Gå til innhold

Påskefri i usa?

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det kun er Easter Sunday som er hellig dag. Da er nok mye stengt, utover det mener jeg det ikke er noen helligdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit at det er veldig få land som har så mange fridagar rundt påske som me har i Noreg. I Canada har dei to helligdagar: Good Friday og Easter Sunday (langfredag og 1. påskedag). Kan ikkje tenka meg at dei har noko meir enn det i USA, men eg har eigentleg ikkje peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i USA i fjor påske, og så vidt jeg husker var det ikke noen helligdager. De hadde fri fra universitet på langfredag, men mener og huske at butikkene etc. ikke var stengt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått er det bare Easter Sunday - en familiedag hvor de samles og hvor bl.a barna går på egg-hunting.

Tror nok kanskje dette med at det bare er en helligdag kommer av at det finnes så mange forskjellige mennesker med forskjellige religioner i USA - hvis de skulle hatt fridager til alle ville det blitt mange helligdager gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går livet som vanlig selv om det er påske. Flesteparten har ingen fridager i forbindelse med påsken. Butikkene holder åpent som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...