Harpa Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Hei! Jeg skal gifte meg til høsten, og står nå over det tøffe valget om hvilken brudekjole jeg skal gå i. Ganske tidlig kjøpte jeg en på nettet, etter å ha leitet gjennom alle slags sider. Tydligvis er jeg ganske kresen og fant lite som falt i smak. Kjolen passet og lommeboka ble bare belastet med ca 1500 kr etter toll. For å få den ultimate brudeopplevelsen, tok jeg med noen venninner til en brudesalong med brukte kjoler. Dårlig ide, tenker mange.. Nå drømmer jeg fortsatt om den ene kjolen jeg fant, som er ganske annerledes fra hva jeg trodde jeg ville like. Den er min for 9000 kr. Alle venninne mine sier jeg bare må gå for den originale, da den er mer "meg", men jeg frykter alle sier det for å ikke presse meg til å gjøre et nytt og dyrt kjøp. Men jeg vil ha en ærlig mening her. Hvilken er finest? Er den 9000 kr finere? Kommer jeg til å angre? Den til venstre er den jeg ikke har, mens den til høyre er allerede kjøpt og betalt. På forhånd, TAKK! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Den til høyre så finest ut. Litt vanskelig å se hvordan den til venstre er på fremsiden. Anonymkode: 5a213...78a 1
mereo Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Mye tyder på at du angrer allerede? Hvorfor gikk du ikke i salong og prøvde før du kjøpte kjole? Kan du leve med tapet av de 1500kr (+toll)? Sprekker du budsjettet helt om du går for den til 9000kr? Men, for å svare på det du spør om er mitt svar: Jeg synes den til 9000 kr ser pener ut. Men det er fordi jeg liker sateng som den kjolen er laget av, bedre enn tyll. Husk, det er kun du som egentlig kan ta avgjørelsen på hvilken kjole du faktisk vil ha - uavhengig av andres mening. Det er du som skal ha den på deg hele dagen. Og fin blir du uansett hvilken av de to kjolene du velger! 3
Strikkagenser Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Likte definitivt den til høyre best. Satt kjempefint på deg! 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Jeg likte den til venstre best. Anonymkode: 5f394...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Definitivt den til høyre. Anonymkode: 2278e...544 1
Gjest blåbærpike Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Du kjøper den til 9000 og bruker den under vielsen og middagen. Til selve festen bytter du til kjolen til 1500 Da blir begge to brukt og du kan selge den dyreste igjen etterpå
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 12 minutter siden, Harpa skrev: Hei! Jeg skal gifte meg til høsten, og står nå over det tøffe valget om hvilken brudekjole jeg skal gå i. Ganske tidlig kjøpte jeg en på nettet, etter å ha leitet gjennom alle slags sider. Tydligvis er jeg ganske kresen og fant lite som falt i smak. Kjolen passet og lommeboka ble bare belastet med ca 1500 kr etter toll. For å få den ultimate brudeopplevelsen, tok jeg med noen venninner til en brudesalong med brukte kjoler. Dårlig ide, tenker mange.. Nå drømmer jeg fortsatt om den ene kjolen jeg fant, som er ganske annerledes fra hva jeg trodde jeg ville like. Den er min for 9000 kr. Alle venninne mine sier jeg bare må gå for den originale, da den er mer "meg", men jeg frykter alle sier det for å ikke presse meg til å gjøre et nytt og dyrt kjøp. Men jeg vil ha en ærlig mening her. Hvilken er finest? Er den 9000 kr finere? Kommer jeg til å angre? Den til venstre er den jeg ikke har, mens den til høyre er allerede kjøpt og betalt. På forhånd, TAKK! Hei Har du et bilde forfra av kjolen til venstre? Og evt et bilde fra siden av kjolen til høyre? Skal du ha brudeslør? Anonymkode: 9b4b5...331
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 Kjolen til venstre ser ut til å være litt for stor til deg i brystpartiet. Kan du evt ha en bh med padding for å fylle litt mer ut, dersom du skal bruke den? Eller kan noen sy den litt inn for deg? Anonymkode: 9b4b5...331 3
Harpa Skrevet 4. juni 2017 Forfatter #15 Skrevet 4. juni 2017 7 minutter siden, blåbærpike skrev: Du kjøper den til 9000 og bruker den under vielsen og middagen. Til selve festen bytter du til kjolen til 1500 Da blir begge to brukt og du kan selge den dyreste igjen etterpå I like your thinking!! Jeg tenkte på en lignende ide selv, men tenkte da å bytte etter vielsen, men det virket liksom for kort. Vielse + middag kunne jo faktisk gått;) 2
Harpa Skrevet 4. juni 2017 Forfatter #16 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjolen til venstre ser ut til å være litt for stor til deg i brystpartiet. Kan du evt ha en bh med padding for å fylle litt mer ut, dersom du skal bruke den? Eller kan noen sy den litt inn for deg? Anonymkode: 9b4b5...331 Den måtte nok ha sys ja, for den var litt for stor. Det ville jo blitt en liten utgift der og. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #18 Skrevet 4. juni 2017 Akkurat nå, Harpa skrev: Den måtte nok ha sys ja, for den var litt for stor. Det ville jo blitt en liten utgift der og. De har ikke en lignende brudekjole i rett str på samme salong, til utleie? Den til venstre er absolutt vakrest til deg (om den syes inn i brystpartiet eller om du finner en lignende). Anonymkode: 9b4b5...331
Harpa Skrevet 4. juni 2017 Forfatter #19 Skrevet 4. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har ikke en lignende brudekjole i rett str på samme salong, til utleie? Den til venstre er absolutt vakrest til deg (om den syes inn i brystpartiet eller om du finner en lignende). Anonymkode: 9b4b5...331 Nope:/ Siden det er bruktbutikk er hver kjole one of a kind.. Kunne jo kanskje spurt hvilket merke det er og letet videre selv, men tipper det blir vanskelig å finne en i min størrelse! Jeg og syns den er finest:( Det som er så kjipt! 1
BeautyB Skrevet 4. juni 2017 #20 Skrevet 4. juni 2017 Den til høyre er finest etter min smak! Du kledde den godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå