AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Vi hr råd til det selv om vi bruker det meste av feriepengene våres, men synes rett og slett det er galskap å bruke så mye oenger for å være i syden i et par uker på sommeren. Dere som bruker så mye på ferie: har dere veldig høy inntekt? Betaler dere alt med feriepengene eller er det noen her som betaler med kreditt? Anonymkode: 26b74...98b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Se luxusfellen til høsten Anonymkode: 35ff4...629 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Tror de fleste har vanlig inntekt, men bruker mange penger på det. Vi er ett par som nå kommer til å få over 50.000kr hver neste sommer i feriepenger og like mye tilbake på skatten. Men kunne ALDRI falt meg inn å betale så mye. En mellomting tenker jeg. Har foressten ett barn. Og ER glad i å reise . mange som sløser på hus bil osv osv for å vise seg fram også. Anonymkode: 8ae52...4f4 5
MajorasMaske Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Ved mindre man er en taper så har man det. Hvorfor få barn hvis man ikke har råd til å ta dem med på ferie en gang? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, MajorasMaske skrev: Ved mindre man er en taper så har man det. Hvorfor få barn hvis man ikke har råd til å ta dem med på ferie en gang? Ja for man kan jo ikke dra på ferie ofte , men til en pris på 20-30 feks?? Morroklumpen 👍 Anonymkode: 8ae52...4f4 16
MajorasMaske Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja for man kan jo ikke dra på ferie ofte , men til en pris på 20-30 feks?? Morroklumpen 👍 Anonymkode: 8ae52...4f4 Å dra dem med på backpacking blir stakkarslig. Må jo være ordentlig ferie.
mssi Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, MajorasMaske skrev: Ved mindre man er en taper så har man det. Hvorfor få barn hvis man ikke har råd til å ta dem med på ferie en gang? Det er vel en vesentlig forskjell på ferie til 50.000,- og en ferie til langt mindre penger enn det som blir skissert i hovedinnlegget her. Selv har jeg barn og kunne aldri tatt de med på en ferie til 50.000,-. Jeg er alene med mine, de får ferier etter den økonomien vår familie lever etter, enn så lenge betyr det ferie til min hjemby fordi de ber om det selv, teltur, SUP og lek på stranda, badeland og de er storfornøyde. Hva Ola nordmann ser på som ferie blir dog en helt annen sak 6
I Grosny Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hr råd til det selv om vi bruker det meste av feriepengene våres, men synes rett og slett det er galskap å bruke så mye oenger for å være i syden i et par uker på sommeren. Dere som bruker så mye på ferie: har dere veldig høy inntekt? Betaler dere alt med feriepengene eller er det noen her som betaler med kreditt? Anonymkode: 26b74...98b Barna mine er store nå, men slik sydenferie var aldri aktuelt. Vi har reist til familiehytter, København og sørlandet. 4
MajorasMaske Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 5 minutter siden, SiNi skrev: Det er vel en vesentlig forskjell på ferie til 50.000,- og en ferie til langt mindre penger enn det som blir skissert i hovedinnlegget her. Selv har jeg barn og kunne aldri tatt de med på en ferie til 50.000,-. Jeg er alene med mine, de får ferier etter den økonomien vår familie lever etter, enn så lenge betyr det ferie til min hjemby fordi de ber om det selv, teltur, SUP og lek på stranda, badeland og de er storfornøyde. Hva Ola nordmann ser på som ferie blir dog en helt annen sak Stakkars barn. Tenk når de snakker om ferie og sånt i klassen, alle kommer til å skjønne at de er lavstatus.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 Hadde en ferie til 30 000 for to år siden, hadde ikke ferie de to årene før det. Ikke verdt det. Vi tjener ok, men har en del lån og prioriterer å betale lån samt spare til mer egenkapital, føler ilke jeg har råd til ferie til 30 000+ når jeg har nesten 2 mill i lån gitt. Ferie de siste årene er Kristiansand, hyttetur, miniferie i Bergen osv. Leier leilighet/hytte på airbnb. Har storkosa oss, langt mer enn jeg gjorde på det ståkete familiehotellet til 30 000. Hadde ALDRI betalt 50 000 for en sydenferie, da skulle det vært noe langt mer spennende jeg skulle betalt for. Anonymkode: 29f8c...c0f 2
stan Skrevet 3. juni 2017 #11 Skrevet 3. juni 2017 Vi bruker nok såpass på en sommer. Men vi kombinerer det med å besøke familie. For to år siden brukte vi nok langt over 100 000 kr. Spanderte cruise på besteforeldre og hadde flotte dager sammen. Ser knapt noen bedre ting å bruke penger på. 12
Ellasnella Skrevet 3. juni 2017 #12 Skrevet 3. juni 2017 Jeg / vi elsker reiser og opplevelser sammen med barna, og den type turer vi liker koster litt penger. Så det bruker vi mye på, fordi vi kan og vil prioritere det. 50 000 kroner for en chartertur på bamsehotell i "syden" derimot, hadde jeg ikke brukt uansett. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #13 Skrevet 3. juni 2017 Budsjettet mitt har inkludert 1500 kroner i feriesparing hver måned. Dette er 18000 kroner i tillegg til feriepenger man får. Hva vi synes er ålreit ferie kommer vel egentlig ikke diskusjonen ved, for ferie i Norge med campinghytte, dyreparken, badeland og tusenfryd kan bli vel så dyrt som to uker All inclusive med bamseklubb. Vi har to barn og vi drar på ferie hvert år, tilpasset barna. De er ikke skolebarn ennå, i år blir det Hunderfossen, og hyttetur i selskap med besteforeldre. Vi kommer til å gjøre som vi alltid har gjort, også før barn: dra på en dyr/lang reise ca hvert tredje år. Og ga pauser fra hverdagen og rimeligere/kortere alternativer de andre årene. Anonymkode: 950e0...1f4 8
Minlillesky Skrevet 3. juni 2017 #14 Skrevet 3. juni 2017 31 minutter siden, MajorasMaske skrev: Ved mindre man er en taper så har man det. Hvorfor få barn hvis man ikke har råd til å ta dem med på ferie en gang? Ferie kan man ha hjemme og, selv med barn.. Man må ikke reise skjønner du.. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #15 Skrevet 3. juni 2017 Vi bruker ikke så mye som 50 000. Men blir gjerne 20-30 000. Da er vi f.eks en uke i Syden + en uke i Danmark. I år har vi betalt 10 000 for fly/feriehus på Gran Canaria (meg + et barn). Og ca 10 000 for feriehus i Danmark en uke + 3 netter i Sverige (med far også). Lommepenger, bensin, mat o.l. kommer i tillegg, så blir nok minst 10 000 ekstra. Syns ikke det er så ille med ca 30 000 for de to feriene 😃 Vi har råd til det. Har forresten nettopp vært en uke i Polen i påsken, og det ble ca 15 000. Ja, da blir det ca 45 000 for årets ferier da... Anonymkode: e7488...602
MajorasMaske Skrevet 3. juni 2017 #16 Skrevet 3. juni 2017 6 minutter siden, Minlillesky skrev: Ferie kan man ha hjemme og, selv med barn.. Man må ikke reise skjønner du.. Den var god
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #17 Skrevet 3. juni 2017 Mine foreldre tok med oss barna på lange ferier hvert år. Gjerne 4 uker til bali, thailand, hellas, usa osv.. Jeg vil gjerne gjøre det samme for mine barn . Vi får ca 150 000 i feriepenger, så synes ikke det er noe problem Anonymkode: bbfc0...64e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #18 Skrevet 3. juni 2017 Vi har råd, men det er jammen mye annet som varer de resterende 50 ukene i året jeg heller bruker de pengene på. Anonymkode: c842e...c4b 4
bettsa Skrevet 3. juni 2017 #19 Skrevet 3. juni 2017 Mye handler om prioriteringer. Man kan leve økonomisk resten av året og spare til en ferietur. 1
mssi Skrevet 3. juni 2017 #20 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, MajorasMaske skrev: Stakkars barn. Tenk når de snakker om ferie og sånt i klassen, alle kommer til å skjønne at de er lavstatus. Ja, buhu :-) 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå