AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Foreldrene mine skal overføre et hus til meg (arv), og så har de tenkt til å flytte inn i hus nr 2 i en annen by. Der bor familie. Vi var innom hus 2 på fredag og da kom familie innom. Moren min har litt dårlig helse. Dame i familien som kom innom begynte med én gang å si at "Hus 1 er ikke ditt hus, og bør heller aldri bli det. Huset bør selges og så bør det kjøpes to leiligheter, en til foreldrene dine og en til deg. Tingene og møblene kan dere bare kaste, for man vil jo helst flytte inn i en fin ny leilighet med helt nye ting? Eventuelt kan foreldrene dine ta opp lån for å flytte med en gang inn i leilighet. Vil ikke det være fint? Å kjøpe en leilighet til 3-4 millioner er jo ikke noe dyrt det? Det har dere jo råd til! Og hvis dere tar opp lån, så kan dere jo få leilighet til 7 millioner! STOR leilighet! Hadde ikke det vært fint?" "Jeg har en venn som har flyttet inn i en av de leilighetene, og han er altså så fornøyd, så det MÅ dere bare gjøre altså! Du derimot, du trenger ikke et hus til din familie, du kan nøye deg med en liten leilighet og dere trenger heller ikke så mange ting. Mye kan dere kaste og så kan dere selge en del på Finn". Faren min sa på et tidspunkt at han ikke ville selge huset. Da sa hun at "Åååå, du er sånn sta en du! Vil du ikke at kona di skal ha det bra? Tenk en leilighet da! Så mye bedre enn dette!" "Jeg ringte jeg til en eiendomsmegler fordi jeg tenkte litt på dette, og så la jeg fram denne saken med dette huset og han sa dere burde selge NÅ! Og det synes jeg dere bør gjøre altså! Det er jo ikke noe problem å selge huset nå, og så kan dere bare ta opp lån og kjøpe leilighet! Huset er jo ganske attraktivt, så dere vil ikke få et problem med å selge det! Dere kan bare ikke bo her altså! Tenk en leilighet da!" Jeg satt der og følte på et punkt for nesten å gråte over måten hun sa ting på. Jeg synes det var ekstremt drøyt og langt over streken, samt lurer på om hun har noen agenda...Faren min sa senere at han reagerte sterkt og mente at det måtte være noe som lå bak for denne masingen, og at han syntes hun gikk LANGT over streken. Hva synes KG-folket? Hva bør det sies neste gang man måtte snakke med denne familien? Anonymkode: 92409...f14 3
Fru Uperfekt Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine skal overføre et hus til meg (arv), og så har de tenkt til å flytte inn i hus nr 2 i en annen by. Der bor familie. Vi var innom hus 2 på fredag og da kom familie innom. Moren min har litt dårlig helse. Dame i familien som kom innom begynte med én gang å si at "Hus 1 er ikke ditt hus, og bør heller aldri bli det. Huset bør selges og så bør det kjøpes to leiligheter, en til foreldrene dine og en til deg. Tingene og møblene kan dere bare kaste, for man vil jo helst flytte inn i en fin ny leilighet med helt nye ting? Eventuelt kan foreldrene dine ta opp lån for å flytte med en gang inn i leilighet. Vil ikke det være fint? Å kjøpe en leilighet til 3-4 millioner er jo ikke noe dyrt det? Det har dere jo råd til! Og hvis dere tar opp lån, så kan dere jo få leilighet til 7 millioner! STOR leilighet! Hadde ikke det vært fint?" "Jeg har en venn som har flyttet inn i en av de leilighetene, og han er altså så fornøyd, så det MÅ dere bare gjøre altså! Du derimot, du trenger ikke et hus til din familie, du kan nøye deg med en liten leilighet og dere trenger heller ikke så mange ting. Mye kan dere kaste og så kan dere selge en del på Finn". Faren min sa på et tidspunkt at han ikke ville selge huset. Da sa hun at "Åååå, du er sånn sta en du! Vil du ikke at kona di skal ha det bra? Tenk en leilighet da! Så mye bedre enn dette!" "Jeg ringte jeg til en eiendomsmegler fordi jeg tenkte litt på dette, og så la jeg fram denne saken med dette huset og han sa dere burde selge NÅ! Og det synes jeg dere bør gjøre altså! Det er jo ikke noe problem å selge huset nå, og så kan dere bare ta opp lån og kjøpe leilighet! Huset er jo ganske attraktivt, så dere vil ikke få et problem med å selge det! Dere kan bare ikke bo her altså! Tenk en leilighet da!" Jeg satt der og følte på et punkt for nesten å gråte over måten hun sa ting på. Jeg synes det var ekstremt drøyt og langt over streken, samt lurer på om hun har noen agenda...Faren min sa senere at han reagerte sterkt og mente at det måtte være noe som lå bak for denne masingen, og at han syntes hun gikk LANGT over streken. Hva synes KG-folket? Hva bør det sies neste gang man måtte snakke med denne familien? Anonymkode: 92409...f14 Hun gikk milevis over streken 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Hun har da ikke noe med det så ikke bry dere om henne. Hiv henne ut neste gang hun kommer. Vil hun kjøpe huset? Anonymkode: 06d8b...fad 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Nei, hun og resten av hennes familie vil ikke kjøpe huset, da de har en tomannsbolig, som de deler med hennes far. I følge henne så "Hadde jeg kjøpt sånn leilighet for lenge siden hadde det ikke vært for pappa." Faren min sa for øvrig til meg senere at hus 1 skal jeg få, da det har vært bestemt i noen år allerede. Det er mitt barndomshjem og jeg er vokst opp der så vil gjerne ha det videre da det er svært ønskelig. Det har for øvrig den damen i familien visst om ganske lenge og, derfor føltes det og litt som et slag i ansiktet at hun nærmest ropte til meg at "Det er da ikke ditt hus!" Da hun gikk så ga hun meg en klem og sa at "Husk på at du lever pga foreldrene dine og at nå må du passe på dem resten av deres liv." Hva med min familie da (mann og barn) - betyr ikke noe de da. Anonymkode: 92409...f14
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Så lenge dette ikke er et familiemedlem som kan ha rettigheter på andel av huset skal hun bare holde kjeft. Anonymkode: 764ef...bab 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Hun har null rettigheter. Det er min fars arv. Riktignok må det brukes noe penger på oppussing inne, men det vil han gjøre. Og da var han altså sta og ikke tenkte på helsen til min mor. "Du har jo ikke så god helse du heller, og bare tenk deg når du må slå plenen da! Tenk deg det styret! Dere kommer til å ta deres død av det! Det hadde jeg gjort. Jeg hadde dødd her. Så tenk da en leilighet hvor dere slipper alt det maset, tenk så deilig det hadde vært! Da kan dere bare rusle ut på balkongen og sitte der og kose dere, i steden for å ha denne hagen å bry dere med!" (Jeg ble helt satt ut jeg, kom hjem og var helt psykisk sliten ) Anonymkode: 92409...f14
Simbyxor Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Eh... fått leiligheter på hjernen? Eier hun en haug med leiligheter hun forsøker å selge? Ville bare ignorert det og tenkt at hun er koko 7
emilie123 Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Hun gikk langt over streken. Hun hørtes nesten ut som en jeg kjenner, så det er flere av dem..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Litt koko dame ja. Vi har en sånn i vår familie og. Anonymkode: c0108...5ae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 Du får ta det som et velmenende råd, og selv gi henne et råd om hvordan hun bør bo. Hun bør flytte inn til en institusjon siden hun åpenbart ikke klarer å ta vare på seg selv og er en belastning for resten av familien. Som et velmenende råd altså. Anonymkode: 5df7f...8ae 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 Vel, nå har foreldrene mine og jeg kommet frem til at huset blir beholdt, og at det kommer til å bli brukt noen penger på oppussing inne. Å ta opp lån for leilighet var og er totalt uaktuelt. Igjen mente faren min at det måtte være noe for egen vinning slik dame holdt på - at hun ikke brydde seg om moren min eller han overhodet. (Vi prøvde å finne hendelser der hun hadde brydd seg, men fant ingen.) Også at hun sykeliggjorde dem for mye. Faren min føler seg ved god helse (legen hans, og alle prøver, sier han er ved god helse) og da å bli fortalt av ei at han er dårlig, at han kommer til å dø snart - det godtar han ikke. Det godtar vel ingen. (Får så håpe at hun ikke er sånn at hun vil selge huset for oss - hva ville ha skjedd da uten min fars samtykke?) Anonymkode: 92409...f14
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juni 2017 #12 Skrevet 4. juni 2017 Jeg skjønte ikke helt, skal foreldrene dine bo sammen med det mennesket?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #13 Skrevet 4. juni 2017 Akkurat nå, Evilposelos skrev: Jeg skjønte ikke helt, skal foreldrene dine bo sammen med det mennesket? Jeg forsto det som at hun bor i samme by som hus 2, ikke i samme huset. TS: Dersom kjerringa ikke gir seg må dere bare gi henne beskjed om at dette har hun ingenting med, så det er bare å klappe igjen. Pakk det gjerne litt penere inn om dere ønsker å bevare freden i familien, men sørg for at budskapet kommer frem. Anonymkode: 25417...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 Hvorfor ta dette så tungt? Neste gang stopper dere henne bare ved å si at "dette ordner vi selv, nå bytter vi samtaletema". Anonymkode: d2cae...4d5 4
ViljaH Skrevet 4. juni 2017 #15 Skrevet 4. juni 2017 Jeg ville bare sagt bestemt at dette ordner vi fint selv i vår familie og trenger ikke råd fra deg. Så, hva er nytt i ditt liv? Jeg ville definitivt beholdt hus og ikke tatt opp lån for å kjøpe leilighet. Robotklipper får du for 5000 om plena blir mye styr. Ikke la deg overkjøre av slike hersedamer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå