke kan opereres. Hun har bare ca. 4 måneder igjen å leve skal hun tro legen, men hun får i alle fall kose seg i sola de månedene selv om hver dag er et smertehelvete . Anonymkode: edb2c...8b4 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #16 Skrevet 4. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ca 14 000 per mnd litt over 15 000,- etter skatt på 22 % Anonymkode: 4c9e4...a58
loffen Skrevet 4. juni 2017 #17 Skrevet 4. juni 2017 Håper du får uheldbredelig kreft eller blir lam (ikke bare fra halsen og opp), sånn at du kan kose deg hjemme da. 3
Gjest Jessica Skrevet 4. juni 2017 #18 Skrevet 4. juni 2017 22 minutter siden, loffen skrev: Håper du får uheldbredelig kreft eller blir lam (ikke bare fra halsen og opp), sånn at du kan kose deg hjemme da. Wow. Håper du får flis i fingeren som du ikke får ut på en uke Ts, syns du virkelig det er morsomt å trolle om uføretrygd? 3 innlegget jeg ser om uføre idag og må si jeg er skuffet over manges holdninger til mennesker her
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #19 Skrevet 4. juni 2017 Gjør som meg og bli kastet ut av en bil som snurrer etter å ha kjørt av veien i fart som 8-åring. Synd du har utdannet deg da, det fikk aldri jeg gjort. Anonymkode: fc015...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #20 Skrevet 4. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg har masse psykiatriske diagnoser på meg. Mange av de er feil og sånt, men jeg er koko Kan jeg bruke det for å slippe å jobbe? Hvis jeg løper naken gjennom sentrum må de vel ta meg tilbake til galehuset og så kan jeg vel bli uføretrygdet? Grunnen til at jeg tok så mye utdanning var fordi jeg egentlig er ganske smart, og fordi ingen i helsevesenet trodde jeg kunne klare studere. De anbefalte faktisk uføretrygd første gangen jeg ble syk. Nå er jeg lei av å studere og motbevise de. Anonymkode: 57bd4...9b9 Du kan muligens bruke de psykiatriske diagnosene dine, men det teller jo litt ned nå at du fint klarte ro i land en solid utdannelse med dem og liksom ikke skal klare jobbe med dem da liksom. Ellers kommer du nok til å sparke deg selv i rævva med nakenstuntet vil jeg tro, siden det mest sannsynlig bare vil gi deg en politianmeldelse for blotting/plagsom oppførsel i offentlig rom og føre deg inn i rettsystemet lenge før galehuset erklærer deg utilregnelig. Anonymkode: 5db0d...170 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå