AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Huff, ja.. hvor skal jeg begynne. For noen dager siden fikk vi tilgang til min mors hus.. Vi har prøvd å få tilgang i nå over to år. Hun vært boende hos oss en stund i en egen leilighet, og et annet familiemedlem har bodd i huset. Vi avtalte at hun skulle betale leie for hvis ikke tapte vi leieinntektene. Leien skulle hun få betale etter salget slik at hun ikke skulle måtte betale for to steder. Huset hennes skulle klargjøres til salg snarest mulig.. Her var det at hun sviktet. Hun lot oss ikke slippe til. Hun skylder osd altså mye penger nå. Og hun lot det andre familiemedlemmet flytte inn bak ryggen på oss mens vi i god tro ventet på det ene og det andre hun skulle foreta seg før vi skulle få slippe til for å hjelpe. Jeg har to søsken til som ikke har brydd seg med å stille opp, de har nok med sitt. Uansett, vi fikk nøkkelen for få dager siden.. Synet som møtte oss er ubeskrivelig. For dem som har sett disse programmene på tv om samlere o.l de forstår kanskje litt hva som møtte oss. Jeg kjenner at jeg er så jævlig lei og skuffa. Jeg føler jeg har sviktet min mann med å overtale han til å gi min mor denne sjangsen. Her har vi jobba hardt i mange år for å fikse opp boligen og å seksjonere osv. Økonomisk så påvirker dette oss betydelig, hadde vi bare fortsatt å leid ut til andre så hadde vi klart oss fint med å spart inntektene til de planene vi hadde for barna våre. Min mor og dette familiemedlemmet har vært sammen om tilstandene. Jeg visste at det var mye skrot og var forbered på tømming. Men når det viser seg at katter har bodd der og fått brukt stedet som skitekasse i tillegg så kjenner jeg at noe brister inni meg. Jeg synes at det er så jævlig urettferdig at jeg som datter og min mann er de som må ta tak i dette, mens andre familiemedlemmer rett og slett gir blaffen. Vi må ta dritten til andre, vi som har jobbet og slitt for å holde vårt i orden. Vi som har småbarn i barnehagealder og mindre enn det, som vi skulle brukt den ledige tiden vår på og kost oss som familie. Vi må bruke av våre penger fordi min mor ikke har penger, de vi har spinket og spart på for å komme oss videre selv til kjøp av en annen bolig. Det er så skamfult og vondt. Det er så flaut at jeg vil ikke at venner skal komme til å hjelpe. Og det at min mor har gått bak ryggen på meg, det at hun tåler så inderlig vel at jeg, hennes egen datter og min mann, hennes barnebarn skal måtte betale for dette både i form av penger, timer og slit. Det gjør meg bitter. Jeg klarer ikke å forstå at hun er villig til å risikere mitt ekteskap fremfor å ta ansvar for seg selv og sitt. Hun har vært en belastning hele mitt liv, både før jeg ble voksen og til og med i voksen alder får hun det til å handle om seg selv. Hun har alltid latt andre ta hennes dritt, noe også hun har godtatt fra dette familiemedlemmet hun har latt bo i huset. Jeg må forstå henne men hun vil ikke forstå meg. Hun vil ikke forstå at det hun gjør ødelegger for meg og mine. Jeg skjemmes så sinnsykt over dem, jeg skulle ønske de ikke var min famile. Jeg føler meg ekkel fordi jeg er i slekt med dem. Måtte bare få det ut litt så kanskje jeg får sove i natt. Anonymkode: 50692...f48 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Så ta tak nå og slutt å være en dørmatte. Kast henne ut, hun har tydeligvis et sted å bo. Send henne en regning på leie hun skylder dere og la bitterhet fly ut døra, den gjør deg ingen tjenester nå.... Anonymkode: e3489...585 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så ta tak nå og slutt å være en dørmatte. Kast henne ut, hun har tydeligvis et sted å bo. Send henne en regning på leie hun skylder dere og la bitterhet fly ut døra, den gjør deg ingen tjenester nå.... Anonymkode: e3489...585 Hvordan mener du at en som ikke har penger skal betale no sånt? Føler at vi er presset til å klargjøre for salg for å ha mulighet til å få det hun skylder. Anonymkode: 50692...f48
Sillyline Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Hun må slite med et eller annet, og trenger mest sannsynlig hjelp. Få henne til å oppsøke hjelp, og send henne til NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at en som ikke har penger skal betale no sånt? Føler at vi er presset til å klargjøre for salg for å ha mulighet til å få det hun skylder. Anonymkode: 50692...f48 hun har penger, hun har et hus... Ikke at jeg skjønner hvorfor hun bor hos deg i utgangspunktet, men det er nå så. Hvorfor tror du at du får noen penger av å fortsette som nå og selge huset? Tror du det er noen automatikk i at du da plutselig får det hun skylder og hun vil betale leie fremover? Det beste er jo å ta ansvar for egen rolle i situasjonen og så faktisk det som minimerer tap for deg, dvs kaste henne ut og faktisk heller håpe hun betaler det hun skylder (om det var avtalt leie). Føler du deg lurt og svindlet, så husk at du faktisk har latt deg bli lurt og svindlet i en situasjon du strengt tatt burde forutsett ut fra det du forteller om din mor.. Anonymkode: e3489...585 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Jeg får en mistanke om at det kan være lurt av deg å undersøke om det er tatt opp lån eller gjort andre økonomiske (feil)disposisjoner med huset som sikkerhet. Det kan fort være slik at det finnes kreditorer som har krav med høyere prioritet enn ditt på dette huset. Det ville jeg undersøkt før jeg ryddet i noe som helst. Anonymkode: 13fd7...16e 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Jeg klarer liksom ikke å synes synd på folk med flere boliger og romslig økonomi. Sorry. Anonymkode: 493cd...677
Juniper Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Jeg forstår godt at du er lei deg. Dessverre er det ikke veldig produktivt sånn situasjonen er nå. Moren din har en modus operandi som hun har fulgt i alle år. Å lyve og utnytte andre virker som er en del av det. Du har ingen grunn til å tro at hun endrer seg uten at det skjer større omveltninger i livet hennes. Jeg synes det er litt uklart når jeg leser her, hva som er hva. Men har jeg forstått det rett at det er huset som skal selges som er tilgriset og ikke ser ut? Hvis det finnes egenkapital i huset, og moren er villig til å gi dere førsterett på inntekter fra salget, så vil jeg ta jobben med å rydde og selge huset. Når det er ordnet vil jeg få henne ut av utleieleiligheten, be henne bo et annet sted. Det er ikke bra for deg og familien din å måtte forholde seg til din dysfunksjonelle mor! Få ut kapitalen, og få henne ut fra deres eiendom. Mulig det blir en sjau med å få orden der også. Ikke la henne spille på samvittigheten din. Hun har selv satt seg i denne situasjonen. 2
onyx Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Jeg ville nok fått henne ut av utleieleiligheten først, mens hun enda har et hus hun kan flytte til... Grunnen er ganske enkel at man ikke vet hvor mye penger som er i hussalget og om ts i det hele tatt kan få dekket de tapte leieinntektene. I verste fall gjør ts hele jobben, får ingenting og mora snylter fortsatt i utleieleiligheta... Det er mye vanskeligere å få kastet mora ut når hun ikke lengre har et annet sted å flytte til. Det er lite sannsynlig at mor vil betale nok leie i fremtiden uansett, slik at problemet bare fortsetter. Jeg tror nok jeg hadde vært villig til å anse disse pengene som tapt og heller satset på mer pålitelige fremtidige leieinntekter. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 Det er din mor som eier huset? Hvorfor skal dere betale for å fikse opp og rydde huset da? Jeg hadde faktisk gitt blaffen så lenge det ikke er dere som eier huset, hvertfall når din mor for blaffen selv. Dere skal ikke måtte rydde opp i hennes rot. Hvis hun spør om dere kan hjelpe henne å rydde litt, så ja da kan dere sette av ett par dager til det, men ikke betal driten for henne. Få litt bein i nesa og sett ned foten. Fortell din mor at hun ikke kan bli boende i leiligheten så lenge hun ikke betaler leie, fordi dere ikke har økonomi til det. Enten begynner hun å betale eller så kaster dere henne ut og får inn ordentlige leietakere. Anonymkode: 594cd...502 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 Få det på papir at hun skylder dere penger, så det ihvertfall kan trekkes av arv før resten fordeles. Hun har hus, hun får bo der. Anonymkode: 6dc9b...e87 5
Forundret.. Skrevet 7. juni 2017 #12 Skrevet 7. juni 2017 Må vel slik noen sier her kontakte advokat. Skulle hatt sinna snekkeren på besøk 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 Har dine to søsken visst om avtalen? Og har de sett huset til moren deres nå som andre har bodd der? Vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort selv, ut fra det du forteller så virker det som om moren din sliter med noe.... Litt rart at hun har godtatt at det andre familiemedlemmet har flyttet inn og bodd i det man kan kalle et grisehus. Jeg vet heller ikke om jeg hadde turt å stole på at jeg fikk pengene etter et salg, som andre over her skriver; sjekk om det er tatt opp lån på huset. Foresten hadde jeg involvert søsken i oppryddingen, alternativt får moren din flytte inn til de på rundgang.... Skjønner godt at du er trist og lei deg over hele situasjonene, håper det kan ordne seg med hjelp av dine søsken og en mor som "våkner" Anonymkode: 8cbd0...209 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå