AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #21 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Hadley skrev: Merkelig hvor mange som har hatt negative erfaringer med SSRI. Personlig synes jeg Cipralex har hjulpet en del på sosial angst. Jeg brukte det i noen år, prøvde noen andre SSRI, sluttet med alt noen år, så begynte på det igjen. Ingen effekt på depresjon (dystymi), men angst er i alle fall noe bedre. Og jeg har ikke lenger insomnia. Jeg har/hadde EKSTREM telefonskrekk. Før måtte jeg drikke en flaske vin hvis jeg skulle bestille tannlegetime på telefon, det greide jeg uten store problemer eller nervøsitet etter noen måneder på Cipralex. Og jeg får sove på natta. Så medisiner funker forskjellig på folk! Det er positive erfaringer med SSRI også! Jeg har aldri opplevd å miste noen følelser av SSRI. Jeg bare slapper mer av og gir mer faen, så angsten styrer meg ikke like mye som før. Jeg er på ingen måte kurert, men jeg funker i alle fall bedre på Cipralex enn uten medisin. Ikke alle merker like godt de negative effektene, ikke alle bryr seg fordi de er bare glad for å slippe å føle noen type følelser lenger. Mennesker tenker også litt ulikt, og bruker litt ulike deler av hjernen for å forstå og resonere, tipper noen som tenker på visse måter blir hardere rammet enn andre. Kanskje kunne man sett en korrelasjon mellom visse type diagnoser og bruk av ssri, men som kjent er det ikke så populært å forske på langtidsvirkningene av antidep. Annet enn at man ser en økning i bruk av antidep, samtidig som man ser en økning av mennesker som blir ufør og sykere av depresjon og angst i befolkningen. Litt rart, er det ikke? In the early 1990s, El-Mallakh notes, only about 10% to 15% of patients with major depressive illness had treatment-resistant depression (and thus were chronically ill.) In 2006, researchers reported that nearly 40% of patients were now treatment-resistant. In a period when use of SSRI antidepressants exploded, refractory depression went on the march. [...] However, up to 80% of patients maintained on an antidepressant suffer a recurrence of symptoms, and once that “initial treatment response is lost,” continued efforts to treat the relapsed patient with antidepressants frequently results in “poor response and the rise of treatment-resistant depression.” Ultimately, this process—the continual prescribing of antidepressants to someone who has become treatment resistant—may "make the chronic depression permanent.” https://www.psychologytoday.com/blog/mad-in-america/201106/now-antidepressant-induced-chronic-depression-has-name-tardive-dysphoria Anonymkode: f93fa...92a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #22 Skrevet 4. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Den beste medisinen for min angst har vært trening, spesielt yoga, meditasjon og samtaleterapi. Jeg har prøvd SSRI og benzos. Antideppressiva ga masse bivirkninger og gjorde meg flat, og beroligende ble jeg sløv og ruset av. Ikke noe for meg. Angst trenger ikke være en diagnose du skal måtte leve meg rest av livet. Du kan bli bedre selv om du har hatt det lenge. Anonymkode: 182a1...268 Men hjelper dette mot den type angst at du spyr/driter om hverandre, skjelver/har kramper og hyperventilerer? Jeg hadde vært angst i mange år, men fikk det da jeg trente (ikke yoga da). 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, sliter med samme problem, men alkohol hjelper en del i sosiale situasjoner. Angstringen har også hjulpet meg litt, har du prøvd det før? Og ikke minst, meditasjon. Se for eksempel på youtube: Curing Anxiety with Meditation! (Healing the Mind) av Koi Fresco. Lykke til! Jeg føler veldig med deg! Anonymkode: d8295...b52 Jeg kan varmt anbefale angstringen. Anonymkode: 88181...ec3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #23 Skrevet 4. juni 2017 IKKE ssri-medikamenter! søk om Psyk.sykepleier i kommunen og få kognitiv terapi. Sosial angst kan man bli frisk av, men man må gjøre jobben for å klare det. Sobril er ikke en løsning over tid! Anbefaler trening også,tur i skog eller trening. Forskning viser like stor effekt av dette som SSRI (antidepr) Anonymkode: ab950...bda
