Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Snøkrystall7 skrev:

Er du sikker på at din familie ikke hadde stilt opp hvis du hadde trengt dem ? Til feks praktiske ting, som å handle eller lage mat ? 

Jeg klarer fortsatt ikke senke skuldrene, er på vakt hele tiden. Hver minste tegn på noe ubehag eller vondt, blir jeg helt hysterisk . Inni meg... viser ikke det til barna . Det er vi supermammaene veldig flinke til 😊❤. For min del er livet delt i to før og etter kreften ..

Vet hvor mye støtte bety i en så vanskelig situasjon ❤ selv fra  ukjente folk 🌸

Det er helt naturlig❤️  Jeg skrev lenger opp, og det gikk bra med oss. Men jeg fikk helseangst etterpå. Livredd for den minste ting. Helt ulikt meg. Men jeg lærer meg å leve med det. Har lest litt og det hjelper litt. 

Anonymkode: 46e3f...4d6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere som følger, leser og svarer i denne tråden, har dere noen somhelst kunnskap om hvordan akutt leukemi 1. Håndteres av helsevesenet? 2. Lest litt om hvordan symptomer og behandling starter og hvilken utredning som gjøres? 

http://ous.prod.fpl.nhn.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/akutt-leukemi

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/blodkreft-og-leukemi-hos-voksne/

Jeg anbefaler dere å lese Oslo universitetssykehus og kreftforeningens informasjon om akutt leukemi. Den er lettfattelig, og omfatter både utrednins- og behandlingsforløpet ved denne typen kreft. 

Anonymkode: 10c95...e39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som følger, leser og svarer i denne tråden, har dere noen somhelst kunnskap om hvordan akutt leukemi 1. Håndteres av helsevesenet? 2. Lest litt om hvordan symptomer og behandling starter og hvilken utredning som gjøres? 

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/blodkreft-og-leukemi-hos-voksne/

Jeg anbefaler dere å lese Oslo universitetssykehus og kreftforeningens informasjon om akutt leukemi. Den er lettfattelig, og omfatter både utrednins- og behandlingsforløpet ved denne typen kreft. 

Hmmm. Ja skjønner. 

Anonymkode: 46e3f...4d6

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har gått vekk fra Leukemimistanke, og over til lymfekreft.. De sier at Leukemi ville blitt sett tydeligere på blodprøvene de har tatt av meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare si at jeg er sykt sjokkert over hvordan enkelte mennesker har skrevet/oppført seg i denne tråden. Henger seg opp i ordfeil/definisjoner, forteller Ts at hun krisemaksimerer, skriver på en frekk måte, utrolig bezzerwizzer oppførsel i forhold til sykdommer etc. Om det så ikke hadde vært noe alvorlig så hjelper ikke dette det spor for et redd og fortvilet menneske. Kjenner jeg blir sint og jeg håper at de som har skrevet sånn kan gå i seg selv og heller støtte et menneske som trenger det neste gang. Klem til deg ts! Dette greier du :-) 

Anonymkode: bdafc...3c4

• Liker 21
Skrevet
9 timer siden, Neteas skrev:

Så hyggelig at du vil skrive til meg! Kjempegodt med sånne "spark" bak.. Du sier akkurat det samme som legene sier til meg :D At det ikke lenger er en dødsdom. Desverre klarer man ikke, eller i hvertfall ikke jeg, å tenke gode tanker. Jeg er min verste fiende. Men om man ser det positive da, så må det jo bare gå oppover etter dette.. greit å psyke seg ned sånn at man slipper så stor fallhøyde! Logisk/ulogisk 😅 

God klem tilbake ❤️

Sånn er det alltid. Vi mennesker har rare forsvarsmekanismer. 

Tenker på deg

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare si at jeg er sykt sjokkert over hvordan enkelte mennesker har skrevet/oppført seg i denne tråden. Henger seg opp i ordfeil/definisjoner, forteller Ts at hun krisemaksimerer, skriver på en frekk måte, utrolig bezzerwizzer oppførsel i forhold til sykdommer etc. Om det så ikke hadde vært noe alvorlig så hjelper ikke dette det spor for et redd og fortvilet menneske. Kjenner jeg blir sint og jeg håper at de som har skrevet sånn kan gå i seg selv og heller støtte et menneske som trenger det neste gang. Klem til deg ts! Dette greier du :-) 

Anonymkode: bdafc...3c4

Takk for støtte!! Håpte selv at jeg krisemaksimerte... Folk sier jo at man stort sett klarer seg igjennom den kreften, og det er bra! Tror bare ikke man forstår før man sitter i det selv.. Skal ærlig innrømme at dette er et innlegg jeg selv ville ha himla med øya av, og bare scrolla forbi for en mnd siden. Føler meg utrolig patetisk og stakkarslig. Har gått fra å ta kroppen som en selvfølge til å lete etter flere symptomer. Nå i desperasjon etter å finne andre logiske forklaringer. Hvis prøvene kommer tilbake positive så kan det være jeg får den styrken jeg trenger :) Nå i mellomtida er det en umennesklig ventetid. For meg og mine barn blir dette faktisk en krise om det er kreft, men må jo bare stå i det. 

Igjen, tusen takk og mange klemmer tilbake ❤️

Skrevet
10 timer siden, Neteas skrev:

Jeg er 100% sikker desverre.. Mye drama, og er ung ufør pga alvorlig omsorgssvikt i barndommen. Min ærlighet rundt det har skapt stor avstand mellom alle. Er ikke av slaget som feier ting under teppet.. Har endt med anmeldelser og besøksforbud pga trusler og trakasering. Senest i vinter meldte min mor meg til barnevernet pga omsorgssvikt, enda jeg har snakka med henne to ganger på de siste 14 årene.. Er mye pga trusler og sjikanen jeg er redd for å forlate ungene. De har ingen andre enn meg. Synes de har hatt nok. Ønsker å gi dem alt jeg aldri fikk selv..

Uff, høres ikke helt bra ut. 

Men hvis det blir aktuelt , så er det mye hjelp å få fra forskjellige instanser. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er, vi fikk god hjelp fra sosiallærer på skolen . En kreftsykepleier som jobber på avdelingen vi var innlagt kom på skolen og informerte både barna og lærere. Det finnes også støtteordning i kommune. Helt sikker på at Kreftforeningen har også mye å tilby. Bra at du får evt en sosionom å snakke med, de kan alt om forskjellige tiltak og hjelp. Så du blir absolutt ikke alene i den kampen ❤️. 

... og som alle andre her sier : kreft betyr ikke dødsdom lenger, forskningen har heldigvis kommet langt .

Tenker på deg🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære fine, flotte Neteas

Du virker som en så herlig person! Du står oppi noe vanskelig nå, og ingen kan forestille seg hvor tøft det er. Uansett utfall skal du vite at du ikke er alene og at alt skal gå fint til slutt. Tilbring masse tid med de du er glad i, se hvor masse fint det er i tingene rundt deg. Ikke les for mye på internett, bruk helsepersonell for det de er verdt. Ikke vær redd for å ta plass! Vil bare ønske deg masse lykke til i denne vanskelige stunden <3 Stoor stor klem fra meg

Anonymkode: 8e97a...22c

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er tungt nå, men som andre sier; det er ingen dødsgaranti ved kreft lenger!! Som jeg skrev tidligere her- jeg vet av erfaring😊 Håper og krysser alt jeg kan for at det ikke er denne beskjeden du får!! Men OM så er så kommer det nye og sterke krefter til, som du kanskje ikke viste du hadde i deg❤ Du kommer til å klare å kjempe deg igjennom!! Veldig klisjé sikkert, men livet mitt har blitt bedre nå etter... Verdier og syn blir snudd på hodet og hver minste ting i hverdagen  blir satt pris på❤ Viktigst av alt- lev NÅ!!! Ingen er født her med en garanti om hvor lenge!!

En annen ting- pusterommet (på sykehuset) og Facebook grupper, for deg og det som angår deg, er å anbefale!! Gull verdt å høre andres erfaringer og få luftet sitt eget hue!! For unga er det noe som heter treffpunkt bl.a😊😊

Anonymkode: ac5c6...ac2

Skrevet

Håper du snart får håndfaste svar, for akkurat nå er du i limbo. Og det er kanskje verre enn å faktisk vite at man er alvorlig syk.

Dersom du har kreft, må du ta ting dag for dag. Men benytt deg av kreftsykepleier og sosionom på sykehuset og kreftkoordinator i kommunen du bor. Etter noe tid, bør også du og mannen gå til parterapi. Jeg vet at par med barn som jeg kjenner har gått på familievernkontoret til samtaler. Og Kreftforeningen har mange gode tilbud, både til deg, din partner og til barna. 

Pust med magen. Og lykke til.

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2017 den 13.20, Rosalie skrev:

Håper du snart får håndfaste svar, for akkurat nå er du i limbo. Og det er kanskje verre enn å faktisk vite at man er alvorlig syk.

Dersom du har kreft, må du ta ting dag for dag. Men benytt deg av kreftsykepleier og sosionom på sykehuset og kreftkoordinator i kommunen du bor. Etter noe tid, bør også du og mannen gå til parterapi. Jeg vet at par med barn som jeg kjenner har gått på familievernkontoret til samtaler. Og Kreftforeningen har mange gode tilbud, både til deg, din partner og til barna. 

Pust med magen. Og lykke til.

Hun er alene med barna.

Anonymkode: 5c5fe...2e9

Skrevet

Takk til dere som følger meg :) 

Gått 12 dager nå, og fremdeles ingen svar 😓 Forløpskoordinator ringer radiumen hver dag, men ingenting nytt. Kommer nok når som helst. Følelsesmessig vrak! Nå er vi forkjølet hele gjengen, og jeg er nervevrak når jeg kjenner på vondtene det gir i kroppen. Håper det er det som kalles krisemakimering, så får folk rett  😅 

Takk for tips om parterapi. Forholdet var ikke tipptopp før dette startet, så får se hva det gjør med oss. Akkurat nå stiller han opp da det trengs, men bor godt over 10 mil unna hverandre. Pga mye turbulens har vi ikke vært der at vi har gjennomført planene om samboerskap.. Han er ikke faren til barna. 

Oppdaterer når jeg får svar på prøvene :) ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Krysser alt for deg ❤

Anonymkode: be86f...6c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:smilyblomst: sender varme tanker din vei. Håper det går bra!

Anonymkode: da06e...34e

• Liker 1
Skrevet

Håper du får svar i dag :hjerte:

Skrevet
37 minutter siden, Skadeskutt skrev:

Håper du får svar i dag :hjerte:

Er så overrasket over all omtanke, må bare si det igjen 😅 Takk!! 

Jeg håper også det... Jeg tror mer og mer at det kommer en trist beskjed. Hører legenes alvorsord om og om igjen i hodet.. Som om jeg hadde på opptak når jeg var innlagt :P -vi er desverre redd for at alt tyder på, mistanken er ytterligere økt etter ct, blodprøvene viser desverre blablabla.. Desverre, desverre, desverre... Vil bare igang med behandling!!!! 

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt på deg idag. Hvordan går det?

AnonymBruker
Skrevet

I og med at du ikke har fått svar enda, kan jo det tyde på at det ikke er så alvorlig likevel? Vi får håpe på det beste! Sender deg en stoor klem :hug:

Anonymkode: 64abd...eb4

Gjest Blondie65
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I og med at du ikke har fått svar enda, kan jo det tyde på at det ikke er så alvorlig likevel? Vi får håpe på det beste! Sender deg en stoor klem :hug:

Anonymkode: 64abd...eb4

Jeg tenker også at siden de enkle svarene hadde blitt gitt etter kort tid - dvs kreft eller andre veldig kjente sykdommer - så er dette kanskje - heier vi på - en mye mindre farlig sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...