Gå til innhold

IKEA madrass - ødelagt etter under ett år? Garanti.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt IKEA madrassen våres i underkant av ett år nå og de siste ukene har både jeg og samboer våknet med vondt i korsryggen.. Noen andre som har opplevd det? Man skulle jo tro at en madrass varer lengre enn det. Madrassen er ikke av den billigste typen, men ikke den dyreste heller. Vi beveger jo oss en del om natten og ligger ikke i samme stilling hele veien, men samtidig så har det liksom blitt to søkk i madrassen også.. Vi er helt normalvektige begge to og madrassen er fast, ikke myk, så jeg skjønner ingenting...

Vil garantien dekke dette? 

Anonymkode: 7b737...f7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle madrasser blir ligget ned etterhvert. De billigere raskere enn de dyre. Det er uansett ingen garantisak.

Anonymkode: cb4de...c44

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Alle madrasser blir ligget ned etterhvert. De billigere raskere enn de dyre. Det er uansett ingen garantisak.

Er du sikker? Garantien er jo på 25(!) år og det er ganske sykt å betale 10k for en madrass som ikke holder ett år en gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? Garantien er jo på 25(!) år og det er ganske sykt å betale 10k for en madrass som ikke holder ett år en gang.

Har de så lang garanti på madrassene nå? Da hadde jeg helt klart reklamert.

Anonymkode: c5388...f4d

AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Har de så lang garanti på madrassene nå? Da hadde jeg helt klart reklamert.

Det spiller ingen rolle hvor lang garanti de gir. Forbrukerkjøpsloven gir ts 5 års reklamasjon.

Anonymkode: d3f0d...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og derfor kjøper jeg aldri IKEA madrass igjen (ble grop her også). Har Svane nå.

Anonymkode: d441f...86f

Skrevet

Klag! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle hvor lang garanti de gir. Forbrukerkjøpsloven gir ts 5 års reklamasjon.

Anonymkode: d3f0d...daf

I dette tilfellet spiller det kanskje ingen rolle rent juridisk, siden TS uansett er innenfor reklamasjonstiden. Men når Ikea gir 25 års garanti og madrassen bare holder ett år burde de jo bytte den uten å mukke. Det er jo bare en enda større grunn til å klage. 

AnonymBruker
Skrevet

25 års garanti gjelder kun fjærbrudd og produksjonsfeil. At det blir grop i en seng er et resultat av bruk, ikke produksjonsfeil. 5 års reklamasjonsrett betyr heller ikke at man automatisk får innvilget reklamasjon. Men du kan jo såklart sjekke. 

• Liker 1
Skrevet

Har dere husker å snu madrassen? Den skal snus 2-4 ganger i året. 

Prøv det og se om nattesøvnen forbedrer seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...