Gjest Devil's Spawn Skrevet 2. januar 2005 #1 Skrevet 2. januar 2005 Kunne lese på førstesiden i dag om en som hadde mistet eller savnet både mann, barn og mor. Synes det er direkte usmakelig av VG og kline dette på forsiden for å selge aviser. Tror det minste de rammede trenger nå er linser og notatblokker oppi trynet. De som har vært i sorg vet at man trenger ro, spesielt den første tiden. Det er jo selvfølgelig frivillig å stille opp til det intervjuet, men tror ikke mange tenker så klart i en sådan stund og VG utnytter det til fulle. Ting som kan føles greit der og da, kan man angre på senere. Det er det mange eksempler på f.eks etter Scandinavian Star-ulykken. Skjerpings VG, noe er tross alt viktigere enn sensasjonsnyheter og antall solgte eksemplarer av VG.
Fakse Skrevet 2. januar 2005 #2 Skrevet 2. januar 2005 Det gjelder vel ikke bare VG heller. Har intrykk av at hele norsk (og internasjonal) presse "frotser" i stadig høyere dødstall og stadig værre lidelser å raportere. Kvalmt er det, de virker som de er i ekstase over elendigheten alle sammen.
Gjest baby-E Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 ikke at jeg støtter dette eller noe, men jeg tror faktisk en del av ofrene har utrolig behov for å fortelle om det jævlige de har vært med på. De vil at alle skal vite hvordan de mistet sitt barn/ ektefelle. o.l eller hvordan de unlapp flodbølgen... (understreker "tror", siden det også er noe jeg gjør om denne saken, og slik at ingen kan anklage meg for usanne påstander..)
Malou Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Angående situasjonsjournalistikk.. Danske BT trykker i dag navnene på de savnende dansker etter flomkatastrofen på forsiden. Riktignok offentligegjorde de danske politi selv listen i går, men å kline det opp på forsiden??
Gjest TomKrus Skrevet 3. januar 2005 #5 Skrevet 3. januar 2005 Synes vg har vært litt vel ille i denne saken, ja. Hakket vassere, og hakket mer sensajonspreget enn dagbladet hele tiden.
Ambi Skrevet 3. januar 2005 #6 Skrevet 3. januar 2005 Synes vg har vært litt vel ille i denne saken, ja. Hakket vassere, og hakket mer sensajonspreget enn dagbladet hele tiden. :enig_animasjon: ...og samtidig har VG vært den største roperten for kritikk, feil og tabber som angivelig er begått i denne saken. de burde se seg i speilet - den blekka er blottet for moral&etikk! Ambi
Vercetti Skrevet 3. januar 2005 #7 Skrevet 3. januar 2005 Det var vel neppe noe nytt for VG akkurat det, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå