AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Jeg skal til et jobbintervju, og er blitt stilt dette spørsmål. Mine største lidenskaper er ikke helt passende i denne sammenheng.. Jeg skal selvfølgelig svare med noe som er min lidenskap, men jeg trenger litt inspirasjon: så, hva ville DU svare på spørsmålet?:) Anonymkode: 04ec4...b9d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Det må jo helst ha noe med jobben å gjøre da... Anonymkode: 6b075...8c1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Jeg ville ha svart noe som er relatert til jobben jeg søker på. Det er jo en grunn til at jeg ønsker jobben, så det er ikke vanskelig å finne noe å trekke frem. Anonymkode: 6340b...c4d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 I mine øyne så trenger det ikke være direkte relatert til jobben, det kan jo f.eks være noe du gjør på fritiden men som sier mye om deg som person. F.eks hvis du søker jobb som lærer og sier lidenskapen din er å lære bort så ja.. det er liksom litt selvsagt.. da kan det være mer interessant å høre at du jobber frivillig for dyrebeskyttelsen med å fange villkatter og finne nye hjem til dem, siden det er noe nytt og interessant om deg som person. Eller du kan velge ut to ting "på fritiden redder jeg katter, blablabla, i min rolle som lærer brenner jeg for at hver elev skal føle seg sett for den de er.. " Jeg driver ikke med ansettelser da, så jeg bare gjetter men det er jo deg de vil ansette (forhåpentligvis) og da vil de gjerne vite litt om personen og 😊 Anonymkode: aef54...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mine øyne så trenger det ikke være direkte relatert til jobben, det kan jo f.eks være noe du gjør på fritiden men som sier mye om deg som person. F.eks hvis du søker jobb som lærer og sier lidenskapen din er å lære bort så ja.. det er liksom litt selvsagt.. da kan det være mer interessant å høre at du jobber frivillig for dyrebeskyttelsen med å fange villkatter og finne nye hjem til dem, siden det er noe nytt og interessant om deg som person. Eller du kan velge ut to ting "på fritiden redder jeg katter, blablabla, i min rolle som lærer brenner jeg for at hver elev skal føle seg sett for den de er.. " Jeg driver ikke med ansettelser da, så jeg bare gjetter men det er jo deg de vil ansette (forhåpentligvis) og da vil de gjerne vite litt om personen og 😊 Anonymkode: aef54...6ae Tidenes klisjé. Dette hadde ikke jeg sagt. Anonymkode: 6340b...c4d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidenes klisjé. Dette hadde ikke jeg sagt. Anonymkode: 6340b...c4d Nei jeg ville nok heller ikke sagt akkurat det. Mest fordi jeg verken jobber som lærer eller er frivillig i dyrebeskyttelsen så det ville bare vært rart å si det var mest ment som et eksempel på hvordan jeg tenker man kan få frem noe om seg selv med dette spørsmålet. Hva er et eksempel på hva du kunne sagt da? Det er jo et ganske åpent spørsmål, hadde vært interessant å høre fra flere Anonymkode: aef54...6ae
Gjest NotNaomi Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Min lidenskap er å fotografere. Være ute i naturen. Og,å observere. Lett å svare på for meg :-)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 Trenger ikke å ha noe med jobben å gjøre. Dette er jo standard spørsmål som blir spurt overalt. Jeg fortalte at jeg hadde en lidenskap for en av hobbyene mine, og vi ble sittende å prate om det i 5 minutter. Det viktigste er at du har lidenskap for noe, i det minste. Utrolig mange mennesker der ute som ikke brenner for noe som helst, og det merkes fort nå man spør dem om det. Men du kan også vinkle det til noe som er semi-relevant for jobb. Si at du har en brennende interesse for en hobby. Videre kan du si at du elsker å hjelpe folk, eller lære folk innen det. Da sier du både at du har lidenskap for noe, samt er flink med folk. Anonymkode: ba5fd...518
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 Ville nevnt en interesse/hobby og noe som er relevant til fagfeltet, men ikke direkte til jobben. Anonymkode: 9410e...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå