Gjest Tulla75 Skrevet 2. januar 2005 #1 Del Skrevet 2. januar 2005 Hei! Jeg har bestemt meg for å lære meg å sy. Jeg skal kjøpe meg en symaskin og forsøke meg litt frem. Nå må det sies at jeg har INGEN erfaring med søm. Jeg kan ikke sy og har ikke brukt symaskin siden ungdomsskolen (15 år siden). Jeg er primært interessert i å sy skjørt, kjoler, topper og gardiner ( puter ) osv. For dere som har litt peiling: - Hva bør jeg begynne med ( lett og greit) ? - Finnes det linker på nettet med søm og stofforslag? Andre tilbakmeldinger mottas med takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 2. januar 2005 #2 Del Skrevet 2. januar 2005 Ta deg en tur på en stoff butikk, der hjelper de deg med hva du trenger å kjøpe og muligens holder de kurs som du kan melde deg på. Ellers finnes det mange hobbyforum der du kan få tips, inspirasjon og prate med andre som syr og /eller har andre hobbyer!! Eksempler på hobbyforum er: http://lissies.gotdns.com/forum/ www.dinhobby.no www.hobbyboden.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #3 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg hadde samme bakgrunn som deg da jeg bare fant ut at jeg ville sy og så bare begynte jeg. Kjøpte meg noen enkle mønstre og fulgte bruksanvisningen. Så har jeg blitt litt flinkere etterhvert og er litt kreativ. Jeg har sydd noen penkjoler til datteren min, masse gardiner også med fÔr, karnevalsdrakter. Jeg er ganske heldig som har "stoff og stil" innen rekkevidde, der har de stort, inspirerende utvalg. Stoff og stils egne mønstre er veldig enkle å følge også, synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 3. januar 2005 #4 Del Skrevet 3. januar 2005 Det har jeg også lyst til. Er på utskikk etter symaskin, men tror jeg skal få en av moren min til bursdagen min (i novemver!!!) Har lånt hennes innimellom, ikke sydd så mye enda. Sydd teppe og trekk til teppet til bikkja pluss trekk til noen sofaputer til hundesofaen. Er veldig fornøyd. Vil sy litt mer og kanskje prøve noe mer avansert etterhvert. Nå så broderer jeg litt og det er artig det også et par julebilder og løper. Ble veldig "huslig" da jeg ble 26.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå