Gå til innhold

Dere med store barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 17 åring, og 13 åring. Jeg har vært alene med de i 12 år. Og hatt ekstremt lite barnefri. Så mitt liv har jo bare dreid seg om barna. Men nå er de store. Og denne helgen, er minste med en kompis på hyttetur. Og største har vært mye ute med venner. Så sitter jeg her, og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har og få venner, siden jeg aldri hadde barnefri, og dermed ikke gjøre noe uten barna.

Og kjenner litt på, at nå kommer panikken. Tiden har gått så fort. Og snart flytter de hjemmefra. Og hva gjør jeg da. Nå har jeg jo plutselig tid til meg selv, men jeg aner ikke hva jeg skal bruke denne tiden på. Jeg vet jo nesten ikke engang hva jeg liker. For det er så mange år siden, jeg gjorde noe for min skyld.

Er det andre som føler på det samme? Og hva gjør dere med friheten dere plutselig har?

Anonymkode: 2a9ff...7e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å bli med på mer, trene/gå turer, være flink til å bli med på ting på jobb osv. Bare prøver å være litt mer sosial/eventuelt finne på ting alene. 

Anonymkode: 82833...db8

• Liker 2
Skrevet

JA, det er rart det der, når ungene blir store og vi blir igjen alene etterhvert. Tida har flydd så fort unna tenkte jeg da.

Men jeg har prioritert interessene mine også gjort som ho over her skriver. Finn deg noe å interessere deg for, f.eks. en sport, svømming, hva som helst, eller mer besøk, be folk hjem til deg osv.

AnonymBruker
Skrevet

Få deg en hund :) det får deg ut av huset og kan føre til nye bekjentskap/ vennskap. 

I tillegg har du noen som fortsatt trenger deg når barna flytter ut :) 

Anonymkode: df577...b1c

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Ah, jeg ville lest masse bøker, sett masse filmer og himla smågodt i sofaen en hel dag:) 

Og så ville jeg begynt å bygge meg en omgangskrets for det tror jeg trengs når ungene flytter ut. En å gå turer med, en å gå på kino med, en å gå på kafé med. En lesesirkel eller en frivillighet? Tror jeg ville begynt i natteravnene også! God mosjon, mye snakk med andre mennesker i forskjellig alder og man er en ressurs for de som trenger det på natterstid. Og så har jeg lyst å være besøksvekst via røde kors, eller flyktningeguide, eller kanskje jobbet via home-start. Dette er ting jeg personlig har lyst til, men ikke tid nå i småbarnsfasen. 

For din del ville jeg kanskje startet med å finne noe du interesserer deg for. Noe du kunne tenke deg å bedrive tiden med? 

Anonymkode: 6f75f...35d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...