Gå til innhold

Nybegynner! Gått ned 30 kg og har mange spm om styrketrening og kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg ønsker å bygge mer muskler. Har enda ca 10 kilo ekstra, men fordi jeg har gått ned så mye i vekt (30 kilo cirka), har jeg utrolig(!) lite muskler igjen på kroppen min, noe som gjør at jeg ser dvask og slapp ut. Tenker å begynne med fullkroppprogram 3 dager i uken til jeg har bygget meg opp litt muskler.

Jeg veier 88 kg. Har en midje på 80 cm cirka. Hvis jeg spiser ca 1,5 gram per kilo kroppsvekt de dagene jeg trener, er det mulig å bygge muskler samtidig som jeg ligger i kaloriunderskudd? Og skal jeg bare spise så mye proteiner på de dagene jeg trener? Skal jeg spise likt hver dag, eller justere ettersom jeg trener/ikke trener? Er det viktig at proteinpulveret taes etter treningen, eller kan det være når som helst?

Hvor mange kalorier burde jeg spise for å bygge muskler samtidig som jeg går ned? Vet at man ikke skal fokusere på å gå ned mye på kort tid (vet en del angående slanking, bare ikke styrke), men jeg har virkelig et behov for å komme meg ned på 80 kg (eventuelt ha en midje som tilsier at jeg veier 80, da muskler veier mer enn fett) før sommerferien er over.

Er 19 år, kvinne. 

På forhånd takk! Og god pinse!:)

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene.

sofie777, mod

Endret av sofie777
Videoannonse
Annonse
Gjest Cyrus
Skrevet

Om du setter opp spørsmålene dine litt mer ryddig, og sender meg på pm så kan jeg svare på alle sammen 😊

Skrevet
21 minutter siden, Cyrus skrev:

Om du setter opp spørsmålene dine litt mer ryddig, og sender meg på pm så kan jeg svare på alle sammen 😊

Takk! Har sendt mld :) 

AnonymBruker
Skrevet (endret)
6 timer siden, hytteost skrev:

Hei! Jeg ønsker å bygge mer muskler. Har enda ca 10 kilo ekstra, men fordi jeg har gått ned så mye i vekt (30 kilo cirka), har jeg utrolig(!) lite muskler igjen på kroppen min, noe som gjør at jeg ser dvask og slapp ut. Tenker å begynne med fullkroppprogram 3 dager i uken til jeg har bygget meg opp litt muskler.

Jeg veier 88 kg. Har en midje på 80 cm cirka. Hvis jeg spiser ca 1,5 gram per kilo kroppsvekt de dagene jeg trener, er det mulig å bygge muskler samtidig som jeg ligger i kaloriunderskudd? Og skal jeg bare spise så mye proteiner på de dagene jeg trener? Skal jeg spise likt hver dag, eller justere ettersom jeg trener/ikke trener? Er det viktig at proteinpulveret taes etter treningen, eller kan det være når som helst?

Hvor mange kalorier burde jeg spise for å bygge muskler samtidig som jeg går ned? Vet at man ikke skal fokusere på å gå ned mye på kort tid (vet en del angående slanking, bare ikke styrke), men jeg har virkelig et behov for å komme meg ned på 80 kg (eventuelt ha en midje som tilsier at jeg veier 80, da muskler veier mer enn fett) før sommerferien er over.

Er 19 år, kvinne. 

På forhånd takk! Og god pinse!:)

Så flink du har vært 👏🏻👏🏻👏🏻

Hvor lang tid brukte du?  :)

Anonymkode: 2d826...caa

Endret av sofie777
AnonymBruker
Skrevet

Har du slanket deg i samråd med lege/annet helsepersonell?

Trente du før du begynte å gå ned i vekt?

Jeg trente ikke før jeg gikk ned masse, og beskjeden jeg fikk var å begynne med lett trening når jeg nådde matchvekt. Dette fordi det var lett å havne i et for høyt underskudd under slankingen. Er ferdig nå, og musklene viser seg å komme raskt tilbake.

Anonymkode: 8df7f...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...