Gå til innhold

Katten min dier to andre som mistet sin mamma, problemer med eier!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ADVARSEL! Veeldig langt!

Katten min fikk kattunger for 2uker siden. Dette er en katt jeg tok til meg som viste seg å være drektig i det jeg fikk ho. Venninna mi har også en kattemamma som har unger på 6 uker. Det ble lagt ut en annonse om to kattunger på 8 dager som trengte en kattemamma siden den biologiske mammaen forsvant. Venninna mi tok til seg disse selvom jeg viste interesse på annonsen, da jeg har en pus med unger på samme alder som det disse to kattene er. Etter to dager så fant hun ut (venninna mi) at kattemammaen ikke tok seg ordentlig av dem og de fikk ikke i seg mat eller ble vaska. De prøvde med erstatning, men etter å ha prøvd aaalt for lenge og bare drøyd det uten at de ble bedre så tok jeg de til meg. Men.. problemet starter her:..

Venninna mi vil ha ansvar for disse kattene, ta med kattungene selv til dyrlegen (jeg får ikke være med siden dette vil hun gjøre sjøl), ordne aaaalt av veterinærutgifter osv. Hun ville ha de tilbake når de er 5 uker. For å få et bånd til dem selv. Dette sa jeg klart nei til, de skal være hos meg frem til 12 uker med tanke på oppdragelse av kattemammaen, næring og ikke skal være noen kasteballer. Det ble et stooort problem, for det var jo trossalt hennes katter... Hun som først hadde og egentlig eier disse kattungene ga de til venninna mi, med forbehold om at de hadde det bra.

Nå har det seg slik at de ikke hadde det bra hos venninna mi og var utsultet og hadde myye møkk og skitt, ikke blitt vasket i rumpa, og de STINKA. Nå idag så må jeg til veterinæren med den ene pga den har sinnsykt med gul diaré og det var sølt uttover alle de andre kattungene. Jeg sa at hun MÅ komme å hente den for å ta med til veterinær, men hun kom seg ingen vei. Så da sa ho at jeg må ta taxi. Jeg ba henne da legge over for taxi penger osv, da hun har vært så på at dette er kun hennes katter. Jeg får ikke lov å beholde en eller noe. Jeg må sende bilder akkurat når hun sier det, for hun vil jo få et bånd. Og nå må JEG betale taxi for at hennes katter skal til dyrlegen. Hun mente at hun ikke satte de hos meg for at jeg ikke fikk tatt de med ved akkutt behov. Jeg gjør det, men prøvde å få hun til å gjøre det selv med sine katter da jeg har en sønn og skulle ha visning. Hun har ikke råd til veterinær heller, så JEG må ta faktura på mitt navn. Hun er slik som ikke betaler tilbake når hun sier det, og det har jeg og flere erfart. Jeg har ikke råd til å legge ut for andres katter uten å få tilbake. Hadde dette vært snakk om mine egne så hadde jeg glatt gjort det. Men nei, ikke om noen andres som jeg ikke får beholde en gang. 

Fikk forresten beskjed idag om at jeg kan beholde den syke (etter at jeg fikk vite at den var såpass dårlig). For at hun skal slippe å ta regninga osv. For meg er ikke dette snakk om penger, men rettferdighet. Jeg tar med katten til dyrlegen, og ordner alt det der. Så det er ikke slik at jeg ikke gjør det pga denne venninna mi. Vil ikke at det skal gå dårligere med pus. Men hva hadde dere sagt og gjort i denne situasjonen? Eller er jeg på jordet som synes at det hun gjør er fryktelig egoistisk mot både kattene og meg? Som vil ta de tilbake ved 5 ukers alder, og kun tenker på penger da hun skal selge dem..? Og hun har krangla med meg lenge for å gjøre ALT selv, veterinær alt. Sier at hun har ansvaret, og at jeg bare passer de. Selvom jeg ikke passer de, men har de hjemme hos meg og de vokser opp hos meg med en god kattemamma som gir de vask og næring. 

Anonymkode: bf383...339

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bedt kjerringa dra til helvete enkelt og greit. At folk er så fantastisk dumme skal ikke gå ut over dyrene og du har helt rett i at kattungene bør være hos deg og kattemoren som tar seg av dem frem til de er 12 uker.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde ikke får tilbake noen av dem. Be henne om å dra til helvette. 

Anonymkode: 7bf35...d07

• Liker 10
Skrevet

Og hvorfor er du venner med dette vesenet??? Er hun 12 år?

Behold kattungene og blokker henne på telefon og sosiale medier. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Hadley skrev:

Og hvorfor er du venner med dette vesenet??? Er hun 12 år?

Behold kattungene og blokker henne på telefon og sosiale medier. 

Men kan ikke jeg få masse helvete med dyrebeskyttelsen/ Mattilsynet osv. Vil ikke bli satt i et dårlig lys og ikke få ha dyr hvis hun anmelder meg for å stjele katter.. ? Takk for at dere i alle fall er enig med meg slik at jeg ikke føler meg helt ræva mot denne dama.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan ikke jeg få masse helvete med dyrebeskyttelsen/ Mattilsynet osv. Vil ikke bli satt i et dårlig lys og ikke få ha dyr hvis hun anmelder meg for å stjele katter.. ? Takk for at dere i alle fall er enig med meg slik at jeg ikke føler meg helt ræva mot denne dama.

Så lenge kattene ikke er chip'et (noe jeg regner med de ikke er) så kan ikke hun bevise at det er hennes kattunger engang. 

Anonymkode: 5b365...2aa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesj. Har hun egentlig beviser på at kattungene er hennes? De kan jo høre til katten din også, å hvis katten din er chippet og registrert på ditt navn så kan hun egentlig ikke si så mye :) 

• Liker 2
Skrevet

Det verste som kan skje er at Mattilsynet kommer på besøk til deg for å se at kattene har det bra og har de det skjer det ingenting. Og du hat da heller ikke stjålet kattene, så den kommer hun jo ikke så langt med. Bare drit i henne og la henne holde på!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Leo skrev:

Det verste som kan skje er at Mattilsynet kommer på besøk til deg for å se at kattene har det bra og har de det skjer det ingenting. Og du hat da heller ikke stjålet kattene, så den kommer hun jo ikke så langt med. Bare drit i henne og la henne holde på!

Dette er helt sant :) jeg har hatt mattilsynet på overraskelsesvisitt pga falske anklager fra en idiot, og de sjekket bare forholdene, og la saken død :) de er ikke farlige, så lenge man samarbeider, å ikke har noe å skjule :)

Anonymkode: 45534...218

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan du ikke om du er smart å tar vare på absolutt alle meldinger. Screenshoot og send de på mail til deg selv. Det er bevis på at hun ikke vil kattenes beste, og ikke engang evner å ta med den syke til vetrinæren. Men heller gir den bort til deg for å slippe utgiften.

At hun vil ha tilbake kattungene når de er 5 uker sier noe om hvor lite hun kan om kattunger 😢

Kjenner at det koker i meg over at hun kan være så hjerteløs og egoistisk 😈

• Liker 5
Skrevet

Er du redd for at hun vil kontakte dyrebeskyttelsen og mattilsynet, så gjør du det først og legger frem saken fra din side.

• Liker 1
Skrevet

Fem uker er alltfor tidlig selvsagt som så mange og deg selv har påpekt. Din venninne har heller ikke lov til å kreve å få bilde på flekken når enn det passer henne.

Etter hva jeg forstår var den opprinnelige avtalen mellom dere at du skulle agere som "fosterhjem" fram til de var gamle nok til å bli omplassert/skilt fra mor ved 12 uker. Da er det din venninne som skal betale for eventuelle veterinærutgifter og du skal be veterinæren om å sende faktura direkte til henne. Vi gjorde dette da vi var fosterhjem for dyrebeskyttelsen hvor faktura ble sendt til Dyrebeskyttelsen da de formelt var eier av kattene.

Det skal nevnes at sekundet du betaler veterinærutgiftene i ditt navn og kattungene står på ditt navn hos kunderegisteret til veterinær, gratulerer, du har nå papirarbeid som bevitner eierskap til din fordel. Du har all rett til å be henne dra til helvete og få henne til å slutte å trakassere deg.

Hvordan går det med den syke kattungen forresten? Hva sa dyrlegen var galt ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De trengte ikke se på katten engang før de avlivet. Vi betalte 700kr, som hun skal betale tilbake nå sier hun. Fortsatt lite fristende å gi tilbake den andre katten som BEGYNNER å komme seg på bena igjen..

Jeg måtte få typen min sin bror som bor 40 min unna til å kjøre, siden det ikke ordna seg med taxi eller buss. Så jeg synes vi gjør litt vel mye til at dette er hennes katter. Typen min måtte sitte å holde pus når den ble avlivet noe som var veldig tungt for han da han så tilstanden hun var i når hun kom til oss.. Vi ga hun en sjanse, men det rette var å avlive henne til slutt

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De trengte ikke se på katten engang før de avlivet. Vi betalte 700kr, som hun skal betale tilbake nå sier hun. Fortsatt lite fristende å gi tilbake den andre katten som BEGYNNER å komme seg på bena igjen..

Jeg måtte få typen min sin bror som bor 40 min unna til å kjøre, siden det ikke ordna seg med taxi eller buss. Så jeg synes vi gjør litt vel mye til at dette er hennes katter. Typen min måtte sitte å holde pus når den ble avlivet noe som var veldig tungt for han da han så tilstanden hun var i når hun kom til oss.. Vi ga hun en sjanse, men det rette var å avlive henne til slutt

Jeg håper da dyrlegen undersøkte katten skikkelig før de bestemte at den måtte avlives - har vært borti mange dyrleger som avliver altfor tidlig - spesielt på helligdager. Men det må selvsagt ikke være tilfellet her, bare nevner det siden du skriver at de ikke måtte se på den en gang før de avlivet.

Ville ignorert henne, hun vil tydeligvis ikke det beste for katten. Hold henne utenfor ditt liv, ikke send henne oppdateringer eller noe om kattungen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun står virkelig på at den siste er hennes katt, og de SKAL ha tilbake den siste. Hun som ga ansvaret til dem skrev på melding at kattene  er "venninna mi" sitt ansvar. Så hun står veldig på at hun har skriftlig bevis på at dem er hennes katter. Jeg pratet med den opprinnelige eieren, og hun sa at det ble en avtale med forbehold om at kattene har det bra. Noe de ikke hadde. Hun sende "venninna mi" en melding ista og sa at hun ønsket jeg skulle beholde den siste. Men dette driter "venninna mi" fult i. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre eller si til ho. Blir så fryktelig frustrert. 

Det var trossalt min type som måtte ta på seg alt ansvar, og ordne alt med avliving osv. Noe han satt med tårer i øynene for hele tiden, mens "venninna mi" bare sier "uff da" og "synd det endte slik".. Så jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skal ha den siste. Eller jo, fordi hun ble veldig glad i den på en dag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun står virkelig på at den siste er hennes katt, og de SKAL ha tilbake den siste. Hun som ga ansvaret til dem skrev på melding at kattene  er "venninna mi" sitt ansvar. Så hun står veldig på at hun har skriftlig bevis på at dem er hennes katter. Jeg pratet med den opprinnelige eieren, og hun sa at det ble en avtale med forbehold om at kattene har det bra. Noe de ikke hadde. Hun sende "venninna mi" en melding ista og sa at hun ønsket jeg skulle beholde den siste. Men dette driter "venninna mi" fult i. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre eller si til ho. Blir så fryktelig frustrert. 

Det var trossalt min type som måtte ta på seg alt ansvar, og ordne alt med avliving osv. Noe han satt med tårer i øynene for hele tiden, mens "venninna mi" bare sier "uff da" og "synd det endte slik".. Så jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skal ha den siste. Eller jo, fordi hun ble veldig glad i den på en dag.

Når det var en avtale om at hun skulle ha dem hvis de hadde det bra så er det bare å vise til vetrinærbesøkene som har blitt gjort. "Venninna" di kan ryke å reise. La henne få prøve det hun vil. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn, der meldte ho oss til Mattilsynet. Vi som har det ryddig og ordentlig og tar oss av dyra. Fikk vist vite at Mattilsynet er på hennes side hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn, der meldte ho oss til Mattilsynet. Vi som har det ryddig og ordentlig og tar oss av dyra. Fikk vist vite at Mattilsynet er på hennes side hele tiden.

Sa hu at Mattilsynet er på hennes side eller har de kontaktet dere? 

• Liker 7
Skrevet

Det er søndag kveld.... Tviler veldig sterkt på at det sitter en mann på jobb i mattilsynet nå og tar i mot en anmeldelse fra venninnen din. Hun har i værste fall levert inn en bekymringsmelding på nett. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så lettlurt?

Dere er stokk dumme, begge to.

Anonymkode: 23aa3...c83

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...