Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vanlig telefonabonnement hos Telenor som koster 159kr i mnd. Nå har det derimot kommet nye abonnement hos Telenor. Bl.a. et som heter Mini og koster 89kr i mnd. Ringeprisen blir da dyrere men vi ringer lite og med et kjapt regnestykke ser jeg at vi ville spart rundt 150kr på forrige regning (3mnd) med Mini. Tror kanskje ikke så mange vet om denne muligheten, er det noen her som har byttet? Er det noen andre ulemper som jeg ikke ser?

> Telenor Mini

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe særlig godt å si om noen av de to Telenor-produktene. Før du bestemmer deg burde du gå inn på www.telepriser.no. Der kan du gjennom kalkulatorer der finne ut hvilket abonnement som er billigst for deg uansett...

Alle som har mobil burde gjøre dette for å få seg best mulig deals.

Gjest Gjesta
Skrevet

Alle som har mobil burde gjøre dette for å få seg best mulig deals.

Her er det vel snakk om et vanlig fasttelefonabonnement?

Skrevet

Vanlig fasttelefon ja.

Gjest happyending
Skrevet

Det er jo egentlig ganske genialt å kunne bytte sånn som man vil mellom 3 abonnementer... For de fleste vil vanlig abonnement lønne seg, men hvis man regner på det, så finner man jo fort ut av det...

Jeg har det pluss-abonnementet fordi jeg ringer mye til kjæresten min på mobilen, og det lønner seg for meg... =)

Skrevet

På sidene til Telenor står det:

"Med Mini kan du ikke ha fast forvalg, dvs. det forutsettes at Telenor fakturerer telefonsamtalene dine."

Hva mener de egentlig med fast forvalg??

Gjest baby-E
Skrevet

vi har telenor mini.

Har ikke merket noen ulemper ennå...

Skrevet

Fast forvalg er vel sånn at man taster et nr før man skal ringe, også ringer man via et annet teleselskap enn telenor? (Høres forsåvidt logisk ut at telenor vil forhindre det om avtalen er billig fastavgift og dyrere ringepriser..)

Gjest happyending
Skrevet

Fast forvalg er så enkelt som at du ringer med andre operatører enn telenor, eks tele2.. Og ja, det sier seg jo selv, telenor gidder jo ikke å sende fastavgiften for at folk skal betale mindre til dem og ringe med noen andre.. =)

Gjest Anonymous
Skrevet

fast forvalg er fex at du får fastavgift fra telenor men tellerskritt fra tele2. dette kan du ikke med telenor mini. Da må du ha telenor på både fastavgift og tellerskritt.

Skrevet

Takk for oppklaringen. :)

Husker noen av dere som har byttet fra Basis til Mini abonnement om dette byttet kostet noe? Kan ikke finne noen pris for det på sidene til Telenor. Det står jo noe om etableringspriser, men det kan vel bare være for de som ikke har abonnement hos Telenor fra før?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har du bredbånd? Ip-telefoni vil jeg da anbefale.

Skrevet

Har bredbånd fra NextGenTel ja. Men har faktisk ikke sett noen slike tilbud som vil lønne seg enda. Vi ringer ganske lite.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Har bredbånd fra NextGenTel ja. Men har faktisk ikke sett noen slike tilbud som vil lønne seg enda. Vi ringer ganske lite.

http://www.televoip.no/

Det står at 0 for etablering, men du må kjøpe adapter hos de. Bare så du er oppmerksom på det.

www.ip24.no

Disse har meget gunstige abonnementer for de som ringer lite.

Skrevet

Fikk tak i kundeservice hos Telenor nå og det koster visst ingenting å bytte. Men rabattavtaler som f.eks. SuperLørdag gjelder ikke og man binder seg til abonnementet i 12 mnd. Med andre ord ikke lenger så interessant. Det blir nok bredbåndstelefon i løpet av året tenker jeg da ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...