AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Noen som har erfaring med å bo borte fra hjembyen noen år, for så å flytte hjem igjen etter noen år ? Hvordan var det ? Har bodd 3 år i en annen by/bygd med mann og barn pga utdanning og skal nå flytte tilbake til hjembyen. Er spent på hvordan det blir 😊 Anonymkode: ec97d...3a1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Bodde 10 år i Oslo før jeg flyttet hjem igjen, av samme grunner som deg. Jeg syns det har vært litt tøft. Jeg hadde ikke noe nettverk her lenger, og å få seg jobb var vanskelige enn jeg hadde forestilt meg. Så det har vært ganske ensomt og til tider veldig kjipt. Men samtidig så føles det jo trygt å være her, alt er kjent osv. Så tenker at det sikkert blir bedre når ting faller mer på plass. Anonymkode: e7c6d...c74
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Vi gjorde det etter mange år i Oslo. Det var til et veldig lite sted, da, så blir kanskje ikke helt sammenlignbart, men det var iallefall ikke vellykket. Det føltes somom vi hadde forandret oss mye, men bygda var den samme, og den matchen var dårlig. Opplevde hjemstedet som veldig sneversynt og gjennomsiktig og det var veldig vanskelig å få nytt nettverk. I tillegg savnet vi alle valgmulighetene i byen. Ga det to år og flyttet så tilbake. Anonymkode: a6295...8f1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Vi flyttet hjem etter 12 år borte. Har ikke angret en dag, det var som å komme hjem igjen, både billedlig og bokstavelig. Var herlig å kjenne de sosiale kodene, vite hvem folk "er" og ikke minst at folk vet hvem jeg er. Ble lett kjent med nye folk også etter at vi flyttet hjem igjen, og jeg føler vi har et mye bedre sosialt liv nå enn da vi bodde i byen. Anonymkode: f4632...b1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå