AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 I går var det lørdag og jeg var oppe med datteren vår kl 07.00. Mannen min sov til 09.00. Ble i senga til 10.00. Tulla litt med jenta vår, gjespet og slet med å komme seg opp. Ikke så rart når han sitter oppe å spiller Xbox til 02 på natta.. i dag tidlig vekket jeg han når datteren vår kom inn til oss kl 07. Vi har annenhver dag å stå opp i fridagene. En avtale mellom oss. Men i dag var han nok en gang så altfor trøtt.. svarte ikke og sovnet. Vekket han igjen og igjen. Kjente jeg ble mer og mer irritert. Så sa han "Hun kan være oppe litt alene. Jeg lever ikke etter et Kamilleblad..." hun har akkurat fylt fire, og nei.. det er nok ingen krise om hun er oppe å ser litt TV alene på morgenen, men hun flyr jo inn til oss hele tiden og vil ha selskap. Han sover og går bare til meg. Så da kan jeg luke godt stå opp. Legger til at jeg er gravid i uke 20. Trøtt og hormonell. Nå er de oppe i stua. Jeg er så skuffet og sint. Får ikke sove. Hva skal jeg si til han? Hvordan skal dette gå når nr to kommer. Er så lei :-( Anonymkode: 492ba...63a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Skjer dette hver helg eller var det bare nå? Hvis det skjer ofte ville jeg tatt en prat om det, at den ene får sove ut en dag i helgen betyr at den andre faktisk må stå opp med barnet så den andre får ligge i fred. Det handler jo ikke om å leve etter et kamilleblad, denne ordningen er det da veldig mange småbarnsforeldre som har. Du har like stor rett på å få sovet ut som han, så kick han ut av sengen når det er din tur ;-) Anonymkode: 7187d...215 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Sånn var min eksmann også... mange årsaker til at han er en eks. Han som var opptatt av å "dele" på ting - men han mente nok at vi ikke skulle dele likt.. forå si det sånn.. Bytt dagene dere skal stå opp, han står opp første dagen. Og så må dere snakke sammen, ikke når situasjonen oppstår men på et annet tidspunkt. Anonymkode: 92109...88e 4
emilie123 Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Min eks nektet å stå opp med barnet. Bestandig. Er så glad han ble en eks. 1
Tanuki Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 og dere skal nå ha et til barn, tror du han vil noensinne forandre seg? Du må bli forbanna og stille krav, ellers ender du opp med 3 unger. Ta kampen nå, går det ikke så flytt/kast ham ut. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Jeg ville bokstavelig talt skyvd ham utfor sengekanten og ned på gulvet. Jeg har gjort det med min mann to ganger, og nå står han, stort sett, opp uten å mukke. Jeg tolererer bare ikke slik oppførsel når vi har avtalt å ta annenhver dag. Anonymkode: 07a32...ea0 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Når mine barn var 4 stod de opp selv og så på TV en stund. Ser ikke hvorfor dette skal være et problem? Spørsmålet er jo om han var sånn når barna var så små at de faktisk MÅTTE ha tilsyn også? Anonymkode: 989b8...a54
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var det lørdag og jeg var oppe med datteren vår kl 07.00. Mannen min sov til 09.00. Ble i senga til 10.00. Tulla litt med jenta vår, gjespet og slet med å komme seg opp. Ikke så rart når han sitter oppe å spiller Xbox til 02 på natta.. i dag tidlig vekket jeg han når datteren vår kom inn til oss kl 07. Vi har annenhver dag å stå opp i fridagene. En avtale mellom oss. Men i dag var han nok en gang så altfor trøtt.. svarte ikke og sovnet. Vekket han igjen og igjen. Kjente jeg ble mer og mer irritert. Så sa han "Hun kan være oppe litt alene. Jeg lever ikke etter et Kamilleblad..." hun har akkurat fylt fire, og nei.. det er nok ingen krise om hun er oppe å ser litt TV alene på morgenen, men hun flyr jo inn til oss hele tiden og vil ha selskap. Han sover og går bare til meg. Så da kan jeg luke godt stå opp. Legger til at jeg er gravid i uke 20. Trøtt og hormonell. Nå er de oppe i stua. Jeg er så skuffet og sint. Får ikke sove. Hva skal jeg si til han? Hvordan skal dette gå når nr to kommer. Er så lei :-( Anonymkode: 492ba...63a En 4-åring bør ikke stå opp alene og se TV alene i noen timer! Behøver ikke Kamille blad for å vite det. Du er gravid med Nr 2? Lykke til, du blir en gravid, dobbeltarbeidende mor (for to barn og for "mann") og trippelarbeidende: yrkesaktivt og hjemme. Da ender du opp frustrert og bitter med lav selvtillit og ingen respekt for deg selv. Bryt, ha 50/50 vær naboer og reduser stresset. For en ekkel slask...æsj, så ufyselig og uansvarlig oppførsel. 😒😠😡😧 Anonymkode: 6f8a1...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bokstavelig talt skyvd ham utfor sengekanten og ned på gulvet. Jeg har gjort det med min mann to ganger, og nå står han, stort sett, opp uten å mukke. Jeg tolererer bare ikke slik oppførsel når vi har avtalt å ta annenhver dag. Anonymkode: 07a32...ea0 Høres ut som om TS sin "mann" kan bli...sint...dersom hun gjør det? Anonymkode: 6f8a1...3e8
Diana Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 Jeg og min x hadde annenhver dag i helgene vi også. Jeg sa til han at han måtte gjerne være sent oppe å spille eller se serie, men opp med barna skulle han uansett. Jeg sparket han ut av senga titt og ofte jeg
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 Da hadde jeg bare sparka han i leggen til han forstod at han skulle opp. Det gjør jeg, funker. Anonymkode: fa988...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå