AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Hva er balsam? Bør jeg bruke det? I tilfellet, hvilken type? Er det noen som ikke bør bruke balsam? Hilsen mann 29 Anonymkode: 4d73b...99c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Er du virkelig 29 år og ikke vet hva balsam er? Anonymkode: ab7c7...393 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 I hvilken hule har du vokst opp? Har fu kort hår trenger du ikke balsam, spesielt ikke hvis håret ditt er sunt og fint. Har du langt hår trenger man gjerne balsam både for å minske slitasje på håret og hindre at det blir så flokete Anonymkode: 9b230...d91 5
Djungelvrål Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Håret ditt er dødt vev og består av en stamme med et skjellag utenpå. Når håret er vått og det vaskes spriker dette skjellaget og håret er potensielt lettere å brekke. Balsam er som kosmetikk for håret og virker først og fremst ved å lukke skjellaget og legge det flatere. Det du da oppnår er glattere, blankere og mykere hår. Har du fall vil denne komme mer fram og har du tynt hår vil det bli mer "flyete". Har du grående hår vil det virke positivt ved å legge dette håret flatere, siden grå hår ofte er stivere. Kjøp deg en flaske på dagligvaren, så ser du om det er noe for deg. Koster deg bare 30-40 kr. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Det er meget viktig å huske på å lukke skjellaget, spesielt når det er kaldt i været. Bruker du en dæsj balsam i håret. kan du unngå kjedelige situasjoner som denne: Anonymkode: f48fc...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Jeg vet ikke hva balsam er, men det er ikke det samme som at jeg ikke har hørt om balsam. Det jeg lurte på er hva balsam består av og hvilken effekt det har på håret. Men siden KG neppe er stedet for raske og presise svar, har jeg selv sjekket opp hva balsam er. Og for dere andre som kanskje lurer, men som ikke tør å spørre av frykt for hets og latterliggjøring: Balsam er et surhetsregulerende produkt som er beregnet på å lukke hårets skjellag etter sjamponering, og gjenoppretter hårets utgangsstruktur, Dette gjør at håret ser blankt og mykt. Og hindrer at det ser "herjet" ut. Siden balsam er surhetsregulerende bør det ikke komme i kontakt med hodebunnen, dette kan forstyrre hodebunnen og hårsekkenes naturlige balanse. Ja, hvilken stein har jeg levd under. Anonymkode: 4d73b...99c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva balsam er, men det er ikke det samme som at jeg ikke har hørt om balsam. Det jeg lurte på er hva balsam består av og hvilken effekt det har på håret. Men siden KG neppe er stedet for raske og presise svar, har jeg selv sjekket opp hva balsam er. Og for dere andre som kanskje lurer, men som ikke tør å spørre av frykt for hets og latterliggjøring: Balsam er et surhetsregulerende produkt som er beregnet på å lukke hårets skjellag etter sjamponering, og gjenoppretter hårets utgangsstruktur, Dette gjør at håret ser blankt og mykt. Og hindrer at det ser "herjet" ut. Siden balsam er surhetsregulerende bør det ikke komme i kontakt med hodebunnen, dette kan forstyrre hodebunnen og hårsekkenes naturlige balanse. Ja, hvilken stein har jeg levd under. Anonymkode: 4d73b...99c Husk og å lese ingrediensene. Balsam kjøpt i dagligvarebutikk kan inneholde ingredienser som ikke er bra for noe. Dessverre er det sånn at jo dyrere jo bedre. Jeg bruker sjampo i håret og vasker kun hodebunnen, to ganger. Så bruker jeg balsam i håret men ikke nær hodebunnen. Ellers bruker jeg børste som er meget bra fordi det stimulerer hodebunnen betraktelig bedre enn balsam. Anonymkode: a9531...6f0
Simbyxor Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Men husk at det er tusen forskjellige typer balsam også. Noen er bedre enn andre.
Simbyxor Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husk og å lese ingrediensene. Balsam kjøpt i dagligvarebutikk kan inneholde ingredienser som ikke er bra for noe. Dessverre er det sånn at jo dyrere jo bedre. Jeg bruker sjampo i håret og vasker kun hodebunnen, to ganger. Så bruker jeg balsam i håret men ikke nær hodebunnen. Ellers bruker jeg børste som er meget bra fordi det stimulerer hodebunnen betraktelig bedre enn balsam. Anonymkode: a9531...6f0 Uenig der. Dyrere er ikke nødvendigvis bedre, det kommer an på hva slags hår man har. Jeg må ha balsam som er dyr, men en annen i familien klarer seg til en til 20 kr.
Djungelvrål Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk og å lese ingrediensene. Balsam kjøpt i dagligvarebutikk kan inneholde ingredienser som ikke er bra for noe. Dessverre er det sånn at jo dyrere jo bedre. Jeg bruker sjampo i håret og vasker kun hodebunnen, to ganger. Så bruker jeg balsam i håret men ikke nær hodebunnen. Ellers bruker jeg børste som er meget bra fordi det stimulerer hodebunnen betraktelig bedre enn balsam. Anonymkode: a9531...6f0 Det er vel ikke meningen at balsam skal stimulere hodebunnen, den skal bare lukke skjellaget. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, Mystix skrev: Det er vel ikke meningen at balsam skal stimulere hodebunnen, den skal bare lukke skjellaget. Mea Culpa. Mener selvfølgelig balsam i håret men ikke i hodebunnen. Maske kan man ha heller. Anonymkode: a9531...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå