AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Jeg hadde praktisk-muntlig eksamen ved NTNU, og fikk karakteren publisert på Studentweb to dager etter eksamen var avholdt (fordi den ikke kunne publiseres før alle studentene hadde vært oppe til eksamen). På nettsidene står det at begrunnelse for karakter på muntlig eksamen må gjøres umiddelbart etter at karakteren er meddelt (og ikke senest 1 uke etterpå, som ved skriftlige eksamener). Vil det si at jeg da måtte sende inn skjema for krav om begrunnelse rett etter at karakteren kom på Studentweb? Synes det gir mening at vi må be om begrunnelse umiddelbart hvis vi hadde fått karakteren rett etter eksamen, men det er jo ikke tilfellet her. Anonymkode: 57c60...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Fristen løper fra du er kjent med (eller burde være kjent med) karakteren. I ditt tilfelle vil det være da karakteren ble publisert på studweb. Anonymkode: c8d1a...a8b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fristen løper fra du er kjent med (eller burde være kjent med) karakteren. I ditt tilfelle vil det være da karakteren ble publisert på studweb. Anonymkode: c8d1a...a8b Men hva betyr "umiddelbart etter", da? Den ble publisert fredag ettermiddag, er det nå for sent å be om begrunnelse? Anonymkode: 57c60...e5e
reAction Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-04-01-15/KAPITTEL_1-5#§5-3 § 5-3.Klage over karakterfastsetting - rett til begrunnelse (1) Kandidaten har rett til å få en begrunnelse for karakterfastsettingen av sine prestasjoner. Ved muntlig eksamen eller bedømmelse av praktiske ferdigheter må krav om slik begrunnelse fremsettes umiddelbart etter at karakteren er meddelt. Ved annen bedømmelse må krav om begrunnelse, dersom kandidaten får meddelt karakteren elektronisk og kan fremsette krav om begrunnelse på tilsvarende måte, fremsettes innen én uke fra karakteren ble kunngjort. Ved annen type kunngjøring må krav om begrunnelse fremsettes innen én uke fra kandidaten fikk kjennskap til karakteren, likevel ikke mer enn tre uker fra karakteren ble kunngjort. Min tolkning her er at får du karakteren på stedet ved muntlig eksamen så må du fremsette krav der og da. Siden denne er meddelt elektronisk har du 1 uke.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva betyr "umiddelbart etter", da? Den ble publisert fredag ettermiddag, er det nå for sent å be om begrunnelse? Anonymkode: 57c60...e5e Nei. Det er kun umiddelbart etter ved sensur som fremsettes umiddelbart etter eksamen i muntlig form. Anonymkode: c8d1a...a8b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er kun umiddelbart etter ved sensur som fremsettes umiddelbart etter eksamen i muntlig form. Anonymkode: c8d1a...a8b Ok, men da sender jeg inn skjema der jeg ber om begrunnelse nå da Tusen takk! Anonymkode: 57c60...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå