Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Trenger noen råd! Flere av dere vil sikkert mene jeg er innbilsk og overdramatisere men jeg er ganske sikker på at venninnen min er sjalu ang en jeg styrer med så plis ikke bit av meg hodet:yvonne:

Venninnen min har alltid hatt ganske høye krav til hvordan den fremtidige kjæresten hennes skulle være, han skulle ha lang og bra utdanning, kjøre audi, ha mye muskler, fin leilighet, fin stil og hele pakken.

Nå har hun fått seg kjæreste, han er i slutten av 20 årene, normal kropp og jobber på coop, men hun må ALLTID forsvare seg når det kommer til han med å f.eks si at  "han er egentlig veldig trent selv om det ikke ser slik ut" og  "han er mye finere i virkelighten altså", da jeg spurte om hva han jobbet som ble hun utilpass og så ned før hun sa han jobbet på coop, men hun var rask ute med å si at selv om han jobbet på coop tjente han mer enn mange andre. Og jeg syntes det er så irriterende det for det betyr ingenting hva han jobber som, hvilken bil han kjører når de har det fint sammen? Dette vet hun for jeg har sakt hele veien at jeg bryr meg ikke om hva min fremtidige kjæreste jobber som, om han er godt trent, hvilken bil han kjører for finner man noen man blir forelsket i betyr jo det ingenting.(kanskje før nån)

"problemet" nå er at jeg har funnet meg en veldig fin fyr, han er veldig godt trent, utdannet ingeniør, veldig kjekk osv. Men hun er bare negativ til han/oss og det irriterer meg for jeg kunne aldri funnet på å sakt slemme ting om hennes kjæreste.

Eksepmler hun sier:  "æsj bruker han briller når han kjører bil"  "han er altfor trent, det er sååå stygt med så mye armmuskler"  "han ligner på en baby i ansiktet"  "jobben hannes er ikke så godt utdannet da, hvor mye tjener han i måned"  "hvilken bil kjører han? Vist han kjører opel blir jeg flau"  "tenk vist han får vite at du mistet jomfrudommen til *****". "du er bare med han for han er godt trent og utdannet ingeniør" Flere av de tingene sa hun når vi møttes for litt siden da jeg viste bilder av han og snakket om han.Det beynnger å bli litt slitsomt.

Ikke misforstå meg, hun er ellers en veldig grei jente og vi er gode venner men siden jeg ikke har hatt kjæreste før har jeg ikke opplevd denne siden av henne.

Mine andre venninner mener hun bare er sjalu og usikker, og mener jeg burde slå tilbake med samme mynt med å være negativ til hennes kjæreste men jeg vil ikke det, da synker jeg på hennes nivå og dessuten er jeg som sagt ikke opptatt av å komme best ut, men det er tydligvis henne ifølge mine venninner og at den eneste måten å få henne til å slutte er å ta tilbake med samme mynt så hun får tenkt seg om.

Hva mener dere? Har dere opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si ¨bitch please, slutt å grin over at du ikke fikk en som min!¨

Anonymkode: aa9af...e4a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt "nå holder du kjeft" før jeg hadde gått min vei. Sånne mennesker gidder jeg ikke å forholde meg til.

Anonymkode: c3cd6...802

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare si ¨bitch please, slutt å grin over at du ikke fikk en som min!¨

Anonymkode: aa9af...e4a

Haha ja, kanskje jeg bare burde si det å bli ferdig med det. :sleep:

• Liker 1
Skrevet

Si til henne at du har fått nok av at hun snakker negativt om kjæresten din. Og sagt noe sånt som: "Hvordan hadde du følt det om jeg sa xxxxxx om din kjæreste"?

• Liker 1
Skrevet

Hadde bare droppet henne en periode.. Snakket til henne når hun snakker dritt 

• Liker 2
Skrevet

Ville forsøkt å gjøre henne bevisst på dette for det er mulig at hun ikke selv merker hvor mye "dritt" hun slenger. Si st du syntes det begynner å bli slitsomt, at du føler du hele tiden må forsvare deg og typen din, spør henne gjerne hvorfor hun sier det hun sier.. "Hvorfor spør du om det?", "hva mente du med det, egentlig?", si også evt st du blir lei deg av måten hun snakker til deg på... Så blir det enten et aggressivt og defensivt svar fra henne, eller så får du en unnskyldning og muligens også en forklaring... Håper på sistnevnte, men tror nok litt mer på førstenevte utfall... Uansett mener jeg du må lufte ut her.. Få snakka utenom d for d går ikke over av  seg selv. Lykke til 

• Liker 6
Skrevet

Tusen takk for svar alle.:hjertesmil: Dere ga meg et dytt nå, trenger det! Tror jeg faktisk skal ta det opp med henne i morgen når jeg møter henne da jeg er sikker hun blir å nevne et eller annet negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Synes både du og den venninna di høres veldig overfladisk ut!

Anonymkode: 7a0f5...4a8

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes både du og den venninna di høres veldig overfladisk ut!

Virkelig? Fordi at jeg var så "uheldig" og fant meg en som hadde utdanning og godt trent er jeg overfladisk?

Endret av efs
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, efs skrev:

Virkelig? Fordi at jeg var så "uheldig" og fant meg en som hadde utdanning og godt trent er jeg overfladisk?

Fordi du fokuserer på dette i like stor grad som venninna di. 

Hadde aldri falt meg inn å fokusere på dette i en kjæreste. Å beskrive det sånn som du gjør, og hvordan venninna di nesten bare ser en mann via hvilken utdanning og hvor trent han er...og at du nå har kapret en sånn mann.....

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi du fokuserer på dette i like stor grad som venninna di. 

Hadde aldri falt meg inn å fokusere på dette i en kjæreste. Å beskrive det sånn som du gjør, og hvordan venninna di nesten bare ser en mann via hvilken utdanning og hvor trent han er...og at du nå har kapret en sånn mann.....

Herregud, har du lest innlegget mitt ordentlig? Jeg skriver jo at jeg ikke er opptatt av det? Hadde denne mannen jobbet på coop eller søppelmann hadde jeg fortsatt vært med han, det er jo det som er poenget mitt.

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, efs skrev:

Herregud, har du lest innlegget mitt ordentlig? Jeg skriver jo at jeg ikke er opptatt av det? Hadde denne mannen jobbet på coop eller søppelmann hadde jeg fortsatt vært med han, det er jo det som er poenget mitt.

Det er jo derfor jeg laget dette innlegget for jeg syntes det er irriterende at venninn men er opptatt av det.

Skrevet

Vanskelig med slike vennskap. Jeg hadde holdt meg unna en periode - kanskje til og med permanent. Du burde også si i fra på en ordentlig måte. Hun mener mest sannsynlig ikke noe vondt med det, men det viser at hun er veldig usikker. Dessverre er det slik at mange opprinnelig "gode" mennesker blir både sjalu, misunnelige og ondskapsfulle når usikkerheten tar overhånd. Det er dessverre slik mennesker fungerer. Man ønsker andre godt, men ikke godt, så lenge man har det dårlig selv. Veldig få kan unne andre lykke og glede på alle plan hvis deres eget liv oppleves som dårlig.

Hvis hun hadde forestillinger om å få en helt annen kjæreste, og dette var viktig for henne(overfladisk eller ei), er det klart dette oppleves som særdeles skuffende. For at hun selv skal føle seg bedre, må hun rakke ned på andre. Ikke sunt.

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, Beach skrev:

Vanskelig med slike vennskap. Jeg hadde holdt meg unna en periode - kanskje til og med permanent. Du burde også si i fra på en ordentlig måte. Hun mener mest sannsynlig ikke noe vondt med det, men det viser at hun er veldig usikker. Dessverre er det slik at mange opprinnelig "gode" mennesker blir både sjalu, misunnelige og ondskapsfulle når usikkerheten tar overhånd. Det er dessverre slik mennesker fungerer. Man ønsker andre godt, men ikke godt, så lenge man har det dårlig selv. Veldig få kan unne andre lykke og glede på alle plan hvis deres eget liv oppleves som dårlig.

Hvis hun hadde forestillinger om å få en helt annen kjæreste, og dette var viktig for henne(overfladisk eller ei), er det klart dette oppleves som særdeles skuffende. For at hun selv skal føle seg bedre, må hun rakke ned på andre. Ikke sunt.

Takk for svar og bra kommentar. :) Hmmm, jeg har en del å tenke over her ja. Tenkte iallefall jeg skulle ta det opp med henne i morgen når vi møtes vist hun kommenterer noe annet negativ... Så får vi se hvordan det går.

Gjest Coolaid
Skrevet
2 timer siden, efs skrev:

Hei. Trenger noen råd! Flere av dere vil sikkert mene jeg er innbilsk og overdramatisere men jeg er ganske sikker på at venninnen min er sjalu ang en jeg styrer med så plis ikke bit av meg hodet:yvonne:

Venninnen min har alltid hatt ganske høye krav til hvordan den fremtidige kjæresten hennes skulle være, han skulle ha lang og bra utdanning, kjøre audi, ha mye muskler, fin leilighet, fin stil og hele pakken.

Nå har hun fått seg kjæreste, han er i slutten av 20 årene, normal kropp og jobber på coop, men hun må ALLTID forsvare seg når det kommer til han med å f.eks si at  "han er egentlig veldig trent selv om det ikke ser slik ut" og  "han er mye finere i virkelighten altså", da jeg spurte om hva han jobbet som ble hun utilpass og så ned før hun sa han jobbet på coop, men hun var rask ute med å si at selv om han jobbet på coop tjente han mer enn mange andre. Og jeg syntes det er så irriterende det for det betyr ingenting hva han jobber som, hvilken bil han kjører når de har det fint sammen? Dette vet hun for jeg har sakt hele veien at jeg bryr meg ikke om hva min fremtidige kjæreste jobber som, om han er godt trent, hvilken bil han kjører for finner man noen man blir forelsket i betyr jo det ingenting.(kanskje før nån)

"problemet" nå er at jeg har funnet meg en veldig fin fyr, han er veldig godt trent, utdannet ingeniør, veldig kjekk osv. Men hun er bare negativ til han/oss og det irriterer meg for jeg kunne aldri funnet på å sakt slemme ting om hennes kjæreste.

Eksepmler hun sier:  "æsj bruker han briller når han kjører bil"  "han er altfor trent, det er sååå stygt med så mye armmuskler"  "han ligner på en baby i ansiktet"  "jobben hannes er ikke så godt utdannet da, hvor mye tjener han i måned"  "hvilken bil kjører han? Vist han kjører opel blir jeg flau"  "tenk vist han får vite at du mistet jomfrudommen til *****". "du er bare med han for han er godt trent og utdannet ingeniør" Flere av de tingene sa hun når vi møttes for litt siden da jeg viste bilder av han og snakket om han.Det beynnger å bli litt slitsomt.

Ikke misforstå meg, hun er ellers en veldig grei jente og vi er gode venner men siden jeg ikke har hatt kjæreste før har jeg ikke opplevd denne siden av henne.

Mine andre venninner mener hun bare er sjalu og usikker, og mener jeg burde slå tilbake med samme mynt med å være negativ til hennes kjæreste men jeg vil ikke det, da synker jeg på hennes nivå og dessuten er jeg som sagt ikke opptatt av å komme best ut, men det er tydligvis henne ifølge mine venninner og at den eneste måten å få henne til å slutte er å ta tilbake med samme mynt så hun får tenkt seg om.

Hva mener dere? Har dere opplevd lignende?

Hva mener jeg? 

Jentedrama som du ikke bør ta del i. 

Det er ikke mulig å "krangle" med noen som ikke er med på å krangle. Venninnen din kan gjerne fortsette å ha drama med seg selv. 

Dersom hun snakker ned om ditt valg i kjæreste eller din kjæreste så distanser deg. Så lenger hun ikke får noe "næring" fra deg så vil hun automatisk slutte med det hun holder på med. Se stort på det, vit at det er venninnen din som har problemer med verdier. 

Stakkars kjæresten til din venninne som ikke er "god nok". Han burde nok finne seg en annne dame. 

Har ikke lest hele tråden, men hvor gammel er dere? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hvertfall ha sagt tydelig fra at det ikke er akseptabelt at hun snakker slik om kjæresten din, og hvis hun fortsetter så får hun finne seg noen andre å være med. Det hun driver med er veldig respektløst overfor deg og kjæresten din, og sjalusi unnskylder ikke dette. 

Anonymkode: 67f58...27c

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Anonymbruker2121 skrev:

Harregud , slutt å spam hele forumet "Philip Mathias" du kommer aldri å bli kjent på YouTube uansett 

Anonymkode: 8c20c...2e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har det jo ikke så bra. Er usikker, føler seg mislykket. Kanskje føler hun at dere var på like fot før, men nå har du brått tatt et steg langt fra henne fordi du har en annen "type" kjæreste. Kanskje er dette ytre viktig for henne fordi det var viktig for hennes foreldre da hun vokste opp? Kanskje det er viktig fordi hun har hatt lite, eller fått til lite (f eks dårlig oppvekst eller lite skoleflink) og derfor har hatt en barnslig drøm om kjæresten som forandrer livet hennes?

Husk at hun går neppe til møte med deg og tenker: "Åh, nå skal jeg si noen slemme ting og gjøre ts lei seg!" Det kommer nok mer ureflektert ut.

Foreslår at du tar det opp med henne på en forsiktig måte på tomannshånd. Hun vet nok at hun har kommet med noen spydigheter, men antagelig ikke tenkt over den helheten du opplever. Ikke vent deg noen mirakelkur med beklagelse med en gang. Ta det forsiktig opp, la det synke, og så kan du ta det opp igjen om hun fortsetter. 

Og vær åpen! Hvordan opplever hun atferden sin? Kanskje hun føler at du er blitt overlegen( selv om du mener det er feil). 

Anonymkode: 0ab18...0ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...