Sillyline Skrevet 23. juni 2017 #81 Skrevet 23. juni 2017 Jeg kan ikke forstå at det er forsvarlig at du skal måtte vente så lenge på svar Jeg håper virkelig på best mulig utfall her, at det ikke er kreft, og bare en infeksjon eller noe. Det er ikke greit å gå i uvisshet sånn
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #82 Skrevet 23. juni 2017 3 minutter siden, Silje Lien skrev: Jeg kan ikke forstå at det er forsvarlig at du skal måtte vente så lenge på svar Jeg håper virkelig på best mulig utfall her, at det ikke er kreft, og bare en infeksjon eller noe. Det er ikke greit å gå i uvisshet sånn De sier at det skal ligge en diagnose og en behandlingsplan innen 14 dager fra innleggelse.. De bryter sin egen frist med en dag om svaret kommer onsdag. Det dumme er at de drøyde innleggelse så lenge som de gjorde. Føler at det vokser seg større og sterkere for hver time som går. Skulle alt fått cellegift om de hadde gitt f i å mistenke harepest, musepest, uvi osv.. Reine torturen!! Takk for at du bryr deg ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #83 Skrevet 23. juni 2017 25 minutter siden, Neteas skrev: Så rart.. håper virkelig dette er det samme.. Jeg kommer ikke til å klare det psykiske rundt dette uten å bli lagt i reimer. Det du sier stemmer. De prøvde å forklare meg prosessen i dette. De fryser den ned og skjærer i tynne skiver osv.. Jeg ser for meg at de må bruke ekstra tid på prøvene for å finne ut hvilken type lymfekreft det dreier seg om, og lage den behandlingsplanen. Håper så klart de trenger mer tid fordi de ikke finner noe, og må lete mer uten treff.. Satt din kul fast til underlaget? Min kjentes ut som en del av beinbygningen De vil ikke fjerne flere lymfer om det kommer lignende. Vil kun tilby smertestillende.. Den satt fast. Var visst veldig skummel. Men ingen sykdomsfølelse egentlig. De fant fler, men alle de andre gikk ned igjen. Verstingen ble jo fjernet. Anonymkode: 46e3f...4d6
Snøkrystall7 Skrevet 23. juni 2017 #84 Skrevet 23. juni 2017 Ville bare sende deg en klem . Vet så godt hvordan du har det. Den ventingen på svar er det verste. Nå er det ikke meg som var syk, men sønnen min . Vi ventet en uke på svar fra Radiumhospitalet . Da den endelig kom, var det nesten lettelse. Etter at sjokket har lagt seg, så gikk over til kampmodus . Jeg fant krefter jeg ikke ante at jeg hadde. Og vi kjempet sammen . Viktig at du finner mennesker rundt deg som du kan støtte deg på ❤. Kampmodus kommer av seg selv, du har jo 3 barn som du skal kjempe for. Stor styrkeklem sendes din vei ❤ 1
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #85 Skrevet 23. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den satt fast. Var visst veldig skummel. Men ingen sykdomsfølelse egentlig. De fant fler, men alle de andre gikk ned igjen. Verstingen ble jo fjernet. Anonymkode: 46e3f...4d6 Min kul gjorde meg veldig syk.. hadde feber i nesten 40 hver eneste kveld i to uker, føltes som om jeg hadde influensa uten å ha det. Generelt sett veldig dårlig almenntilstand, og verst når kulen hadde vokseperiodene sine. I følge legene kan det gå i bølger. Hadde i nakken også, men de forsvant av seg selv.
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #86 Skrevet 23. juni 2017 5 minutter siden, Snøkrystall7 skrev: Ville bare sende deg en klem . Vet så godt hvordan du har det. Den ventingen på svar er det verste. Nå er det ikke meg som var syk, men sønnen min . Vi ventet en uke på svar fra Radiumhospitalet . Da den endelig kom, var det nesten lettelse. Etter at sjokket har lagt seg, så gikk over til kampmodus . Jeg fant krefter jeg ikke ante at jeg hadde. Og vi kjempet sammen . Viktig at du finner mennesker rundt deg som du kan støtte deg på ❤. Kampmodus kommer av seg selv, du har jo 3 barn som du skal kjempe for. Stor styrkeklem sendes din vei ❤ Nå presser tårene på her.. værre å ha syke barn enn å være syk selv. Forstår hva du mener med lettelse, for pr i dag kan det være det bare sprenger seg plass inni meg. Fri bane liksom.. og enda vanskeligere å bekjempe. Hva slags prøver sendte dere inn til radiumen? Hvilken type, og er han frisk i dag?? Synes det er så dritt at det tar lengre tid enn de lovet 😢 Jeg vil liksom ikke belaste folk rundt meg for mye. Alle har jo sine egne ting å slite med 😒 Har en kjæreste som stiller opp og passer ungene mine, og han har alt lagt opp plan for sommeren om jeg må til behandling. Er også åpen med barna, for de har jo sett at jeg er syk. De forstår at det kan bli hardt, men føler seg trygge på at supermamma fikser saken. Mamma fikser jo alt! Ingen er tøffere!! De skulle bare visst 😢
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #87 Skrevet 23. juni 2017 Det kan jo være infeksjon siden du har høy CRP, el infeksjonsykdom. Det kan være en autoimmun sykdom...lupus? Og det kan vel også være kreft. Men de aller fleste klarer seg veldig bra. Rart de ikke har funnet det ut hvis det er en vanlig type. Det er masse andre sykdommer vanlige folk ikke kjenner til og det finnes gode behandlingsformer for. Selvsagt skal du overleve. Vet du hvor mange som er inne til skjekk for for alvorlige sykdommer og hvor få det går virkelig ille med. Det her går bra❤️ Anonymkode: 46e3f...4d6
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #89 Skrevet 23. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være infeksjon siden du har høy CRP, el infeksjonsykdom. Det kan være en autoimmun sykdom...lupus? Og det kan vel også være kreft. Men de aller fleste klarer seg veldig bra. Rart de ikke har funnet det ut hvis det er en vanlig type. Det er masse andre sykdommer vanlige folk ikke kjenner til og det finnes gode behandlingsformer for. Selvsagt skal du overleve. Vet du hvor mange som er inne til skjekk for for alvorlige sykdommer og hvor få det går virkelig ille med. Det her går bra❤️ Anonymkode: 46e3f...4d6 Men de skjønner ikke hva slags infeksjon det kan være.. aldri hørt om autoimmune sykdommer. Fått streng beskjed om å ikke google mer 😅😂 Håper inderlig at det er noe veldig enkelt, sånn panneklasksvar... Har i hvertfall søkt meg og ungene over til en annen fastlege nå. Har mye med måten nåværende lege bare har bagatellisert plagene mine, det at jeg takler det så dårlig.. Nå MÅ jeg google lupus!
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #90 Skrevet 23. juni 2017 1 minutt siden, Citronella skrev: Vil gi deg en Klemmer tilbake!!!!! Så mange gode folk her inne! Blir helt rørt! Sånn omtanke for et hysterisk ukjent kvinnfolk 😅 Takk,gode du!
Gjest Citronella Skrevet 23. juni 2017 #91 Skrevet 23. juni 2017 (endret) 4 minutter siden, Neteas skrev: Klemmer tilbake!!!!! Så mange gode folk her inne! Blir helt rørt! Sånn omtanke for et hysterisk ukjent kvinnfolk 😅 Takk,gode du! Ønsker alt det beste for deg Endret 23. juni 2017 av Citronella
Snøkrystall7 Skrevet 23. juni 2017 #92 Skrevet 23. juni 2017 Det ble tatt biopsi av svulsten og det tok nøyaktig en uke til alle prøvesvarene kom. Etter cellegift, stråling og stamcelletransplantasjon er han nå kreftfri ❤. Plaget med mye senefekter etter behandlingen , men det klarer vi ❤. Ville absolutt anbefale deg å være litt egoistisk og bruke de rundt deg . Få hjelp av støtteapparatet rundt deg, sosionom , psykolog osv . Det hjalp oss veldig. Vi ble også medlem i barnekreftforeningen , det var det smarteste vi kunne ha gjort. Fikk mye støtte der. Dette kommer til å gå bra, du klarer det ❤. Du er mye sterkere enn du tror ❤ stor klem 🌸 3
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #93 Skrevet 23. juni 2017 8 minutter siden, Snøkrystall7 skrev: Det ble tatt biopsi av svulsten og det tok nøyaktig en uke til alle prøvesvarene kom. Etter cellegift, stråling og stamcelletransplantasjon er han nå kreftfri ❤. Plaget med mye senefekter etter behandlingen , men det klarer vi ❤. Ville absolutt anbefale deg å være litt egoistisk og bruke de rundt deg . Få hjelp av støtteapparatet rundt deg, sosionom , psykolog osv . Det hjalp oss veldig. Vi ble også medlem i barnekreftforeningen , det var det smarteste vi kunne ha gjort. Fikk mye støtte der. Dette kommer til å gå bra, du klarer det ❤. Du er mye sterkere enn du tror ❤ stor klem 🌸 Hvordan skjer stamcelletransplantasjon?? Er dette no som innebærer donorer osv? Så glad for å høre at det gikk fint med gutten deres. Alle foreldres mareritt 😓 Fatter ikke at du greide deg igjennom dette. Håper jeg får samme kampånd som det du gjorde.. psyker meg ned så innmari.. var å kjøpte ny skjorte til guttungen i går, pga storesøsters skoleavslutning.. så står jeg i køa på Lindex mens tårene spruter, for jeg kom på at det kanskje er skjorta han vil ønske å bruke i begravelsen min. Er helt galskap hva denne ventetiden gjør med hodet mitt. Får utdelt en sosionom om det kommer positivt svar. Og det er veldig fint!!!
Snøkrystall7 Skrevet 23. juni 2017 #94 Skrevet 23. juni 2017 1 minutt siden, Neteas skrev: Hvordan skjer stamcelletransplantasjon?? Er dette no som innebærer donorer osv? Så glad for å høre at det gikk fint med gutten deres. Alle foreldres mareritt 😓 Fatter ikke at du greide deg igjennom dette. Håper jeg får samme kampånd som det du gjorde.. psyker meg ned så innmari.. var å kjøpte ny skjorte til guttungen i går, pga storesøsters skoleavslutning.. så står jeg i køa på Lindex mens tårene spruter, for jeg kom på at det kanskje er skjorta han vil ønske å bruke i begravelsen min. Er helt galskap hva denne ventetiden gjør med hodet mitt. Får utdelt en sosionom om det kommer positivt svar. Og det er veldig fint!!! Vet hvordan du har det❤. Har grått mange ganger på offentlig steder selv . Har også planlagt begravelse til minste detalj 😢. Helt grusomt. Det eneste jeg ønsket meg å kunne bytte med han . Så vondt å se barnet sitt å være så syk og dårlig . Men du er oppi det verste nå, den uvissheten. Det er det verste. Vi går til kontroll hver 3 måned og den tiden vi venter på svar er helt grusomt. Fortsatt .. håper at en dag jeg klarer å bli vant til det . Han fikk sine egne stamceller. Først ble de tatt ut, fryst , så var det en 8 dager med høydosecellegift, hvor immunforsvar ble slått helt ut, så fikk han sine egne tilbake .
KatyP Skrevet 23. juni 2017 #95 Skrevet 23. juni 2017 Jeg håper de skynder seg å gi deg svar. Et svar betyr muligheten for planlegging, og det i seg selv er ofte et anker. Hør på barna dine og tro selv at du er supermamma. For det er du for dem selv om du hylgriner på lindex eller ler i sykehussenga. Du og dere skal klare dette. En evt kreftdiagnose er ingen dødsdom lenger, husk det. Stor klem fra meg også 4
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #96 Skrevet 23. juni 2017 8 minutter siden, Snøkrystall7 skrev: Vet hvordan du har det❤. Har grått mange ganger på offentlig steder selv . Har også planlagt begravelse til minste detalj 😢. Helt grusomt. Det eneste jeg ønsket meg å kunne bytte med han . Så vondt å se barnet sitt å være så syk og dårlig . Men du er oppi det verste nå, den uvissheten. Det er det verste. Vi går til kontroll hver 3 måned og den tiden vi venter på svar er helt grusomt. Fortsatt .. håper at en dag jeg klarer å bli vant til det . Han fikk sine egne stamceller. Først ble de tatt ut, fryst , så var det en 8 dager med høydosecellegift, hvor immunforsvar ble slått helt ut, så fikk han sine egne tilbake . Tenk så mye de kan... helt utrolig.. Tenkt mye på det med donor, for det kan jeg glemme når det gjelder min egen familie. De ville ikke reist på butikken å handla melk for meg en gang. Jeg tror man nesten blir litt apatisk.. Klarer du å senke skuldrene og nyte nuet..? Dette setter så spor. Uansett hva resultet viser, og om jeg får vellykkede behandlinger, så tror jeg aldri livet blir det samme. Hadde så troen på at det snart er min tur til å leve livet. For min del. Ikke via ungene eller andre, men for meg. Nå er hverdagene fulle av bekymringer for alt mulig. Du sitter der med dine problemer, og enda støtter du meg. Helt utrolig. Veldig takknemlig!!
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #97 Skrevet 23. juni 2017 4 minutter siden, KatyP skrev: Jeg håper de skynder seg å gi deg svar. Et svar betyr muligheten for planlegging, og det i seg selv er ofte et anker. Hør på barna dine og tro selv at du er supermamma. For det er du for dem selv om du hylgriner på lindex eller ler i sykehussenga. Du og dere skal klare dette. En evt kreftdiagnose er ingen dødsdom lenger, husk det. Stor klem fra meg også Så hyggelig at du vil skrive til meg! Kjempegodt med sånne "spark" bak.. Du sier akkurat det samme som legene sier til meg :D At det ikke lenger er en dødsdom. Desverre klarer man ikke, eller i hvertfall ikke jeg, å tenke gode tanker. Jeg er min verste fiende. Men om man ser det positive da, så må det jo bare gå oppover etter dette.. greit å psyke seg ned sånn at man slipper så stor fallhøyde! Logisk/ulogisk 😅 God klem tilbake ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #98 Skrevet 23. juni 2017 6 minutter siden, Neteas skrev: Tenk så mye de kan... helt utrolig.. Tenkt mye på det med donor, for det kan jeg glemme når det gjelder min egen familie. De ville ikke reist på butikken å handla melk for meg en gang. Jeg tror man nesten blir litt apatisk.. Klarer du å senke skuldrene og nyte nuet..? Dette setter så spor. Uansett hva resultet viser, og om jeg får vellykkede behandlinger, så tror jeg aldri livet blir det samme. Hadde så troen på at det snart er min tur til å leve livet. For min del. Ikke via ungene eller andre, men for meg. Nå er hverdagene fulle av bekymringer for alt mulig. Du sitter der med dine problemer, og enda støtter du meg. Helt utrolig. Veldig takknemlig!! Jeg tror heller ikke livet blir det samme etter vellykkede behandlinger, men gjerne på en positiv måte. Det får en gjerne til å verdsette livet enda mer. Du vet hva du stod i fare for å miste, og du ble kjent med hvor forferdelig de tankene var, og da vil du vite at livet og gleden og det gode er verdt å kjempe for. Og det er det virkelig. Du psyker deg ned, og tror ikke du kan klare det andre har klart. Men du også er sterk! Det er naturlig at det er mye bekymringer nå, tror det er få som ikke ville vært opphengt i dette med slike prøvesvar hengende over seg. Det betyr ikke at du er svak, det betyr at du er menneskelig. Sender deg en klem! Anonymkode: e87ad...a10 1
Snøkrystall7 Skrevet 23. juni 2017 #99 Skrevet 23. juni 2017 2 minutter siden, Neteas skrev: Tenk så mye de kan... helt utrolig.. Tenkt mye på det med donor, for det kan jeg glemme når det gjelder min egen familie. De ville ikke reist på butikken å handla melk for meg en gang. Jeg tror man nesten blir litt apatisk.. Klarer du å senke skuldrene og nyte nuet..? Dette setter så spor. Uansett hva resultet viser, og om jeg får vellykkede behandlinger, så tror jeg aldri livet blir det samme. Hadde så troen på at det snart er min tur til å leve livet. For min del. Ikke via ungene eller andre, men for meg. Nå er hverdagene fulle av bekymringer for alt mulig. Du sitter der med dine problemer, og enda støtter du meg. Helt utrolig. Veldig takknemlig!! Er du sikker på at din familie ikke hadde stilt opp hvis du hadde trengt dem ? Til feks praktiske ting, som å handle eller lage mat ? Jeg klarer fortsatt ikke senke skuldrene, er på vakt hele tiden. Hver minste tegn på noe ubehag eller vondt, blir jeg helt hysterisk . Inni meg... viser ikke det til barna . Det er vi supermammaene veldig flinke til 😊❤. For min del er livet delt i to før og etter kreften .. Vet hvor mye støtte bety i en så vanskelig situasjon ❤ selv fra ukjente folk 🌸 2
Neteas Skrevet 23. juni 2017 Forfatter #100 Skrevet 23. juni 2017 28 minutter siden, Snøkrystall7 skrev: Er du sikker på at din familie ikke hadde stilt opp hvis du hadde trengt dem ? Til feks praktiske ting, som å handle eller lage mat ? Jeg klarer fortsatt ikke senke skuldrene, er på vakt hele tiden. Hver minste tegn på noe ubehag eller vondt, blir jeg helt hysterisk . Inni meg... viser ikke det til barna . Det er vi supermammaene veldig flinke til 😊❤. For min del er livet delt i to før og etter kreften .. Vet hvor mye støtte bety i en så vanskelig situasjon ❤ selv fra ukjente folk 🌸 Jeg er 100% sikker desverre.. Mye drama, og er ung ufør pga alvorlig omsorgssvikt i barndommen. Min ærlighet rundt det har skapt stor avstand mellom alle. Er ikke av slaget som feier ting under teppet.. Har endt med anmeldelser og besøksforbud pga trusler og trakasering. Senest i vinter meldte min mor meg til barnevernet pga omsorgssvikt, enda jeg har snakka med henne to ganger på de siste 14 årene.. Er mye pga trusler og sjikanen jeg er redd for å forlate ungene. De har ingen andre enn meg. Synes de har hatt nok. Ønsker å gi dem alt jeg aldri fikk selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå