Gå til innhold

Kjedelig venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om det er noen som har kuttet ut venner som har vært  ''kjedelige'' ? Og da mener jeg selvfølgelig ikke at en selv er superspennende å være sammen med. Men hvor det har vært vanskelig å bevare et vennskap pga vedkommende har vært for kjedelig. 

Har en venninne det nesten er umulig å kommunisere med fordi hun er veldig lukket, stiv og stille. Både i større gjenger og på tomannshånd. Er jeg som må føre hele samtalen...

Anonymkode: 599bd...187

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er noen som har kuttet ut venner som har vært  ''kjedelige'' ? Og da mener jeg selvfølgelig ikke at en selv er superspennende å være sammen med. Men hvor det har vært vanskelig å bevare et vennskap pga vedkommende har vært for kjedelig. 

Har en venninne det nesten er umulig å kommunisere med fordi hun er veldig lukket, stiv og stille. Både i større gjenger og på tomannshånd. Er jeg som må føre hele samtalen...

Anonymkode: 599bd...187

Nei, det har jeg ikke gjort. Spesielt ikke om det er noen som er i gjengen og om det er skole det er snakk om.

Jeg har derimot faset ut folk som er bastante i sitt syn, negative , lite møtende følelsemessig og lite interesserte i det jeg driver med.  Stille folk kan være fine folk selv om de ikke er gøyale.

Anonymkode: b45bd...e0d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stille mennesker er gjerne ofte utadvendte og morsomme med de rette menneskene. Det høres egentlig ut som dere bare ikke har særlig god kjemi. Det er ikke sikkert hun interesserer seg så mye for det du snakker om og det derfor blir vanskelig å engasjere seg. 

Jeg synes ikke det dreier seg om å kutte ut et vennskap, men heller å ikke tvinge frem et nært vennskap med noen man ikke har så god kjemi med.  

Anonymkode: 62ec4...236

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er den jenta.... Etter jeg fikk sosial angst... Selv med bestevennindene mine greier jeg ikke være meg selv og "morsom" lenger. Syns det er veldig trist for jeg blir mer og mer alene, selvom jeg ønsker å være med venner for å trene på å bli mindre angstfull igjen..

Anonymkode: f42e5...dab

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut slike vennskap.  Ikke raskt og dramatisk, men det "har bare blitt slik". 

Livet er fort kort til å bruke tiden på mennesker som ikke gir av seg selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den jenta.... Etter jeg fikk sosial angst... Selv med bestevennindene mine greier jeg ikke være meg selv og "morsom" lenger. Syns det er veldig trist for jeg blir mer og mer alene, selvom jeg ønsker å være med venner for å trene på å bli mindre angstfull igjen..

Har du fortalt det til venninnene dine? Kanskje de tror du er uinteressert og heller vil være for deg selv. Hvis de vet at du sliter, vil de sikkert være der mer for deg.

Anonymkode: a0a5d...3f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har aldri hatt venner som har vært så sjenert at de ikke klarte å føre en samtale på tomannshånd. Men før du kutter ut vennskapet, prøv å snakke med henne først.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fortalt det til venninnene dine? Kanskje de tror du er uinteressert og heller vil være for deg selv. Hvis de vet at du sliter, vil de sikkert være der mer for deg.

Anonymkode: a0a5d...3f8

Ja.. Men de blir jo oppgitt av at jeg fortsetter å trekke meg sånn tilbake... Og siden jeg ikke tør å prate fritt lenger som jeg gjorde før, så er det veldig mye enveis samtale. De snakker om ting og jeg sier ja eller nei, tør liksom ikke prate om alt og ingenting som jeg gjorde før, og greier ikke bidra noe mer til samtalen uten at det blir veldig overfladisk. Da merker både de og jeg at det blir falskt, så sitter vi bare der i klein stillhet og tenker "skulle ønske jeg ikke inviterte hun/skulle ønske jeg ikke dro hit" :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lite sannsynlig at vi hadde blitt venner i utgangspunktet...folk som ikke bry på seg selv er vanskelig å bli kjent med, og siden jeg selv er ganske sjenert så blir det jo naturlig nok et dårlig utgangspunkt for vennskap. 

Om det hadde vært en venninne jeg hadde hatt lenge/evt vært en som var i samme vennegjeng men ikke min aller nærmeste, så hadde jeg jo ikke DUMPET henne. Men jeg tenker jo at det naturlig nok ikke ville vært aktuelt å vanne vennskapet nor særlig, hvis jeg måtte tatt alt initiativ. Det hadde sikkert dødd ut av seg selv regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det har jeg gjort. Orker ikke bruke tiden min på noen jeg får lite igjen av.

Anonymkode: 71c51...c62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...