AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Hei! Håper noen har vært borti dette før og kan berolige meg litt. Har hatt tydelige positive graviditetstester som har blitt sterkere og sterkere og er i dag i uke 5 (4+4) Vi startet dagen med samleie x2 og han avsluttet med å fingre meg forsiktig (beklager litt drøye detaljer 🙈😂..) jeg kom da både vaginalt og via klitoris, han kom også inni meg ved sex. Merket at jeg måtte opp å tisse etterpå og ser da antydninger til småblødning først, og når jeg skal tørke litt mer "inni" for å få ut restene etter spermen kommer det friskt blod i et litt avlangt og seigt slim. Kan dette bare være fra spermen og at han har støtet litt godt oppi, kommet nær med neglene ved fingring eller kan det tyde på at sa er på vei? Jeg la meg til å slappe av på sofaen og sovnet et par timer, gikk på do nå nylig og da er det antydninger til rosa slim og smårester av friskt blod fra i stad ser det ut til, grunn til bekymring? Hva ville du ha gjort? Livredd for at noe er galt med lille i magen 😩😢.. ikke hatt blødninger ved kun samleie de andre dagene, ikke prøvd fingring tidligere etter vi fant ut av graviditeten. Anonymkode: 45bef...c0f
Dr. A. Kula Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Om du er bekymret for SA bør du ta kontakt med helsetjenesten. En telefon til legevakten eller sykehuset (eller lege/jordmor når de har åpent) gir deg skikkelige svar og de kan også spille relevante oppfølgingsspørsmål. Gratulerer med graviditeten og håper dette går bra. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Om du er bekymret for SA bør du ta kontakt med helsetjenesten. En telefon til legevakten eller sykehuset (eller lege/jordmor når de har åpent) gir deg skikkelige svar og de kan også spille relevante oppfølgingsspørsmål. Gratulerer med graviditeten og håper dette går bra. Lykke til. TS. Tusen takk for svar ☺️. Har vært i kontakt med lege på sykehuset og dem ber meg bare vente til i mrg og ta kontakt med fastlege da, dem hadde ikke kapasitet til å ta inn for å sjekke med evnt innvendig ultralyd osv når jeg ikke var lenger på vei. Skal ringe legekontoret i morgen tidlig og høre om det er mulighet for å kunne komme på en kontroll 😊. Håpet bare noen hadde opplevd noe lignende og kunne berolige meg litt 😅. Tusen takk, vi er i lykkerus, håper bare dette ikke er noe alvorlig nå 😊❤️ Anonymkode: 45bef...c0f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 En graviditet gjør litt av hvert med slimhinnene, så det kan ganske enkelt være at fingring og sex ble i røffeste laget denne gangen. Jeg vet jo selvsagt ikke hvorfor du får slimete blod, men jeg tipper det vil gå helt fint. Om du skulle ha en sa kan man heller ikke vite sikkert om det var pga sexen eller helt tilfeldig. Du må bare se det an. Om det er en sa vil du begynne å blø mer og mer, sannsynligvis. Det er ingenting man kan gjøre så tidlig i et svangerskap uansett, så man må bare håpe på det beste. Men jeg tror det går bra:) Anonymkode: 70662...9b4 2
Benla Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: En graviditet gjør litt av hvert med slimhinnene, så det kan ganske enkelt være at fingring og sex ble i røffeste laget denne gangen. Jeg vet jo selvsagt ikke hvorfor du får slimete blod, men jeg tipper det vil gå helt fint. Om du skulle ha en sa kan man heller ikke vite sikkert om det var pga sexen eller helt tilfeldig. Du må bare se det an. Om det er en sa vil du begynne å blø mer og mer, sannsynligvis. Det er ingenting man kan gjøre så tidlig i et svangerskap uansett, så man må bare håpe på det beste. Men jeg tror det går bra:) Anonymkode: 70662...9b4 Ts. Tusen takk for beroligende ord 🤗😙 vi krysser alt Endret 3. juni 2017 av Benla
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Jeg fikk også litt blødninger i begynnelsen av svangerskapet. Ganske likt det du beskriver. Har en frisk og rask femåring nå, så det gikk helt fint. Har ingen problemer med å skjønne at du blir bekymret, men jeg tror ikke dette er veldig uvanlig. Husk at det er mye som skjer med kroppen ved en graviditet Anonymkode: aef23...aec 1
Arabella Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Tusen takk for svar ☺️. Har vært i kontakt med lege på sykehuset og dem ber meg bare vente til i mrg og ta kontakt med fastlege da, dem hadde ikke kapasitet til å ta inn for å sjekke med evnt innvendig ultralyd osv når jeg ikke var lenger på vei. Skal ringe legekontoret i morgen tidlig og høre om det er mulighet for å kunne komme på en kontroll 😊. Håpet bare noen hadde opplevd noe lignende og kunne berolige meg litt 😅. Tusen takk, vi er i lykkerus, håper bare dette ikke er noe alvorlig nå 😊❤️ Anonymkode: 45bef...c0f I morgen er det søndag og i tillegg første pinsedag. Har legekontorer generelt åpent på søndager?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 2 minutter siden, Arabella skrev: I morgen er det søndag og i tillegg første pinsedag. Har legekontorer generelt åpent på søndager? Nei. Sikkert ikke åpent før tirsdag Anonymkode: c1bed...de2 1
Benla Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk også litt blødninger i begynnelsen av svangerskapet. Ganske likt det du beskriver. Har en frisk og rask femåring nå, så det gikk helt fint. Har ingen problemer med å skjønne at du blir bekymret, men jeg tror ikke dette er veldig uvanlig. Husk at det er mye som skjer med kroppen ved en graviditet Anonymkode: aef23...aec Ts. Tusen takk for beroligende ord! Godt å høre om tilfeller hvor det har gått bra 😘❤️
Benla Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 51 minutter siden, Arabella skrev: I morgen er det søndag og i tillegg første pinsedag. Har legekontorer generelt åpent på søndager? Hun jeg pratet med sa i morgen, kan ikke ha tenkt seg veldig godt om, nei . For det er stengt i mrg på en søndag og sannsynligvis også mandag ja som blir sagt her! 😅
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #11 Skrevet 3. juni 2017 Som gravid er det ikke rådet å ha noe annet enn penis opp i vagina. Fingrene får holde seg utenfor i 9 mnd Anonymkode: ecfe4...1a0 2
Benla Skrevet 3. juni 2017 #12 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som gravid er det ikke rådet å ha noe annet enn penis opp i vagina. Fingrene får holde seg utenfor i 9 mnd Anonymkode: ecfe4...1a0 Ts. Tusen takk for rådet! 😊 Da er det no go på det fremover 😅👌
Dr. A. Kula Skrevet 3. juni 2017 #13 Skrevet 3. juni 2017 25 minutter siden, Benla skrev: Ts. Tusen takk for rådet! 😊 Da er det no go på det fremover 😅👌 Lar du råd fra ukjente på Internett være styrende for hvordan du forholder deg som gravid? Ingen kilde og bare en påstand. Det kan godt være rådet er både riktig og lurt, men sjekk også dette med helsepersonell. Greit å være restriktiv til du får avklart av kyndige, men trist om du lar en slik kommentar påvirke deg og din partner i hele graviditeten om det ikke er dekning for påstanden. Ellers godt å lese at andre har hatt tilsvarende erfaringer med positivt utfall. Det er oppløftende lesing og bra for deg!
Benla Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 23 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Lar du råd fra ukjente på Internett være styrende for hvordan du forholder deg som gravid? Ingen kilde og bare en påstand. Det kan godt være rådet er både riktig og lurt, men sjekk også dette med helsepersonell. Greit å være restriktiv til du får avklart av kyndige, men trist om du lar en slik kommentar påvirke deg og din partner i hele graviditeten om det ikke er dekning for påstanden. Ellers godt å lese at andre har hatt tilsvarende erfaringer med positivt utfall. Det er oppløftende lesing og bra for deg! Ts. Jeg søkte opp på Google og fant flere tilsvarende skriv om det fra blant annet sykepleier og lege og da tenker jeg at det er veldig enkelt å la være. Vi kan fortsatt fint ha oralsex og kose oss med mye annet, lett valg i både mitt og mannens hode :-). 1
Benla Skrevet 4. juni 2017 #15 Skrevet 4. juni 2017 Ts. Blødningen ga seg etter etter en 3 timer med litt svak lyserosa spotting i går, ingen tegn til blødning eller noe etter dette. Samleie i dag gikk helt fint, så har sannsynligvis bare rifta borti med neglene trodde legevakt, men tar kontakt med legekontor på tirsdag likevel 😊. Takk for gode råd og støtte på veien! 🤗 1
Maleficenta Skrevet 4. juni 2017 #16 Skrevet 4. juni 2017 På 6/3/2017 den 12.35, Dr. A. Kula skrev: Om du er bekymret for SA bør du ta kontakt med helsetjenesten. En telefon til legevakten eller sykehuset (eller lege/jordmor når de har åpent) gir deg skikkelige svar og de kan også spille relevante oppfølgingsspørsmål. Gratulerer med graviditeten og håper dette går bra. Lykke til. Det hjelper ikke. Man får som svar at blødninger kan skje uten at noe er galt eller det kan være starten på sa. Man vet aldri. Det kommer de til å si. De kommer til å si at man sjal vente og se og at man må ta kontakt om magesmerter eller økte blødninger. 1
Irja Skrevet 4. juni 2017 #17 Skrevet 4. juni 2017 Opplevde det samme to ganger selv i løpet av en måned. Sjekket at alt var i orden hos legen. Har hatt et par småblødninger siden også da (ikke etter samleie) Vi tenker nå å droppe samleier fremover, rett og slett. Orker ikke å bekymre meg. 1
Benla Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 På 4.6.2017 den 20.04, Irja skrev: Opplevde det samme to ganger selv i løpet av en måned. Sjekket at alt var i orden hos legen. Har hatt et par småblødninger siden også da (ikke etter samleie) Vi tenker nå å droppe samleier fremover, rett og slett. Orker ikke å bekymre meg. Ts her. Forstår godt du ikke orker bekymringen da, håper det går veien for deg . Her har det heldigvis ikke kommet flere blødninger, skal på legetime til mandag for å se at alt er greit og ta blodprøve for å måle HCG. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå