Gå til innhold

Når en mindreårig blir modell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jente som har fått forespørsel om å stå modell. Bildene vil komme i katalog og på Internett. Det er ikke snakk om trauste bilder type setesdalkofte, men reklame for sminke osv..har ikke så lyst å skrive så mye mer i fare for å bli gjenkjent. 

Fotograf og make-up virker veldig proffe, men allikevel kjenner jeg at det stikker litt..jeg vet ikke hvorfor?? Jenta har beina plantet godt på jorden, hun har slitt litt med mobbing tidligere, men strutter av selvtillit for tiden. Jeg er så redd for at bildene kanskje vil dra henne ned? At noen blir misunte og trekker henne ned..vi vet alle hvor dritsekker jenter kan være. Jenta er 14 (snart 15), og har veldig lyst å ta oppdraget selvsagt. Jeg får være med på all fotografering, og komme med innspill om jeg syns bildene "går over streken". 

Hva hadde dere gjort?

Jeg er selvsagt stolt over jenta mi, hun er vakker på innsiden og utsiden :) Og det vil jeg ikke skal ødelegges.

Anonymkode: ea4a1...383

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dagens samfunn ville det nok ha mer negativ effekt om du nekter henne. Kan henne prøve, det vil hun hvertfall tjene på i erfaring. Barn er slemme mot hverandre uansett om offeret har vært avbildet i en jatalog eller ikke, men det Jan jo være med å løfte jenta å få henne til å føle seg verdig og forstå at mobbere ikke har rett. 

Høres jo ut som dette skjer under kontrollerte omstendigheter, så hvorfor ikke gi det en sjanse?

Anonymkode: b9a12...5d9

Gjest Athleisure
Skrevet

Man er da moden/voksen nok når man er 15, så det skal ikke være noe problem

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker ganske seriøst dersom du får være tilstede. Klart noen kan bli misunnelige, men det kan også gi henne litt status og ikke minst en artig og verdifull erfaring. Ville gitt det en sjanse såfremt det dreier seg om en seriøs aktør (som jeg regner med du har googlet 😉).

Anonymkode: b0bb1...b52

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Synes dere bør gjøre det. Så lenge hun har lyst og du er med og har total oversikt så ser jeg ikke problemet. Skulle hun få mer oppdrag så er det viktig at du ser an at hun takler presset, at du er med på absolutt alt av casting etc så ikke noen kommer med en skjev kommentar som sender henne ut i et spiseforstyrrelse helvete etc. 

Det er mye dritt i modellbransjen, men de modellene som har hatt mødre som manager og som har passet på dem som hauker har ofte klart seg godt(se på Tyra Banks). 

Men det er som sagt viktig at du ser og ikke minst får jenta til å innse at å være modell er hard jobbing og at hun ikke bare kan flyte på utseendet. Det er mange vakre jenter er ute og det er knalltøft marked som krever at beina er plantet godt på jorden og at hodet er skrudd godt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...