Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver eneste gang jeg kommer for sent til jobben, kun snakk om rund 5 min., så blir sjefen ekstremt sur. Selv når jeg har en god unnskyldning, som at jeg hadde sett feil på klokka og ikke rukket bussen, osv. Er noe inni granskauen lei av at han skal bli så innmari sur fordi jeg er litt sen.. skjer ikke mer enn 1-2 ganger i uken heller, jobber bra når jeg er på jobb også.. hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De unnskyldningene der er ikke gode. Hadde jeg hatt en ansatt som hadde kommet for sent på jobb ukentlig hadde jeg reagert med å bli lite trivelig.

Ærlig talt, hvis du har så lite respekt for at du sløser med andres tid og penger på den måten, så bør du kanskje slutte og starte opp noe for deg selv. Da kan du selv bestemme din egen arbeidstid, og se så feil du bare makter på klokka hver dag om du vil.

Anonymkode: 07db7...d95

• Liker 12
Skrevet (endret)

God unnskyldning med å si du ser feil på klokken 2 ganger i uken? Regn ut hvor mye 5 min 2 ganger i uken er iløpet av et år er

Endret av skogsvandreren
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å komme for sent på jobb en gang blant er en ting, men 1-2 ganger i uka er drøyt ass

Skaff deg bedre vekkerklokke, dra tidligere hjemmefra etc. Respekter arbeidstiden din!

Anonymkode: 58c89...53d

• Liker 4
Skrevet

Hadde det skjedd en eneste gang, så hadde jeg kanskje klart å tatt ditt parti, for alle kan være uheldig.

Men siden dette har skjedd flere ganger så skjønner at sjefen din blir sur og oppgitt. Og det tror jeg de fleste sjefer ville blitt, så det slipper du nok ikke unna i ny jobb uansett. Du må lære de respekt for andres tid. Kanskje må du stå opp tidligere? eller kanskje må du å en ekstra alarm som minner deg på at nå må du må ut dører om du skal rekke bussen. Du bør iallefall skjerpe deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, knutedama skrev:

hver eneste gang jeg kommer for sent til jobben, kun snakk om rund 5 min., så blir sjefen ekstremt sur. Selv når jeg har en god unnskyldning, som at jeg hadde sett feil på klokka og ikke rukket bussen, osv. Er noe inni granskauen lei av at han skal bli så innmari sur fordi jeg er litt sen.. skjer ikke mer enn 1-2 ganger i uken heller, jobber bra når jeg er på jobb også.. hva tenker dere?

Grow up, beklager men det er sant, kom deg på jobb.

Anonymkode: ae72f...87b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt ansvar å være på jobb presis, å se feil på klokka eller ikke rekke bussen er ikke gode grunner. Du fremstår upålitelig og uansvarlig med oppførselen din.

Anonymkode: 1a9d1...bd5

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på hva slags jobb det er. Noen jobber er slik at man må være i gang ved arbeidstid. 

Men om det er et arbeid som ikke er så nøye når det starter eller avsluttes. Da kan man jo avtale en arbeidstid som passer bedre med transport og trafikk. 

Uansett avklar med sjefen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Dette må jo være et tulleinnlegg?

Hvis du hadde vært min ansatt, TS, ville du fått skriftlig advarsel for lenge siden.

Anonymkode: d6fe9...dec

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, knutedama skrev:

Å komme forsent 1-2 ganger i uken er faktisk ikke holdbart, med mindre dette er avklart med sjefen på forhånd.

Hos meg hadde du fått samtale, skriftlig advarsel og i ytterste konsekvens sparken.

1) Sett på alarmer for når du må gå

2) Vær på busstoppet 5-10 min før bussen skal gå (med mindre det er ett start/endestopp da kan du være der kortere tid før bussen går) 

3) Tror nok sjefen din er lei av unnskyldningene og

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har fast arbeidstid (ikke fleksibilitet), så skal du være der gitt tidspunkt. Alle kan forstå at uhell skjer eller kollektivtrafikken står, men ikke så ofte. 

Anonymkode: 9be55...b0a

Skrevet

Det er ikke en god unnskyldning at du "har sett feil på klokka", ærlig talt. I arbeidslivet er det faktisk viktig å være punktlig. 1-2 ganger i uken er uakseptabelt. Ja, du burde slutte, til du er voksen nok til å komme tidsnok og ikke dra ned kollegene dine.

Skrevet
13 timer siden, knutedama skrev:

Jeg tenker at du skal ta bussen som går 15 minutter før. Konsekvent.  For sent 2 ganger pr uke er mye. 

Skrevet

Å komme for sent på jobb 1-2 ganger i uken er MYE TS. Da er ikke unnskyldningene dine gode i det hele tatt, for du burde dratt hjemmefra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...