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juni 2017 #24 Skrevet 4. juni 2017 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle merker like godt de negative effektene, ikke alle bryr seg fordi de er bare glad for å slippe å føle noen type følelser lenger. Mennesker tenker også litt ulikt, og bruker litt ulike deler av hjernen for å forstå og resonere, tipper noen som tenker på visse måter blir hardere rammet enn andre. Kanskje kunne man sett en korrelasjon mellom visse type diagnoser og bruk av ssri, men som kjent er det ikke så populært å forske på langtidsvirkningene av antidep. Annet enn at man ser en økning i bruk av antidep, samtidig som man ser en økning av mennesker som blir ufør og sykere av depresjon og angst i befolkningen. Litt rart, er det ikke? In the early 1990s, El-Mallakh notes, only about 10% to 15% of patients with major depressive illness had treatment-resistant depression (and thus were chronically ill.) In 2006, researchers reported that nearly 40% of patients were now treatment-resistant. In a period when use of SSRI antidepressants exploded, refractory depression went on the march. [...] However, up to 80% of patients maintained on an antidepressant suffer a recurrence of symptoms, and once that “initial treatment response is lost,” continued efforts to treat the relapsed patient with antidepressants frequently results in “poor response and the rise of treatment-resistant depression.” Ultimately, this process—the continual prescribing of antidepressants to someone who has become treatment resistant—may "make the chronic depression permanent.” https://www.psychologytoday.com/blog/mad-in-america/201106/now-antidepressant-induced-chronic-depression-has-name-tardive-dysphoria Anonymkode: f93fa...92a Du, det er forskjell på zoloft og cipralex . Den første gjør deg følelsesløs, den andre gjør hvertfall meg veldig glad. Når det er sagt, har ingen av dem hjupet meg mot angst, men jeg er glad til, for jeg slipper å være så deppa. Jeg er selvfølgelig nedstemt av og til, men nedturene er ikke på langt nær så ille. Endret 4. juni 2017 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #25 Skrevet 4. juni 2017 6 minutter siden, Evilposelos skrev: Du, det er forskjell på zoloft og cipralex . Den første gjør deg følelsesløs, den andre gjør hvertfall meg veldig glad. Når det er sagt, har ingen av dem hjupet meg mot angst, men jeg er glad til, for jeg slipper å være så deppa. Jeg er selvfølgelig nedstemt av og til, men nedturene er ikke på langt nær så ille. Jeg gikk på cipralex. Som sagt så var det noe dritt. Anonymkode: f93fa...92a
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. juni 2017 #26 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på cipralex. Som sagt så var det noe dritt. Anonymkode: f93fa...92a Jeg opplever det bra, gått på det i mange år. Zoloft derimot var dritt. Det er forskjell på hvordan folk reagerer på medisinen, det har du rett i.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #27 Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, Evilposelos skrev: Jeg opplever det bra, gått på det i mange år. Zoloft derimot var dritt. Det er forskjell på hvordan folk reagerer på medisinen, det har du rett i. Om du leser artikkelen jeg linket øverst, så viser det seg at andel kronisk deprimerte har økt fra 10-15% (1990) til 40%(2006), det til tross for at man bruker mer antidepressiva enn noensinne. Man begynner å mistenke og ser en trend der antidepressiva gjør depresjonen først bedre- så kompenserer hjernen for den endrede kjemiske statusen i hjernen og man blir deprimert igjen. Neste gang man forsøker antidep er effekten liten til ingen og man blir stemplet som kronisk/ ubehandelig deprimert. Man ser også tilfeller av mennesker som blir apatiske, mister sexlyst, mister motivasjonsfølelse og som blir zombier, selv år etter at medisinbruk stanses. Bruken av antidepressiva gir en sykere og mer ufør befolkning. Jeg håper bare at når dette blir kjent, at de finner en kur for skadene som allerede har skjedd Anonymkode: f93fa...92a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #28 Skrevet 4. juni 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du leser artikkelen jeg linket øverst, så viser det seg at andel kronisk deprimerte har økt fra 10-15% (1990) til 40%(2006), det til tross for at man bruker mer antidepressiva enn noensinne. Man begynner å mistenke og ser en trend der antidepressiva gjør depresjonen først bedre- så kompenserer hjernen for den endrede kjemiske statusen i hjernen og man blir deprimert igjen. Neste gang man forsøker antidep er effekten liten til ingen og man blir stemplet som kronisk/ ubehandelig deprimert. Man ser også tilfeller av mennesker som blir apatiske, mister sexlyst, mister motivasjonsfølelse og som blir zombier, selv år etter at medisinbruk stanses. Bruken av antidepressiva gir en sykere og mer ufør befolkning. Jeg håper bare at når dette blir kjent, at de finner en kur for skadene som allerede har skjedd Anonymkode: f93fa...92a Godt sagt! Anonymkode: c6ce5...f2c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #29 Skrevet 4. juni 2017 Jeg har tidvis slitt med det i alle år. Jeg ser og høres fungerende ut. Etter tre voldsomme traumer, er den kronisk. Har snart ikke vært ute på et år. Kun matbutikk. Jeg prøvde cipralex en lang periode. Den ga meg et voldsomt løft,men la på meg flerfoldige kilo. Bruker bare sovemedisin nå. Anonymkode: 23c23...67d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå