Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg tenker også at siden de enkle svarene hadde blitt gitt etter kort tid - dvs kreft eller andre veldig kjente sykdommer - så er dette kanskje - heier vi på - en mye mindre farlig sykdom.

Har også tenkt den tanken. Det er vel litt sånn i helsevesenet... no news/late news = good news.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det håper jeg virkelig også, TS fortjener gode nyheter nå! 🍀🍀🍀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på deg, krysser fingrene for gode nyheter. ❤

Anonymkode: 36030...206

• Liker 1
Skrevet

Hallo folkens, det er liv i meg 😅 (Den dårlige humoren mister jeg aldri. Haha)

Altså, radiumen lovet svar i går, men måtte beklage seg nok en gang pga tilleggsprøver :( Nå lover de svar i morgen, fredag.. Kan ikke fatte at de bruker så lang tid om de ikke har funnet noe som er veldig komplisert??? 

Godt å vite at dere tenker på meg!! 

AnonymBruker
Skrevet

Lymfomdiagnostikk er alltid komplisert, hvis det er det. Og hvis det ikke er det så blir det også komplisert, for da må de prøve å finne ut hva det er (for jeg tror ikke at hverken du eller legene dine blir fornøyd med svar som sier "uspesifisert betennelse"). Prøvene skal spesialfarges, gjerne flere ganger og med forskjellige farger, de skal undersøkes for diverse molekylgenetiske markører, ses på i mikroskop, og så skal noen sette seg ned og sammenfatte alt dette i et svar. 

Kanskje må noe sendes til en annen lab. Kanskje må det en spesialreagens til. Kanskje har de så mye å gjøre at de ikke får gjort det fortere (det er patologmangel i Norge). Kanskje har de andre ting som haster mer, feks hvis de innledende prøvene viser at din tilstand ikke er så alvorlig at dagene før behandlingsstart teller, mens de har andre prøver hvor det er mistanke om noe hvor dagene teller, slik at det må gjøres først. 

Mange grunner, som er underordnet for din del. Håper du får svar snart, og at det er et bra svar!

Anonymkode: c5646...43b

• Liker 3
Skrevet

Lykke til TS :klem:

Skrevet

Masse lykke til i dag 🍀, tenker på deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til, tenker også på deg! (du har sikkert en svær følgerskare rundt om i Norge nå). 

Anonymkode: 58589...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til i dag, TS! Håper på positivt utfall :hug:

Anonymkode: 2ac51...316

Skrevet

Hei alle sammen. I dag kom svaret. Anaplastisk storcellet lymfom. Ikke svar på beinmargsprøven enda, så vet ikke mer før over helgen, da ringer radiumen meg. Jeg er knust. 

Hatt kontakt med kreftkoordinator de siste ukene, og hun ble med meg hjem og snakket med barna mine. Fikk tilbakemelding fra henne om at jeg taklet det hele veldig fint og at ungene virket trygge og fine oppi det hele. 

Håpte virkelig at hylekoret som klagde på krisemaksimering hadde rett :(  

Veldig lei meg for alt dette. Lei meg for å gi dere triste nyheter også. 

Tenker kanskje å opprette en gruppe/side på fb om noen vil følge meg etterhvert. 

• Hjerte 1
Skrevet

Åh, så trist å høre. <3 

Jeg har ikke ord. Den situasjonen du er i nå er helt ufattelig. Sa de noe om prognose og behandlingsforløp? 

Mine tanker går til deg og familien denne helgen. :hjerte:

Jeg følger deg gjerne videre. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Skadeskutt skrev:

Åh, så trist å høre. <3 

Jeg har ikke ord. Den situasjonen du er i nå er helt ufattelig. Sa de noe om prognose og behandlingsforløp? 

Mine tanker går til deg og familien denne helgen. :hjerte:

Jeg følger deg gjerne videre. 

Sa at det er vanskelig mtp at ryggmargsprøven ikke er ferdig enda. Ct viste ingen forandringer i bein, så håper det ikke viser mer.. Går utifra at første cellegift blir gjort i løpet av neste uke, evt stråling på kulen som allerede har vokst seg tilbake.. 

Takk for omtanken ❤️ Skal komme tilbake ang den siden. Må la dette synke litt. Lettere å oppdatere folk jeg kjenner via den, enn å svare på alle spm folk måtte ha. Vært et ekstremt kjør på telefonen i dag. 

Skrevet

Dette var triste nyheter. Nå håper jeg prognosene videre er gode, og at du blir frisk så snart som bare det. Jeg følger deg gjerne videre. Og du, denne kampen skal du vinne!:klem:

• Liker 1
Skrevet

Så leit, lykke til med behandlingen etter hvert. Håper du klarer å holde motet oppe. 

Fint at du involverer ungene. Flere år etter at jeg hadde kreft forsto jeg at ungene hadde hatt det mye tøffere enn det vi oppfattet når jeg sto midt oppe i det. Vil anbefale at du insisterer på at ungene også må få en oppfølging. "Noen" - utenfor familien bør kunne støtte dem/snakke med dem. Helsesøster på skolen eller andre med kompetanse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:klem:

Anonymkode: 0d0af...4b3

Skrevet
8 minutter siden, petterm skrev:

Så leit, lykke til med behandlingen etter hvert. Håper du klarer å holde motet oppe. 

Fint at du involverer ungene. Flere år etter at jeg hadde kreft forsto jeg at ungene hadde hatt det mye tøffere enn det vi oppfattet når jeg sto midt oppe i det. Vil anbefale at du insisterer på at ungene også må få en oppfølging. "Noen" - utenfor familien bør kunne støtte dem/snakke med dem. Helsesøster på skolen eller andre med kompetanse. 

Hvilken type kreft hadde du? Du er frisk nå? Hovedfokuset mitt er barna. Og jeg er redd for å ikke se dem oppi behandlingen :( 

Skrevet

Jeg hadde kreft i munnen. Siste gang for 5 år siden, så jeg håper jeg er ferdig med det nå. 

Jeg er helt sikker på at du har fokus på barna. Vi hadde også det. Selv om vi prata mye med barna og selv om vi involverte dem, selv om legen var kjempeflink til å forklare og fortelle så angrer jeg på at vi ikke insisterte på at noen utenifra også fulgte dem opp, uten at vi var med. Barn er kjempelojale og har nok ikke veldig lett for å fortelle mamma og pappa at de har det tøft. Sykehuslegen min sier at sykehuset er mer oppmerksom på barna nå. 

• Liker 2
Gjest Sisti
Skrevet

Snikleser her. Så leit å høre. Lykke, lykke til! :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...