Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en interiørbutikk, og er veldig glad i det! Har jobbet i lignende butikker siden jeg var 20, nå er jeg 31. Flere som trives i en butikk jobb? Elsker de fine tingene og lage utstillinger! Jeg har mastergrad og jobber frivillig med noe som er relevant til utdanningen min. Men jeg ønsker fortsatt å jobbe i butikken, nå ser det ut som om jeg har mulighet til å bli assisterende butikksjef også. Likevel er jeg litt redd for at utdanningen min blir 'utdatert'..Et annet problem er at det bare blir deltidsjobbing siden det ikke finnes større stillinger i butikken og da blir lønnen deretter..Bare litt utlufting ☺ 

Anonymkode: fc7ac...401

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å jobbe deltid innen utdannelsen din og deltid i denne butikken?

Jeg jobber også i butikk, men kan ikke si at jeg trives så stort. 

Anonymkode: 5ed17...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, hvis du trives så er vel det fint? Hvorfor utdannet du deg når du skulle jobbe i butikk likevel?

Anonymkode: 74fc7...4f1

Skrevet

Jobber i matbutikk frem til skolen begynner, og trives greit. Mest fordi jeg har utrolig snille kolleger som har hjulpet meg masse når det gjelder depresjon og angst, og fått meg til å føle meg velkommen og verdsatt. Selvfølgelig kan jobben bli kjedelig av og til og det er definitivt ikke drømmeyrket, men det er fint å ha et sted å være tre dager i uka.

Det hjelper også at kundene er greie og ikke gir meg lyst til å stikke hodet i et vepsebol.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, hvis du trives så er vel det fint? Hvorfor utdannet du deg når du skulle jobbe i butikk likevel?

Anonymkode: 74fc7...4f1

Hvorfor i all verden skulle hun ikke tatt utdanning? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere jobbet i forskjellige butikker og trivdes ikke. Glad jeg er ferdig med det.

Anonymkode: e398a...412

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid trivdes i butikk, og i serviceyrker..likevel studerer jeg for en master i noe mer alvorstynget..altså konfliktfyllt..😕

Anonymkode: c391f...80c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives så godt i butikk at jeg ble medeier i en butikk. Det har vært fantastisk, og møtene med kundene føles svært meningsfylte. Hver dag tar jeg i mot kunder i den forfatning di kommer inn i; glade, triste, nøytrale, pratsomme, reserverte, trenger å dele noe, noen trenger å få en kopp kaffe og prate hverdagslig. Tilbake har jeg fått klemmer, blomster, gode ord og takknemlighet.

Butikk er så uendelig mye mer enn å slå inn i kassa. 

Anonymkode: e70fb...0ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet både i forskjellige matvarebutikker og en interiørbutikk, og stortrivdes med det. :) Eneste grunnen til at jeg sluttet var at butikken ble nedlagt, hadde den ikke blitt det så hadde jeg sikkert jobbet i butikk fortsatt. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være feil å være tilfreds med å jobbe i butikk, hvorfor så mange ser ned på butikkansatte. Tenk om vi ikke hadde hatt butikker? Veldig upersonlig med bare nettbutikker, synes nå jeg. 

Anonymkode: f1540...a8f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trives så godt i butikk at jeg ble medeier i en butikk. Det har vært fantastisk, og møtene med kundene føles svært meningsfylte. Hver dag tar jeg i mot kunder i den forfatning di kommer inn i; glade, triste, nøytrale, pratsomme, reserverte, trenger å dele noe, noen trenger å få en kopp kaffe og prate hverdagslig. Tilbake har jeg fått klemmer, blomster, gode ord og takknemlighet.

Butikk er så uendelig mye mer enn å slå inn i kassa. 

Dette høres ut som en fantastisk innstilling! Har du alltid vært sånn? Skulle gjerne blitt mer sånn selv. Jobbet på cafe en periode og selv om 99% av kundene var veldig snille følte jeg meg alltid som en "slave"...

Anonymkode: b069d...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt i butikk og stortrives. Hovedsaklig fordi jeg jobber i en nisjebutikk innenfor noe jeg har stor interesse for, og kunnskap om. Utrolig gøy å kunne tjene penger på hobbyen min!

Anonymkode: a385e...789

Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk og trives sånn passelig. Hater senteråpningstider og synes det er ekstremt tungt for rygg og hofter og bein. Pga familiesituasjon er det ikke så lett å bare bytte jobb.
Vi jobber alltid alene, så ingen pauser og et jæskla styr bare man skal på do. Servicen og kundene er imidlertid veldig ok. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt du trives. Jobbet selv mange år i butikk, og stortrivdes! Å se ned på noen som jobber i butikk, er bare latterlig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives også veldig godt i butikk, med både kundebehandling og rigging av varer og lage fine utstillinger som du sier. Dessuten syns jeg lønna som (i mitt tilfelle) butikksjef er veldig bra.

Anonymkode: 3b731...a4a

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Batteri skrev:

Hvorfor i all verden skulle hun ikke tatt utdanning? 🤔

Poenget er vel at ikke alle MÅ ta utdanning, og når man trives så godt i butikk at man kan se for seg å jobbe der ser jeg ikke hvorfor dette er et galt spørsmål å stille. 

Anonymkode: 2595e...1ea

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at ikke alle MÅ ta utdanning, og når man trives så godt i butikk at man kan se for seg å jobbe der ser jeg ikke hvorfor dette er et galt spørsmål å stille. 

Anonymkode: 2595e...1ea

Ikke galt spørsmål å stille :) Nå tok jeg utdanning fordi jeg tenkte at jeg ville bli lei etterhvert å jobbe i butikk. En annen ting er at i min butikk så er det ikke mulig å jobbe 100%, og det påvirker lønnen. Men trives gjør jeg fordet, og jeg liker utdanningen min også. 

Kjekt å lese at flere kan trives med å jobbe i butikk :)  TS  

Skrevet
40 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg jobber i klesbutikk og trives sånn passelig. Hater senteråpningstider og synes det er ekstremt tungt for rygg og hofter og bein. Pga familiesituasjon er det ikke så lett å bare bytte jobb.
Vi jobber alltid alene, så ingen pauser og et jæskla styr bare man skal på do. Servicen og kundene er imidlertid veldig ok. 

Jeg jobber ikke i butikk selv, men av og til skulle jeg ønske at jeg jobbet i en klesbutikk. Nå vet ikke jeg hvordan lønna er sånn generelt i butikker, men jeg kunne tenkt meg å være i en klesbutikk.

Skrevet

Jobbet i flere butikker før.

Både elektro mat og klær.

Trivdes bra i starten men opplevde at kundene ble mer å mer frekke. Kom med påstander som ikke stemmer o.l.

Også opplevd at kunder har blitt mer truende opp gjennom årene før jeg skiftet beite. 

Flere andre jeg jobbet sammen med på kjøpesenter opplevde det samme. 

Folk som hadde jobbet i 30+ år bekreftet hva jeg opplevde i mine 10 år.

Dette er veldig synd for er egentlig en givende jobb å drive med salg og service 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som en fantastisk innstilling! Har du alltid vært sånn? Skulle gjerne blitt mer sånn selv. Jobbet på cafe en periode og selv om 99% av kundene var veldig snille følte jeg meg alltid som en "slave"...

Anonymkode: b069d...65b

Tror det er en kombinasjon av kundene og butikken som gjør at jeg er sånn! Er i en privateid bokhandel uten fokus på salg og tilbud. Kundene kommer inn til oss av genuin interesse. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er en kombinasjon av kundene og butikken som gjør at jeg er sånn! Er i en privateid bokhandel uten fokus på salg og tilbud. Kundene kommer inn til oss av genuin interesse. 

Jeg kan også si at vi ikke på pakker kunder ekstra salg, de har til og med nevnt dette ved undersøkelser at det er derfor de liker butikken vår. Det er god kundeservice som er tilgode for kunden, fornøyde kunder vil likevel komme tilbake :) Eneste klager er om det er noe feil med produkter, men som oftest får de ett nytt produkt eller så fikser vi det ved å sende det inn. Jeg tror trivsel i butikk har mye å si om hvilke type butikk, ledelsen, og om man liker å jobbe med de produktene man selger. TS 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...