AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 I denne tråden kan vi diskutere alt patriarkatet gjør for å holde kvinner nede i Norge. Anonymkode: 63b66...f9a
stan Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Tror ikke det blir en veldig "stor" tråd. Jeg har tilgode å oppdage noe patriarki. Det er jo egentlig litt dumt, siden jeg er patriarken i familien. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 2 minutter siden, stan skrev: Tror ikke det blir en veldig "stor" tråd. Jeg har tilgode å oppdage noe patriarki. Det er jo egentlig litt dumt, siden jeg er patriarken i familien. Det er akkuratt sånn et medlem i patriarkatet ville utalt seg. Å benekte at det finnes er det første en far lærer sønnen sin som hans far før det. Anonymkode: b38b1...07a
stan Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkuratt sånn et medlem i patriarkatet ville utalt seg. Å benekte at det finnes er det første en far lærer sønnen sin som hans far før det. Anonymkode: b38b1...07a Morsomt argument. Så uansett hva noen sier så tas det som bekreftelse på at patiarkiet finnes. Det er normalt ikke mulighet å bevise at noe ikke eksisterer. Så bevisbyrden er egentlig din!
Gjest Cicero Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 Sååå... Å si at det finnes et patriarki, er å bekrefte patriarkiet. Å si at det ikke finnes et patriarki, er også å bekrefte patriarkiet. #female logic? Det er mange problemer med samfunnet i dag, men disse kan ikke skyldes på ondskapsfulle, undertrykkende menn. Si hva dere vil, men vi er faktisk veldig likestilte i Norge. Faktisk litt for mye av det gode, spør du meg - kvinner slipper unna med svært mye og menn har ofte ikke rettigheter der de burde hatt det (som i saker som juridisk abort, barnefordeling, m.m.), for ikke å snakke om at maskulinitet blir sett på som noe negativt. Menn og kvinner er forskjellige av natur og selvsagt skal individet respekteres uavhengig av om man oppfyller 'stereotypene' eller ikke, men å late som at kjønn utelukkende er et 'sosialt konstrukt' eller hva pokker det er de kaller det i dag er i beste fall å leve i fornektelse. Holdt på å skrive mer, men så kom jeg på at dette er KG, så jeg avslutter her. Og før noen kaller meg en mannsjåvinist; jeg er kvinne og dessuten i et godt, ikke-undertrykkende forhold med en skikkelig mannemann.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 7 minutter siden, Cicero skrev: vi er faktisk veldig likestilte i Norge. Faktisk litt for mye av det gode, spør du meg - kvinner slipper unna med svært mye og menn har ofte ikke rettigheter der de burde hatt det (som i saker som juridisk abort, barnefordeling, m.m.) Hvordan kan du påstå at vi har "for mye likestilling" når du illustrerer med eksempler på det motsatte, nemlig at rettighetene er ulike? Anonymkode: aa08e...1c4 1
Gjest Cicero Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du påstå at vi har "for mye likestilling" når du illustrerer med eksempler på det motsatte, nemlig at rettighetene er ulike? Anonymkode: aa08e...1c4 Fordi "likestilling" har blitt et dekke for å gi kvinner rettigheter som overkjører menns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå