Gå til innhold

Mor og datter turist i Oslo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært i oslo, men lurer på å ta min 8 år gamle datter en tur. Slottet, operaen, vigelandsparken har jeg tenkt vi kan se. Er omvisning på slottet ok for et barn? Ser at freia sjokoladefabrikk er fra 10 år :( noe annet kjekt vi kan finne på, og se? :)

Anonymkode: 6854b...f7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få med dere gardistenes hovedavløsning på slottet i 13.30 tiden :biggrin:

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært i oslo, men lurer på å ta min 8 år gamle datter en tur. Slottet, operaen, vigelandsparken har jeg tenkt vi kan se. Er omvisning på slottet ok for et barn? Ser at freia sjokoladefabrikk er fra 10 år :( noe annet kjekt vi kan finne på, og se? :)

Anonymkode: 6854b...f7b

Hvis hun ikke er veldig inntresert i kongefamilien tror jeg nok en omvisning på Slottet godt kan droppes. Men som en annen nevner få med dere vaktskifte.ærl

Forslag:

Tusenfryd, Reptilparken.

Reis til Holmenkollen og ta turen opp i tårnet på Holmenkollbakken og nyt utsikten over Oslo og omegn.

Ta heisen opp i Tjuvtitten på Tjuvholmen.

Ta båt til Bygdøy og besøk flere av de flotte og barnevennlige museene der ute. Særlig Frammuseet og Norsk Folkemuseum er jo veldig barnevennlige.

Skrevet

Ville ikke tatt med en åtteåring på omvisning på slottet. Ta båten ut til museene på Bygdøy, der ligger båtene til Heyerdal og en del andre saker å se på. Ta dobbeldekker buss tilbake til sentrum. Gjorde dette med en på 6 og han elsket det. Fikk kjøre både båt og buss på samme dag. Vi var også i Botanisk hage og så også på museene der også. Det spørs hvor lenge dere har tenkt å være i Oslo da. Vi hadde to netter på hotell og fikk også med Teknisk museum, Holmenkollen mm. La opp litt etter hva han ønsket også.
Les her under så får du mange tips.

https://www.visitoslo.com/no/aktiviteter-og-attraksjoner/attraksjoner/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...