AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Er det noen som har jobbet som dette og kan dele erfaringer? Aldri hørt om at dette fantes, men en bekjent anbefalte å søke på en utlyst stilling som dette, og jeg vet ikke helt hva det innebærer, siden det står så lite i annonsen😕. Jeg er studerer sosionom, på første året om det har noe å si. Anonymkode: 95130...17f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har jobbet som tilkallingsvikar under nesten hele utdannelsen (er akkurat ferdig utdannet lektor). Jobben innebærer at du rett og slett er vikarlærer dersom noen lærere er borte. Du vil da i hovedsak ta over undervisningstimene til den eller de lærerne du er vikar for. Har læreren inspeksjoner i friminuttene vil du som regel måtte ta disse også. Jeg har gått som tilkallingsvikar på to skoler. På den første skolen ble jeg veldig ofte ringt opp på morgenen mellom 07.30-08.00 med spørsmål om jeg kunne være på jobb 08.30. På den andre skolen visste jeg som regel dagen før om jeg skulle på jobb eller ikke. Opplevde vel en eller to ganger at jeg fikk en telefon tidlig på morgenen. Dette kan variere fra skole til skole. Enkelte skoler har bedre orden når det gjelder dette enn andre. Dersom du får en telefon på morgenen med spørsmål om du kan være på jobb om under en time, forventes det ikke altfor mye av selve undervisningen. Dersom du vet hvilken klasse du skal være i dagen før, forventes det at du setter deg inn i pensum og planlegger undervisningen. Du har nemlig ganske god timelønn som lærer uten godkjent utdanning (jeg fikk vel 320 kr. eller noe slik), men det er fordi du også får betalt for å planlegge undervisningen. De stedene jeg har jobbet har det vært vanlig at vikarene skriver en liten lapp til den man har vært vikar for, der man forteller litt om hva man har gjort og hvordan det har gått. Anonymkode: 4d61d...15f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet som tilkallingsvikar under nesten hele utdannelsen (er akkurat ferdig utdannet lektor). Jobben innebærer at du rett og slett er vikarlærer dersom noen lærere er borte. Du vil da i hovedsak ta over undervisningstimene til den eller de lærerne du er vikar for. Har læreren inspeksjoner i friminuttene vil du som regel måtte ta disse også. Jeg har gått som tilkallingsvikar på to skoler. På den første skolen ble jeg veldig ofte ringt opp på morgenen mellom 07.30-08.00 med spørsmål om jeg kunne være på jobb 08.30. På den andre skolen visste jeg som regel dagen før om jeg skulle på jobb eller ikke. Opplevde vel en eller to ganger at jeg fikk en telefon tidlig på morgenen. Dette kan variere fra skole til skole. Enkelte skoler har bedre orden når det gjelder dette enn andre. Dersom du får en telefon på morgenen med spørsmål om du kan være på jobb om under en time, forventes det ikke altfor mye av selve undervisningen. Dersom du vet hvilken klasse du skal være i dagen før, forventes det at du setter deg inn i pensum og planlegger undervisningen. Du har nemlig ganske god timelønn som lærer uten godkjent utdanning (jeg fikk vel 320 kr. eller noe slik), men det er fordi du også får betalt for å planlegge undervisningen. De stedene jeg har jobbet har det vært vanlig at vikarene skriver en liten lapp til den man har vært vikar for, der man forteller litt om hva man har gjort og hvordan det har gått. Anonymkode: 4d61d...15f Takk for utfyllende svar! :-) Anonymkode: 95130...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå