AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #21 Skrevet 6. juni 2017 12 timer siden, ViljaH skrev: Flere jeg kjenner har bare trukket en tann de fikk problem med heller enn å investere, tann som sitter litt bak og ikke synes i smilet. Det var i tyve-årene. Jeg har selv en jeksel som tannlegen prøver å reparere da det falt av en bit. Tannlegen mente at om enkel reparasjon ikke fører frem, så anbefaler han å trekke heller enn å begynne med rotfylling og krone og slikt. Man MÅ ikke ha fullt sett tenner. Sålenge man får til å tygge maten og smilet er inntakt, så er det bra. Jeg har råd til tannlege, men vet neimen ikke om jeg hadde brukt 35 000 likevel. Dersom man trekker en tann uten å sette inn en erstatning vil tennene i hele kjeven flytte på seg og bittet vil bli skjevt. Det er dyrere å fikse skader pga skjevt bitt en å fikse en tann. Anonymkode: c9de7...133 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #22 Skrevet 6. juni 2017 14 timer siden, ViljaH skrev: Flere jeg kjenner har bare trukket en tann de fikk problem med heller enn å investere, tann som sitter litt bak og ikke synes i smilet. Det var i tyve-årene. Jeg har selv en jeksel som tannlegen prøver å reparere da det falt av en bit. Tannlegen mente at om enkel reparasjon ikke fører frem, så anbefaler han å trekke heller enn å begynne med rotfylling og krone og slikt. Man MÅ ikke ha fullt sett tenner. Sålenge man får til å tygge maten og smilet er inntakt, så er det bra. Jeg har råd til tannlege, men vet neimen ikke om jeg hadde brukt 35 000 likevel. Om det er framtann så bruker man det Jeg brukte 80 000på min Anonymkode: dff07...efe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #23 Skrevet 6. juni 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er de 35000 alt din mor eier og har? Fikk hun ikke med seg NOE ut av ekteskapet? Hadde din far fullt særeie og forsørget henne mens de var gift? Leier hun bolig nå? Anonymkode: ee20b...ea8 Min far hadde fullstendig særeie ja, fordi min mor har et særkullsbarn. Han har stått for alle utgifter med unntak av litt dagligvarer her og der. Han tjener rundt millionen og har en god del penger i arv, mens min mor er uten utdanning og levde under fattigdomsgrensa før hun traff ham. Hun fikk 1 million som vederlag for innsats i hjemmet (hun var hjemmeværende et par år og har ellers gjort mest husarbeid + kjøpt mat). Disse pengene brukte hun på å kjøpe et billig rekkehus til litt over 2 millioner fordi månedsutgiften da ble billigere enn å leie + hun bygger da opp egen formue heller enn å gi til fremmede. I tillegg trengte hun fullt sett med inventar til huset, og det som var til overs (35 000) satte hun i fond. Jeg endte opp med å overføre 1000,- og øremerket en del av gaven (ca. 200) til noe hun trenger, og sa hun kunne kose seg for resten. Får heller ta utgifter til kafé og lunsj osv. når hun er på besøk (jeg er student i en annen by, og jeg ser henne en gang i mnd eller litt sjeldnere). Angående tannen planlegger hun nå å trekke den i første omgang og se an nødvendigheten av ny tann. Anonymkode: 1eb12...b24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå