AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Kvinner når de er syke med forkjølelse og en svak til mild feber: "Du aner ikke hvor forferdelig jeg har det, jeg har så vondt i hodet og hele kroppen, du må lage mat til meg!" Menn når vi er syke på grunn av en kraftig, livstruende infeksjon: Drar på jobb og later som ingenting. Anonymkode: 7dd84...89f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Jeg føler det er omvendt. Anonymkode: 6afa6...a1f 15
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Det er omvendt, kjære deg. Anonymkode: be45c...5f3 8
Sykkelkopp Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Manneinfluensa er faktisk en ting. Menn blir hardere rammet
Nøste~ Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Menn skryter ofte over hvor store baller de har, men som oftest er det der bare for pynt. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner når de er syke med forkjølelse og en svak til mild feber: "Du aner ikke hvor forferdelig jeg har det, jeg har så vondt i hodet og hele kroppen, du må lage mat til meg!" Menn når vi er syke på grunn av en kraftig, livstruende infeksjon: Drar på jobb og later som ingenting. Anonymkode: 7dd84...89f Du har rett. Folk flest som er ordentlig alvorlig syke er i fornektelse og går på jobb. Folk så har noe forbigående legger seg ned og tror de skal dø. Alle som har hatt barn vet at når de sier "jeg er for syk til å gå på skolen" så pakker man sekken deres og skysser dem ut døra. Når de harker frem "nei, jeg må på skolen" da tar man dem med til lege. Samme med voksne. Jeg har en (mannlig) kollega som møtte på jobb og jobbet en hel dag. På slutten av dagen tvang en kollega han med til legevakta. Hjerteinfarkt. Samme mann legger seg likevel ned og tror han skal dø av en forkjølelse. Folk er såpass redde for å være alvorlig syke at hjernen går i fornektelse. Skjer uavhengig av kjønn. (Selv om mine med-kvinner med lav selvtillit liker å late som familien vil dø av sult om de legger seg ned en uke ) Anonymkode: 2c20e...df8
AmandaVI Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Hm. Da jeg hadde kreft og immunforsvaret mitt var så nedbrutt at jeg gikk med kontinuerlig lungebetennelse i et år måtte huset fremdeles vaskes, regningene betales, maten kjøpes inn og lages, klærne vaskes, tørkes og brettes, avtaler holdes, min autistiske fetter passes for hundre kroner timen, vennskap og forhold holdes ved like, plenen klippes, boken min skrives, søppel sorteres, løv rakes og snø måkes. Jeg bor alene, så hvem tok seg av alt dette, tror du? I mellomtiden gikk jeg på stadig sterkere antibiotikakurer som ikke gjorde noen ting. Først da feberen min steg til 42 tok jeg en tur på legevakten. Da var livmoren min en eneste stor svulst. Jeg gikk med de smertene i mange år uten å ofre dem en tanke. Alle opplever sykdom forskjellig. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 Jeg er enslig mor, og er kronisk syk. Spesialistene skjønner ikke hvordan jeg daglig klarer å ta meg av barna, ene barnet har og spesielle behov. Mens barnefar som er frisk, er utslitt etter en helg med barna. Og nekter å ha de mer enn annenhver helg. Og har han bare litt hodepine, eller en lett forkjølelse, så avlyser han samvær. Anonymkode: 95464...cc7 2
Gjest Solomon Grundy Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kvinner når de er syke med forkjølelse og en svak til mild feber: "Du aner ikke hvor forferdelig jeg har det, jeg har så vondt i hodet og hele kroppen, du må lage mat til meg!" Menn når vi er syke på grunn av en kraftig, livstruende infeksjon: Drar på jobb og later som ingenting. Anonymkode: 7dd84...89f Etter min erfaring er dette omvendt.
Trolltunge Skrevet 4. juni 2017 #12 Skrevet 4. juni 2017 Min erfaring er og at det er omvendt. Jeg har krøpet over gulvet for å lage mat til unger, og gjort alt som må gjøres, uansett hvor syk jeg var. Mannen. .. litt feber og han LED. Skulle pusles om på alle mulige måter, og man skulle tro at han var døden nær. Helt til han reiste seg opp og var helt frisk. Men han kunne ikke gjøre noe da heller, for han hadde jo vært syk. Var så svak etter det, lenge! 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Dette må vel være omvendt? Husker en gang mannen og jeg hadde samme sykdom på samme tid...jeg hadde høy feber, ikke han. Mannen holdt senga og jeg måtte ut å handle og lage middag etc. Skulle gjerne holdt senga jeg og, men da hadde vi vel sultet ihjel Anonymkode: 1555e...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 8 timer siden, Sykkelkopp skrev: Manneinfluensa er faktisk en ting. Menn blir hardere rammet Utvilsomt, de har jo større kropp og dermed større areal virusene kan boltre seg på, så sånn må det jo bare være Anonymkode: 04dd5...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 Er jo helt omvendt enn det ts mener hvertfall lol Anonymkode: 4f57e...3ef 1
Sykkelkopp Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Utvilsomt, de har jo større kropp og dermed større areal virusene kan boltre seg på, så sånn må det jo bare være Anonymkode: 04dd5...d3c Og virus kan muligens angripe kvinner mindre hardt i et forsøk på å bli videreført til barna i følge forskere fra Royal Holloway, University of London hvor enn absurd det høres ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå