AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #21 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, Cata skrev: Tja, jeg kan ikke svare for symptomene dine, men da jeg selv ble sjekket for leukemi for mange år siden så spurte de etter om jeg hadde lett for å få blåmerker (ja), om jeg hadde lett for å blø neseblod (ja), om jeg hadde blodsykdommer i familien (ja, min bestefar døde av leukemi) og jeg tror de spurte om jeg følte meg slapp og sliten også (nei). Mener de spurte om en del andre ting også, men det er nå gått i glemmeboka. Det jeg har nevnt er i allfall mulige symptomer. Årsaken til mistanken i mitt tilfelle var uvanlig lavt hemoglobin som ble oppdaget ved en bedriftshelseundersøkelse. Jeg fikk beskjed dagen etter om å kontakte min fastlege øyeblikkelig for å få tatt mer prøver, og om jeg selv ikke klarte å få time i løpet av et par dager så skulle de ordne det for meg. Jeg fikk time, prøver ble tatt og et skjema så langt som et vondt år ble fylt ut. Det viste seg å være falsk alarm og rett og slett bare tomme jernlagre. Sånn for ordens skyld har jeg i det siste vært plaget med små røde prikker på hendene og disse tror jeg rett og slett skyldes allergisk reaksjon - de kom da pollensesongen startet for alvor og nå ser de ut til å forsvinne i takt med at pollensesongen her roer seg. Åååå, har du også petekkier på armene? Jeg og har de fortsatt og jeg er allergisk mot sprøytene jeg får. Visste ikke at man kunne få de av allergi Anonymkode: 6a3d8...c70
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #22 Skrevet 5. juni 2017 5 minutter siden, Cata skrev: Tja, jeg kan ikke svare for symptomene dine, men da jeg selv ble sjekket for leukemi for mange år siden så spurte de etter om jeg hadde lett for å få blåmerker (ja), om jeg hadde lett for å blø neseblod (ja), om jeg hadde blodsykdommer i familien (ja, min bestefar døde av leukemi) og jeg tror de spurte om jeg følte meg slapp og sliten også (nei). Mener de spurte om en del andre ting også, men det er nå gått i glemmeboka. Det jeg har nevnt er i allfall mulige symptomer. Årsaken til mistanken i mitt tilfelle var uvanlig lavt hemoglobin som ble oppdaget ved en bedriftshelseundersøkelse. Jeg fikk beskjed dagen etter om å kontakte min fastlege øyeblikkelig for å få tatt mer prøver, og om jeg selv ikke klarte å få time i løpet av et par dager så skulle de ordne det for meg. Jeg fikk time, prøver ble tatt og et skjema så langt som et vondt år ble fylt ut. Det viste seg å være falsk alarm og rett og slett bare tomme jernlagre. Sånn for ordens skyld har jeg i det siste vært plaget med små røde prikker på hendene og disse tror jeg rett og slett skyldes allergisk reaksjon - de kom da pollensesongen startet for alvor og nå ser de ut til å forsvinne i takt med at pollensesongen her roer seg. Det er forskjell på akutt leukemi og leukemi. Anonymkode: 71368...ad6 1
Cata Skrevet 5. juni 2017 #23 Skrevet 5. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på akutt leukemi og leukemi. Anonymkode: 71368...ad6 Hva er forskjellen? Bortsett fra at det ene kommer raskere enn det andre? *spør av ren nysgjerrighet ettersom jeg ikke har peiling*
Cata Skrevet 5. juni 2017 #24 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åååå, har du også petekkier på armene? Jeg og har de fortsatt og jeg er allergisk mot sprøytene jeg får. Visste ikke at man kunne få de av allergi Anonymkode: 6a3d8...c70 Aner ikke hva jeg har (dvs. hadde), men hva det nå enn var så holdt det seg på håndbakene. Ser ut som utallige små,røde "nålestikk". Jeg bare la merke til at det kom samtidig med allergisesong og allergimedisin så jeg gjettet på at det var en sammenheng. At de nå er på vei vekk tolker jeg som at jeg hadde rett. Har imidlertid aldri hatt det før, så det er litt merkelig men muligens kan hormonkrøll i forbindelse med overgangsalder ha trigget det. For alt jeg vet kan jeg ha hatt noen oppover armene også, men siden jeg har keratosis pilaris så kan små prikker der lett bli kamuflert av mine normale prikker.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #25 Skrevet 5. juni 2017 Har legen sagt at du kanskje har kreft? eller har han sagt du må undersøkes videre og du har googlet deg til kreft? Anonymkode: da02a...df2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #26 Skrevet 5. juni 2017 13 minutter siden, Cata skrev: Hva er forskjellen? Bortsett fra at det ene kommer raskere enn det andre? *spør av ren nysgjerrighet ettersom jeg ikke har peiling* Det finnes kronisk leukemi. Både KLL og KML https://nhi.no/sykdommer/blod/blodkreft/kronisk-lymfatisk-leukemi/ https://nhi.no/sykdommer/blod/blodkreft/kronisk-myelogen-leukemi/#heading-5 Anonymkode: 6a3d8...c70
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #27 Skrevet 5. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har legen sagt at du kanskje har kreft? eller har han sagt du må undersøkes videre og du har googlet deg til kreft? Anonymkode: da02a...df2 Legen har sagt at Ts har symptomer av slik art at å ikke utelukke kreft vil være uansvarlig. Ts har en hel langhelg å gå seg redd på. Men dersom legen helt oppriktig tenkte at dette etter alle solemerker var kreft så ville ts nå vært på det lokale sykehuset. Ts: vedkommende i tråden som sa at du har gjort deg redd uten grunn har rett. Dersom legen virkelig trodde du hadde kreft av en art som haster å få gjort noe med så ville beskjeden vært å møte på legevakt for blodprøve og mulig innleggelse, ikke å vente 3 dager på legetime. Dette burde muligens fastlegen din ha presisert, muligens trodde hun du forstod at å utelukke ikke betyr å ha mistanke (en utelukket feks leverskade sist jeg hadde magetrøbbel, selv om legen ikke trodde jeg kunne ha det, fordi konsekvensen ved å tro er såpass stor og testen såpass enkel) Så forsøk å ta det med ro. Pust fra magen. husk å sjekke alle vitamin- og mineralnivåer i morgen. Mangel på en eller flere kan få deg til å føle deg ordentlig rævva. Anonymkode: fe9c4...4ad 1
Neteas Skrevet 5. juni 2017 Forfatter #28 Skrevet 5. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen har sagt at Ts har symptomer av slik art at å ikke utelukke kreft vil være uansvarlig. Ts har en hel langhelg å gå seg redd på. Men dersom legen helt oppriktig tenkte at dette etter alle solemerker var kreft så ville ts nå vært på det lokale sykehuset. Ts: vedkommende i tråden som sa at du har gjort deg redd uten grunn har rett. Dersom legen virkelig trodde du hadde kreft av en art som haster å få gjort noe med så ville beskjeden vært å møte på legevakt for blodprøve og mulig innleggelse, ikke å vente 3 dager på legetime. Dette burde muligens fastlegen din ha presisert, muligens trodde hun du forstod at å utelukke ikke betyr å ha mistanke (en utelukket feks leverskade sist jeg hadde magetrøbbel, selv om legen ikke trodde jeg kunne ha det, fordi konsekvensen ved å tro er såpass stor og testen såpass enkel) Så forsøk å ta det med ro. Pust fra magen. husk å sjekke alle vitamin- og mineralnivåer i morgen. Mangel på en eller flere kan få deg til å føle deg ordentlig rævva. Anonymkode: fe9c4...4ad Takk for at du tok meg i nakken på en konstruktiv måte, uten å latterliggjøre eller kjefte! Setter så pris på det. Jeg har aldri tatt til meg noe info om kreft. Rett og slett fordi jeg fortrenger at noe sånt kan skje meg eller mine barn. Hadde ikke vært inne på tanken om fastlegen selv sa ordet leukemi.. Skal få frem en skikkelig liste ang prøver ja.. Og be dem ta så mange glass de makter 😅 Og hvis dette går bra, så skal jeg virkelig begynne å ta bedre vare på meg selv, ved å bl.a ta en helsesjekk i året.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #29 Skrevet 6. juni 2017 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 2ac51...316
Neteas Skrevet 6. juni 2017 Forfatter #30 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 2ac51...316 Vet ikke enda.. Tatt masse blodprøver og får svar på ettermiddagen i morgen eller torsdag morgen. Har blitt sykere da.. 40 i feber og smerter i den store lymfekjertelen... supervondt i korsryggen og nedover beinet hvor kjertelen sitter. Takk for omtanken! 1
Sh999 Skrevet 6. juni 2017 #31 Skrevet 6. juni 2017 18 minutter siden, Neteas skrev: Vet ikke enda.. Tatt masse blodprøver og får svar på ettermiddagen i morgen eller torsdag morgen. Har blitt sykere da.. 40 i feber og smerter i den store lymfekjertelen... supervondt i korsryggen og nedover beinet hvor kjertelen sitter. Takk for omtanken! Da ville jeg ringt legevakt. Mistenker de noe så alvorlig går det fort og få svar på blodprøvene og du blir lagt inn. Håper det går bra.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #32 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, Neteas skrev: Vet ikke enda.. Tatt masse blodprøver og får svar på ettermiddagen i morgen eller torsdag morgen. Har blitt sykere da.. 40 i feber og smerter i den store lymfekjertelen... supervondt i korsryggen og nedover beinet hvor kjertelen sitter. Takk for omtanken! Får håpe det ikke er noe alvorlig! men burde du ikke vært lagt inn? Anonymkode: 2ac51...316
Neteas Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #33 Skrevet 7. juni 2017 Svar til dere to som svarte sist. Ringte legevakta og kom inn. De mener de plagebe kom av nerver i press pga den store kulen. Er henvist for å ta biopsi.
Neteas Skrevet 13. juni 2017 Forfatter #34 Skrevet 13. juni 2017 Oppdatering Er nå innlagt og skal ta CT og beinmargsbiopsi 😭
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #35 Skrevet 13. juni 2017 26 minutter siden, Neteas skrev: Oppdatering Er nå innlagt og skal ta CT og beinmargsbiopsi 😭 Klem til deg Det hørtes ikke noe særlig ut! Hva mistenker de? Anonymkode: 2ac51...316
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #36 Skrevet 13. juni 2017 Stor klem til deg! Anonymkode: f91dc...f4d
Neteas Skrevet 13. juni 2017 Forfatter #37 Skrevet 13. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg Det hørtes ikke noe særlig ut! Hva mistenker de? Anonymkode: 2ac51...316 De mistenker lymfekreft Og jeg takler ikke dette bra i det heletatt. Tårene STRØMMER. Hadde en opptur da fastlegen sa at blodprøvene viste innenfor normalen på blodplater, røde og hvite blodceller. Får så forverring av symptomer og de sender meg inn. På sykehuset sier de at ok blodprøver ikke trenger å bety noe. Tar ct og beinmargsprøve i morgen tenker jeg. Hadde ikke kapasitet i dag 😓 Vil så vite hva som er feil med meg, men vil IKKE vite at det er kreft 😭😭
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #38 Skrevet 13. juni 2017 21 minutter siden, Neteas skrev: De mistenker lymfekreft Og jeg takler ikke dette bra i det heletatt. Tårene STRØMMER. Hadde en opptur da fastlegen sa at blodprøvene viste innenfor normalen på blodplater, røde og hvite blodceller. Får så forverring av symptomer og de sender meg inn. På sykehuset sier de at ok blodprøver ikke trenger å bety noe. Tar ct og beinmargsprøve i morgen tenker jeg. Hadde ikke kapasitet i dag 😓 Vil så vite hva som er feil med meg, men vil IKKE vite at det er kreft 😭😭 Huff!! Håper virkelig ikke du har kreft 😔 Skal krysse alt jeg har for deg Håper du har noen rundt deg å støtte deg på! Anonymkode: 2ac51...316
Miruluna Skrevet 13. juni 2017 #39 Skrevet 13. juni 2017 28 minutter siden, Neteas skrev: De mistenker lymfekreft Og jeg takler ikke dette bra i det heletatt. Tårene STRØMMER. Hadde en opptur da fastlegen sa at blodprøvene viste innenfor normalen på blodplater, røde og hvite blodceller. Får så forverring av symptomer og de sender meg inn. På sykehuset sier de at ok blodprøver ikke trenger å bety noe. Tar ct og beinmargsprøve i morgen tenker jeg. Hadde ikke kapasitet i dag 😓 Vil så vite hva som er feil med meg, men vil IKKE vite at det er kreft 😭😭 Dette var trist å lese. MEN det minner meg veldig om forløpet en venninne av meg hadde, og hun fikk påvist lymekreft. Og det gikk helt fint med henne, og det gjør det med deg også uansett - iallefall er sjansene utrolig gode for det. Mager trøst akkurat nå, jeg vet. Skal tenke på deg. 1
GammelKaktus Skrevet 13. juni 2017 #40 Skrevet 13. juni 2017 Uff, du er i en jævlig situasjon slik du har det nå, håper de finner ut av hva det er for noe og at det ikke er kreft. Har du gode venner som kan stille opp for deg og barna dine nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå