Gå til innhold

Flytte til et billig sted?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pr dags dato eier jeg egen leilighet i Oslo. Jeg har tenkt tanken flere ganger om jeg bare skal flytte til et helt nytt sted, hvor jeg kan få et stort og fint hus for en rimelig pris. Det er jo ingen hemmelighet at det er eksremt dyrt å bo i Oslo. Ikke bare er det dyrt å bo her, men alt rundt er også veldig dyrt... I tillegg er det ikke så mye spennende som skjer her, ingen natur jeg kan gå turer i, og vil jeg gå i naturen må jeg komme meg dit selv, som igjen koster penger. Jeg er hjemmeværende pga sykdom. Jeg eier en 4 roms leilighet som er veldig dyr. Høy fellesgjeld osv. Hvor i Norge får man hus/leilighet for en mye billigere pris samtidig har en flott natur? Det å skulle flytte fra familien min går fint, da jeg ikke har noe sterkt bånd med de. Jeg har heller ingen nære venner eller noen som står meg spesielt nært utenom kjæresten. Så hvorfor ikke bare gripe tak i sjansen, å gi seg selv en stor mulighet? Er ingen tvil om at jeg ikke syns at en leilighet i Oslo til over 3 mill er virkelig verdt prisen... Har en god egenkapital.

hilsen jente 21 år.

Anonymkode: 7aba3...5aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle andre steder. 
Har siklet over de rimeligste tomtene jeg finner online på finn (jeg er fattig men ønsker et eget hjem en dag). 
De har vært i alle fylker så vidt jeg kan si. Det er bare å se omkring i områder du har lyst å bo. Selv i Tromsø kan du finne noe fint til en rimelig pris (om du ønsker Nordlys, midnattsol, mørketid og turstier). Sentrum er nesten like dyrt som Oslo, men det er langt kortere vei til skikkelige tur stier. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Telemark er, sist jeg sjekket, norges billigste fylke mht boligpriser. Og det er mye fin natur også. Bø i Telemark, Seljord, Vrådal - mange hyggelige steder, men små steder.

Røyken og Hurum (så nå blir en del av Asker kommune, med kommuneslåingen) har mye fin natur, og er rimelig. Ikke er det sååå langt til Oslo heller.

Dersom du vil ha litt by, finnes dere flere billige byer i Østfold og Vestfold (Tønsberg er begynt å bli dyrere, men Sandefjord og Larvik har lave priser).

Anonymkode: 9953f...461

AnonymBruker
Skrevet

Men <3oslo<3

Anonymkode: d1554...4b7

AnonymBruker
Skrevet

Finnmark! Nok av skog, natur og jordlapp til bygge herskapshus for den samme prisen.

Anonymkode: 382d2...d7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare å hoppe i det! Vi bor 10 minutter med bil fra sentrum i en litt mindre by. Det er veldig landlig her vi bor, med flotte turmuligheter rett utenfor døra. Ønsker vi å fiske i sjø eller ferskvann, er det ikke mange minuttene vi må gå for å gjøre nettopp det. Er også veldig billig å bo her, samt stille og fredelig. Siden sentrum er såpass nært er det veldig enkelt å bare ta seg en tur på kjøpesenter dersom man ønsker det. Vi stortrives. Nå skal vi dessverre flytte grunnet jobb, men vi skal fortsatt bo på landet. Heldige er de neste som flytter inn her vi bor nå :) 

Anonymkode: 58222...25c

AnonymBruker
Skrevet

Bor selv i Østfold og vurderer å flytte til Fredrikstad siden byen er fin og boligprisene er overraskende lave.

Anonymkode: 53a58...348

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha noe skikkelig billig så tar du toget 30+ min time fra Oslo S til indre Østfold.

Alternativt så kan du også kjøpe i Hønefoss eller Sundvollen (ny stasjon). Herfra blir reisetiden ca. 30 min til sentrum når Ringeriksbanen er bygget.

Alle steder langs framtidig rask jernbane vil få mye pristning de neste årene.

Anonymkode: 5d558...935

AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad eller Drammen. Bor selv i Drammen, og trives veldig godt. Men synes Fredrikstad er en fin by, og veldig lave boligpriser.

Anonymkode: a35ef...114

AnonymBruker
Skrevet

Du får jævlig billige hus i Pasvikdalen. :D

Litt mer alvorlig: Det er gamle arbeidersteder som har de laveste boligprisene. For Oslo er det vel Hønefoss, for Bergen er det Vaksdal osv. Vi bor slikt og har det som plommen i egget; en tredels pris på hus gjorde at vi begge kan jobbe deltid og bruke mer av oss på barn og hobby.

Anonymkode: 8a740...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...