AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Er 36 år singel dame og har gitt litt opp på kjærlighetsfronten. Er ikke på nettdating lenger for jeg orker ikke den type dating. Har lyst å treffe en fin fyr, men synes det er vanskeligere nå når jeg er blitt eldre. Før var jeg vant til at menn tok mye mer kontakt og ba meg på tur og dater. Nå er alle så kalkulerte og har mye bagasje. Man kaster seg ikke inn i ting lenger. Er redd jeg ikke får oppleve den gode forelskelsen og kjærligheten igjen...Er det håp? Anonymkode: 3ea31...3bb 6
MoskusMoskus Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 (endret) Så lenge du er kvinne så er det håp. Hadde vært mye verre hvis du var mann. Dere jentene kan jo bare sette dere ned og vente, så kommer vi guttene lydig løpende i fanget deres som om vi skulle hatt fanden selv i hælene. Markedet er slik at det er langt enklere for dere jentene å hente inn en ny partner. Markedet forventer at vi menn skal initiere og være den pådrivende part. Det er klart at hvis du har vært i et forhold over lengre tid, så er dette en litt uvant tilværelse. Trøst deg imidlertid med at det hadde vært fem ganger verre hvis du var en mann. good luck Endret 4. juni 2017 av MoskusMoskus 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, MoskusMoskus skrev: Så lenge du er kvinne så er det håp. Hadde vært mye verre hvis du var mann. Dere jentene kan jo bare sette dere ned og vente, så kommer vi guttene lydig løpende i fanget deres som om vi skulle hatt fanden selv i hælene. Markedet er slik at det er langt enklere for dere jentene å hente inn en ny partner. Markedet forventer at vi menn skal initiere og være den pådrivende part. Det er klart at hvis du har vært i et forhold over lengre tid, så er dette en litt uvant tilværelse. Trøst deg imidlertid med at det hadde vært fem ganger verre hvis du var en mann. good luck Da snakker du for deg selv mann. En mann i 30. årene er fortsatt meget attraktiv, så sant du kan spillereglene selfølgelig. Det er kanskje tradisjon for at det er menn som er på huggern etter en dame for ulike grunner, men med alderen på kvinnen synker antall fiskestenger som blir kastet ut til henne. Let's be honest. Anonymkode: 86d3f...8d5 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: men med alderen på kvinnen synker antall fiskestenger som blir kastet ut til henne. Let's be honest. Anonymkode: 86d3f...8d5 Let's be honest. En Gutt kan snakke om alder, en Mann ser på andre ting 😌 Anonymkode: 4161f...84a 9
MoskusMoskus Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da snakker du for deg selv mann. En mann i 30. årene er fortsatt meget attraktiv, så sant du kan spillereglene selfølgelig. Det er kanskje tradisjon for at det er menn som er på huggern etter en dame for ulike grunner, men med alderen på kvinnen synker antall fiskestenger som blir kastet ut til henne. Let's be honest. At en mann holder seg attraktiv forandrer jo ikke markedets praksis, det er fortsatt enklere å være singel og kvinne kontra singel og mann. Har ingenting med hverken mine eller dine sjekkeferdigheter eller utseende å gjøre. Jenters marked. Men klart, alder spiller selvsagt en rolle hos begge kjønn. Men det er vanskeligst for vi menn. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Jeg tror absolutt det er håp. Jeg er selv kvinne, 44, og har per def vært singel i 1,5 år. Jeg kan i perioder merke menns interesse, og får stadig kompliment IRL fra mannlige venner og kollegaer. Men min erfaring så langt er st det er så vanskelig (!!!) å få det til å bli full klaff. At det gjelder begge veier. Både følelser og tiltrekning. Men jeg nekter å gi opp håpet - og heldigvis greier jeg meg fint som singel enn så lenge. Håper jeg slipper å være det for alltid. Jeg er på jakt i det skjulte. Og følger med. Jeg setter krav til bosted, og dermed radius. Og selvsagt alt det andre. Det er et evig dilemma å ikke ønske å fire på sine krav, og det å være alene. Anonymkode: e297b...814 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, MoskusMoskus skrev: Så lenge du er kvinne så er det håp. Hadde vært mye verre hvis du var mann. Dere jentene kan jo bare sette dere ned og vente, så kommer vi guttene lydig løpende i fanget deres som om vi skulle hatt fanden selv i hælene. Markedet er slik at det er langt enklere for dere jentene å hente inn en ny partner. Markedet forventer at vi menn skal initiere og være den pådrivende part. Det er klart at hvis du har vært i et forhold over lengre tid, så er dette en litt uvant tilværelse. Trøst deg imidlertid med at det hadde vært fem ganger verre hvis du var en mann. good luck Hvordan kan du si dette? Ja, hvis jeg som kvinne, ønsker sex, så er det lettere for meg å få. Enn hva det er for en mann og få. Men om jeg som kvinne ønsker meg et seriøst forhold, så er det vanskeligere. For det er flere kvinner som ønsker seriøst forhold enn menn. Tro meg jeg sliter, og har prøvd å virkelig gå ned på standard på mennene, og jeg er fortsatt like herlig singel. Er og grenser for hvor langt jeg skal gå ned på standard. Og har mange venninner som sliter med det samme. Selv om vi dater mye. Nå er vi i slutten av 30 årene. Så nå skal menn på samme alder, stort sett være single og pule rundt. Etter de har skilt seg. Anonymkode: 58a17...4f6 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si dette? Ja, hvis jeg som kvinne, ønsker sex, så er det lettere for meg å få. Enn hva det er for en mann og få. Men om jeg som kvinne ønsker meg et seriøst forhold, så er det vanskeligere. For det er flere kvinner som ønsker seriøst forhold enn menn. Tro meg jeg sliter, og har prøvd å virkelig gå ned på standard på mennene, og jeg er fortsatt like herlig singel. Er og grenser for hvor langt jeg skal gå ned på standard. Og har mange venninner som sliter med det samme. Selv om vi dater mye. Nå er vi i slutten av 30 årene. Så nå skal menn på samme alder, stort sett være single og pule rundt. Etter de har skilt seg. Anonymkode: 58a17...4f6 Du må skifte fokus. Bli den beste utgaven av deg selv, være fornøyd med deg selv og ditt eet liv, så vli den rette dukke opp når du minst venter det...Ikke fokuser noe på alder eller hva du ikke liker. Ha fokus på det du liker og at du selv er fornøyd med deg selv og ditt liv, evt gjøre forbedringer der. Og til ts: det er ALDRI for seint å finne seg en kjæreste! Anonymkode: 9b008...ecd 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 3 timer siden, MoskusMoskus skrev: Så lenge du er kvinne så er det håp. Hadde vært mye verre hvis du var mann. Dere jentene kan jo bare sette dere ned og vente, så kommer vi guttene lydig løpende i fanget deres som om vi skulle hatt fanden selv i hælene. Markedet er slik at det er langt enklere for dere jentene å hente inn en ny partner. Markedet forventer at vi menn skal initiere og være den pådrivende part. Det er klart at hvis du har vært i et forhold over lengre tid, så er dette en litt uvant tilværelse. Trøst deg imidlertid med at det hadde vært fem ganger verre hvis du var en mann. good luck For sex ja, ikke for forhold Anonymkode: 84e06...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si dette? Ja, hvis jeg som kvinne, ønsker sex, så er det lettere for meg å få. Enn hva det er for en mann og få. Men om jeg som kvinne ønsker meg et seriøst forhold, så er det vanskeligere. For det er flere kvinner som ønsker seriøst forhold enn menn. Tro meg jeg sliter, og har prøvd å virkelig gå ned på standard på mennene, og jeg er fortsatt like herlig singel. Er og grenser for hvor langt jeg skal gå ned på standard. Og har mange venninner som sliter med det samme. Selv om vi dater mye. Nå er vi i slutten av 30 årene. Så nå skal menn på samme alder, stort sett være single og pule rundt. Etter de har skilt seg. Anonymkode: 58a17...4f6 Frykten for samlivsbrudd er noen av grunnene menn helst vil forbli gutter så lenge som mulig. Utfordringene "likestillingen" skaper, frykt for å ha faile med partnervalget, og alle rammene en mann/kvinne skal leve innenfor mtp rolledeling i hjemmet. Rollen som mann slik faren og bestefaren hans var blir vanskelig å leve opptil når han samtidig skal være ei bestevenninne for dama. Hvertfall i dagens samfunn hvor folk skiller seg i hytt og pine. Anonymkode: 86d3f...8d5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Jeg vet ikke. Menn i den alderen har jo stort sett type midlertidig hjerneskade der de seriøst tror at de er 20 årige damers våte drøm til de månelander når meldinga går inn når de er sånn 50. Tenker litt at uansett hvilken fantastisk dame du er kan det bli vanskelig..pga mennene og ikke pga deg selv. Anonymkode: a49c8...118 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Frykten for samlivsbrudd er noen av grunnene menn helst vil forbli gutter så lenge som mulig. Utfordringene "likestillingen" skaper, frykt for å ha faile med partnervalget, og alle rammene en mann/kvinne skal leve innenfor mtp rolledeling i hjemmet. Rollen som mann slik faren og bestefaren hans var blir vanskelig å leve opptil når han samtidig skal være ei bestevenninne for dama. Hvertfall i dagens samfunn hvor folk skiller seg i hytt og pine. Anonymkode: 86d3f...8d5 Hva betyr det spesifikt? Er menn redd for å være i forhold med kvinner fordi det forventes at de tar del i husarbeid og barna? Skjønner ikke hva du mener her.. Anonymkode: 84e06...e4f 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr det spesifikt? Er menn redd for å være i forhold med kvinner fordi det forventes at de tar del i husarbeid og barna? Skjønner ikke hva du mener her.. Anonymkode: 84e06...e4f Til dels. Tanken på tapet av hobbyer, interesser og kamerater kan for en del av de virke skremmende. Kvinner er nok mer tilbøyelige til å nedprioritere deres interesser til fordel for familie og partnerforhold. Husarbeid og ansvar for barn kan menn og fint klare, men kanskje i passe mengder, siden siden kvinnen tradisjonelt har hatt mer(relativ) ansvar i hjemmet slik at at mye av oppgavene kan lett skli over på henne nå også. Sånn blir det "likestillings-spørsmål" av da. Dette kan igjen være en kilde til konflikt når kvinnen desperat prøver å få mer støtte og jevnere fordeling av rollene hjemme. Hvis du skroller litt på KG vil du se mange kvinner som er misfornøyde med menns innsats i hjemmet mtp ansvar (mye pc/tv-spill, hobby etc). Verste scenariet for menn er at dama blir ei "masakjerring, og det kan igjen drive de vekk. Derfor vil de heller leke mens de fortsatt er fortsatt kan før de binder. Alt er relativ, men dette er generelle mønstre som går igjen, noe jeg tror en del kvinner på KG kan bekrefte. Anonymkode: 86d3f...8d5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Til dels. Tanken på tapet av hobbyer, interesser og kamerater kan for en del av de virke skremmende. Kvinner er nok mer tilbøyelige til å nedprioritere deres interesser til fordel for familie og partnerforhold. Husarbeid og ansvar for barn kan menn og fint klare, men kanskje i passe mengder, siden siden kvinnen tradisjonelt har hatt mer(relativ) ansvar i hjemmet slik at at mye av oppgavene kan lett skli over på henne nå også. Sånn blir det "likestillings-spørsmål" av da. Dette kan igjen være en kilde til konflikt når kvinnen desperat prøver å få mer støtte og jevnere fordeling av rollene hjemme. Hvis du skroller litt på KG vil du se mange kvinner som er misfornøyde med menns innsats i hjemmet mtp ansvar (mye pc/tv-spill, hobby etc). Verste scenariet for menn er at dama blir ei "masakjerring, og det kan igjen drive de vekk. Derfor vil de heller leke mens de fortsatt er fortsatt kan før de binder. Alt er relativ, men dette er generelle mønstre som går igjen, noe jeg tror en del kvinner på KG kan bekrefte. Anonymkode: 86d3f...8d5 Da må de være flinkere til å finne seg ei dame som også har sine interesser. Da vil de få forståelse, for hun tenker helt likt, men de må være villige til å møtes på midten. De kan ikke kreve mye tid til alt sitt og ikke være villig til å gi det samme til partner. Generelt burde kvinner og menn bli flinkere til å finne en partner som passer de, og ikke bare en de liker. Det er ikke nok. Dette er forresten en av grunnene til at meg og flere av mine venninner vegrer oss for å gå inn i et forhold med menn. At vi får en gratispassasjer hvor nesten alt husarbeid og alt med barn skal falle på oss. Tror det er flere og flere kvinner i min generasjon som begynner å tenke slik også. Anonymkode: 84e06...e4f 5
jabx Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 4 timer siden, MoskusMoskus skrev: Så lenge du er kvinne så er det håp. Hadde vært mye verre hvis du var mann. Hva?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bli den beste utgaven av deg selv, For noe svada! Anonymkode: e3d84...c13 1
squidboy Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 5 timer siden, MoskusMoskus skrev: Så lenge du er kvinne så er det håp. Hadde vært mye verre hvis du var mann. Dere jentene kan jo bare sette dere ned og vente, så kommer vi guttene lydig løpende i fanget deres som om vi skulle hatt fanden selv i hælene. Markedet er slik at det er langt enklere for dere jentene å hente inn en ny partner. Markedet forventer at vi menn skal initiere og være den pådrivende part. Det er klart at hvis du har vært i et forhold over lengre tid, så er dette en litt uvant tilværelse. Trøst deg imidlertid med at det hadde vært fem ganger verre hvis du var en mann. good luck Enig. Men kunn vist du er pen da. Stygge damer har det litt være
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Da snakker du for deg selv mann. En mann i 30. årene er fortsatt meget attraktiv, så sant du kan spillereglene selfølgelig. Det er kanskje tradisjon for at det er menn som er på huggern etter en dame for ulike grunner, men med alderen på kvinnen synker antall fiskestenger som blir kastet ut til henne. Let's be honest. Anonymkode: 86d3f...8d5 Jeg vil uansett ikke ha en mann med dine holdninger. Du er ikke mann for meg, du er en guttevalp i en voksen kropp. Anonymkode: 3ea31...3bb
Gardermobanen Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 Uansett hva tråden handler om så skal noen menn komme inn og fortelle at de har det verre og at det er så enkelt bare man er kvinne. Nei, det kan ikke være lett å være en hvit mann. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 34 minutter siden, Gardermobanen skrev: Uansett hva tråden handler om så skal noen menn komme inn og fortelle at de har det verre og at det er så enkelt bare man er kvinne. Nei, det kan ikke være lett å være en hvit mann. Jeg er ikke så interessert i menn som sitter på KG. Mulig det er dobbeltmoralsk siden jeg er aktiv her selv, men menn som er inne på et kvinne-forum og rakker ned på andre damer er bare ikke my cup of tea Anonymkode: 3ea31...3bb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå