Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjære deg! Jeg har fulgt tråden din og kan kjenne igjen mange av følelsene, all redselen, fortvilelsen og alt som følger med når man blir kastet ut i fritt fall mellom mistanke - undersøkelser - og til slutt en diagnose (en annen kreftdiagnose enn den du har fått). Jeg visste ikke om jeg kom til å lande på hodet, sidelengs eller på bena. Jeg landet på bena selv om ventetiden var et helvete der fantasiene fikk de beste levekår, og jeg var mest redd for å dø fra ungene mine (de hadde da bikket 20 begge to). 

Heldigvis ble jeg fanget opp av dyktige kreftleger og kreftsykepleiere som kunne forklare meg det videre forløpet, og som også fortalte hvorfor det tar så lang tid med enkelte prøvesvar. Og jeg fikk mange gode råd i starten av fagfolk og folk som hadde samme diagnose:

• ikke gå på Google, men les på seriøse nettsider, der informasjonen er kvalitetssikret av fagfolk. Info om slike nettsider kan du få på sykehuset
  • ta med deg en annen person på konsultasjonene - få vedkommende til å notere ned det som blir sagt (du får bare med deg halvparten selv)
  • Omgi deg med folk som gjør deg godt, og unngå de som  kommer med masse råd du aldri har spurt om og tapper deg for energi
  • Sett opp liste med spørsmål hver gang du skal til onkolog

Jeg opprettet også en lukket FB gruppe, og den var rene terapien for meg - da kunne jeg selv velge hvem som skulle inkluderes - og all informasjon skulle komme fra meg når det passet meg selv og ikke via andre. Denne gruppen fungerte på samme måte da mannen min også fikk en kreftdiagnose en stund etter meg. Vi er så sårbare når vi havner i disse skoa, og det er så viktig å ta imot all mulig hjelp!!!!!

Og så ble jeg med i en lukket FB gruppe for folk med min diagnose - det var og er gull verdt. Knyttet mange vennskap der.

Mange klemmer og masse omtanke til deg fra meg.

Endret av Havbris
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leste tråden og håpet så inderlig at det ikke skulle være noe:( 

Åh så bra beinmargsprøven var fin! Jeg heier på deg, og ønsker deg og barna alt godt❤️

Anonymkode: ce240...835

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Halvveis i behandlingen og ct viser null kreftrammede lymfer! 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Neteas skrev:

Kjempebra!!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Silje Lien skrev:

Kjempebra!!

Veldig!!!! Men er kjempenervøs for at det kan blusse opp igjen, eller komme andre steder etterhvert. Bare glad for at det ser så bra ut nå! 

Skrevet
15 minutter siden, Neteas skrev:

Godt å høre!   :kose:

• Liker 1
Skrevet

Fortsett å stå på! :nordvesta:

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Kjempebra prøvesvar. Håper det fortsetter sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...