Gå til innhold

Katt som kaster opp mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selvfølgelig til dyrelegen når de åpner på tirsdag!

Jeg lurer fortsatt på hva det kan være. Og eventuelt om jeg kan gjøre noe mens jeg venter. Han har kastet opp på fredags kveld, på lørdags morgen og nå nettopp (søndag ettermiddag). Han kaster opp hele matbiter og brun flytende væske, og han kaster opp mye. Ser ikke noe pels, og heller ingen ormer. Han spiser ofte litt fort. Han drikker også veldig mye og veldig fort nå i forhold til vanlig. Han har i det siste mjauet mere enn vanlig. Har tenkt at det bare var på grunn av været, men nå tenker jeg at han klager over noe.

Dette er en 7 år gammel kastrert korthåret perser på 5 kg (ikke tykk, bare litt stor). Han går ute og inne, så jeg har dessverre lite kontroll på om avføringen går som vanlig.

Igjen, jeg skal selvfølgelig til dyrelegen på tirsdag!

Anonymkode: b2b83...3e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ventet til tirsdag når dette har pågått siden fredag! 

Det kan godt hende at det et gress som sitter fast, det opplevde vi med vår pus i fjor. Dro til dyrlegen med en gang, de la henne i narkose og tok ut gresset. Eller det kan være noe annet. 

Anonymkode: 2f916...108

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg ringt dyrlegevakta med en gang. Pus kan ha en blokade i magesekken som gjør at mat ikke kommer igjennom. Ferten kan være alt fra en pinne til noe annet. 

Anonymkode: 1f126...d3c

Skrevet

Kan han ha spist gress? Eventuelt pelsdotter?

AnonymBruker
Skrevet

TS: Han var nettopp i dokassa si, og nå kom det en del pels. Han fikk noe lignende i fjor, men da varte det i 2 dager og han spydde bare en fjerdedel av det han har spydd nå. Da fortalte dyrelegen at det neppe var noe alvorlig. De fant ingenting.

Har forresten byttet fôr for ca. 4 måneder siden (fra Felleskjøpet til Royal Canin, mindre pellets nå). Har aldri sett han spise gress. Den andre katten min derimot beiter som ei ku. Hun også har begynt å drikke mye forresten. Kan det være foret? Hun ville ikke spise av det forrige.

Han er like aktiv som vanlig. Noe som er uvanlig for han ved sykdom.

jeg ringer akutten i morgen. Har ikke bil før da, og aner ikke hvordan komme meg dit når det ikke går busser.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Liten oppdatering, om noen skulle lure.
Han kastet opp etter den forrige posten igjen. Tok han med til dyrelegen, hvor de klemte på buken, tok blodprøver, lyttet til hjerte og lunger og tok røntgen. Siden han var full av mat måtte han ta nye røntgenbilder i dag etter å ha fastet. De fant ingenting. Hjertet slo normalt, lungene hørtes fine ut, blodprøvene var rene og magen var i dag helt tom. Angrer ikke på at jeg gikk til dyrelegen, men litt frustrerende er det når de ikke finner noe, hvis dette kommer til å fortsette.

Nå skal han gå på kvalmedempende medisiner i noen dager, og skulle han opp igjen så blir det ultralyd av magen.

Stakkars lille gullet <3.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Liten oppdatering, om noen skulle lure.
Han kastet opp etter den forrige posten igjen. Tok han med til dyrelegen, hvor de klemte på buken, tok blodprøver, lyttet til hjerte og lunger og tok røntgen. Siden han var full av mat måtte han ta nye røntgenbilder i dag etter å ha fastet. De fant ingenting. Hjertet slo normalt, lungene hørtes fine ut, blodprøvene var rene og magen var i dag helt tom. Angrer ikke på at jeg gikk til dyrelegen, men litt frustrerende er det når de ikke finner noe, hvis dette kommer til å fortsette.

Nå skal han gå på kvalmedempende medisiner i noen dager, og skulle han opp igjen så blir det ultralyd av magen.

Stakkars lille gullet <3.

Bra pus blir undersøkt skikkelig :) 

Anonymkode: 1f126...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...