AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg sa opp stillingen min som lærer i februar, og begynte på en ny skole for noen dager siden. Har egentlig aldri likt meg på det stedet jeg slutta, grunnet ledelsen og dårlig miljø. Jobba der i 3 år. Men i det siste har jeg merka at jeg har angra. Tok nok avgjørelsen altfor rask og var litt desperat etter å bytte jobb fordi rektor var så dust mot meg. Jeg savner elevene mine, følte vi hadde et spesielt bånd. Er overhodet ikke så tett og koselig bånd mellom de lærerne og elevene jeg jobber med nå. Liker nesten ingenting med den nye jobben. Baseskole- hater det. Elevene har så store språkproblemer og er drama og krangler hele tiden. Har ikke assistent. Lærerne virker sure og kjefter så mye på elevene. Pluss pluss pluss. Har vært så deppa på den nye jobben og ikke vært meg selv. Ikke hatt interesse i å bli kjent med noen og grått flere ganger (heldigvis har ingen merka det). Har grått masse hjemme og bare liggi i senga etter jobb, null energi. Har tenkt tanken om å spørre om å komme tilbake til den gamle skolen til høsten, men vet det ikke går nå. Akkurat nå tenker jeg at jeg skal prøve å holde ut i den nye jobben til jul, og kanskje reise noen måneder etter det. Og prøve å finne en annen skole eller et helt annet yrke etter det. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men er så nedfor og trist nå. Og sur på meg sjøl. Vil bare ha tilbake klassen min. Anonymkode: 8b2f1...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg har det på akkurat samme måte. Jeg er ikke lærer, men jeg har også akkurat byttet jobb og jeg angrer så veldig. Anonymkode: 70f16...260 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Del Skrevet 3. juni 2017 Klarer du ved hjelp av å spørre litt rundt feks å finne skoler hvor det er godt miljø og evt søke deg bort til et slikt sted? Kan du prøve deg på høyere eller lavere trinn? Feks vgs hvis du til vanlig jobber på ungdomsskole? Ville definitivt prøvd meg på et sted med godt arbeidsmiljø før jeg endrer karrierevei! Det har så uendelig mye å si. Anonymkode: d059d...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Del Skrevet 3. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer du ved hjelp av å spørre litt rundt feks å finne skoler hvor det er godt miljø og evt søke deg bort til et slikt sted? Kan du prøve deg på høyere eller lavere trinn? Feks vgs hvis du til vanlig jobber på ungdomsskole? Ville definitivt prøvd meg på et sted med godt arbeidsmiljø før jeg endrer karrierevei! Det har så uendelig mye å si. Anonymkode: d059d...2e7 Det glemte jeg å skrive, men en av grunnene til at jeg takka ja så raskt er at en tidligere kollega jobber der og han fortalte så mye positivt. Er et veldig bra arbeidsmiljø der tror jeg, og de i ledelsen er veldig ålreite, så ikke noe galt med det egentlig. Er bare at alt rundt føles feil, undervisningsmessig. Lengre skoledag, starter tidligere, flere iup-fag og mål, baseskole. Er bare alt føles feil. Jeg burde bedt om å få være med å se på undervisningen før jeg starta. Anonymkode: 8b2f1...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Del Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det glemte jeg å skrive, men en av grunnene til at jeg takka ja så raskt er at en tidligere kollega jobber der og han fortalte så mye positivt. Er et veldig bra arbeidsmiljø der tror jeg, og de i ledelsen er veldig ålreite, så ikke noe galt med det egentlig. Er bare at alt rundt føles feil, undervisningsmessig. Lengre skoledag, starter tidligere, flere iup-fag og mål, baseskole. Er bare alt føles feil. Jeg burde bedt om å få være med å se på undervisningen før jeg starta. Anonymkode: 8b2f1...f4a Litt klønete og rotete innlegg, går og skriver samtidig 😳 Anonymkode: 8b2f1...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Del Skrevet 3. juni 2017 Du får uføretrygde deg da vet du. Det er jo det folk som er deppa gjør nå til dags....! Anonymkode: 77979...f7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Del Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får uføretrygde deg da vet du. Det er jo det folk som er deppa gjør nå til dags....! Anonymkode: 77979...f7b Ellers har du det bra? Lavmål. Anonymkode: 8b2f1...f4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nappetass1 Skrevet 3. juni 2017 #8 Del Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får uføretrygde deg da vet du. Det er jo det folk som er deppa gjør nå til dags....! Anonymkode: 77979...f7b Du får uføretrygde deg selv! Du virker ikke helt frisk nemlig. Håper du finner ny jobb TS! Eller at du trives bedre i stillingen du har nå etterhvert! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 3. juni 2017 #9 Del Skrevet 3. juni 2017 Gi det litt meir tid! Det er tøft å bytte jobb, men du er fersk enno. Det kan bli betre når du kjem litt inn i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Del Skrevet 3. juni 2017 41 minutter siden, Nappetass1 skrev: Du får uføretrygde deg selv! Du virker ikke helt frisk nemlig. Håper du finner ny jobb TS! Eller at du trives bedre i stillingen du har nå etterhvert! Takktakk😊 Det håper jeg og. Anonymkode: 8b2f1...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #11 Del Skrevet 3. juni 2017 24 minutter siden, Fjaselina skrev: Gi det litt meir tid! Det er tøft å bytte jobb, men du er fersk enno. Det kan bli betre når du kjem litt inn i det. Tusen takk for gode ord😊 Anonymkode: 8b2f1...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 3. juni 2017 #12 Del Skrevet 3. juni 2017 Jeg hadde holdt øynene åpne etter en ny jobb, om jeg var deg. Bare for å glede meg litt ekstra i den deprimerende tiden Det hjelper å vite at ting kan forandre seg. Ellers høres det jo ut som om du har hatt ganske flinke elever og nå er kommet til et mye lavere nivå. Er du et konkurransemenneske? I så fall kan du jo prøve å gjøre din klasse til "den beste"? Vis at du har gjort store, forbedrende endringer. Det er jo veldig gøy å lykkes, og det er veldig gøy at andre ser hvor flink man er Det er jo ganske motiverende med et lite "prosjekt". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #13 Del Skrevet 3. juni 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det på akkurat samme måte. Jeg er ikke lærer, men jeg har også akkurat byttet jobb og jeg angrer så veldig. Anonymkode: 70f16...260 Æsj, føler med deg😩 Jeg har faktisk googla muligheter for å trekke tilbake oppsigelsen, men samtidig er det jo flaut å komme krypende tilbake. I tillegg er det svært lite sannsynlig at det vil gå. Hvorfor angrer du da? Anonymkode: 8b2f1...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #14 Del Skrevet 4. juni 2017 9 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg hadde holdt øynene åpne etter en ny jobb, om jeg var deg. Bare for å glede meg litt ekstra i den deprimerende tiden Det hjelper å vite at ting kan forandre seg. Ellers høres det jo ut som om du har hatt ganske flinke elever og nå er kommet til et mye lavere nivå. Er du et konkurransemenneske? I så fall kan du jo prøve å gjøre din klasse til "den beste"? Vis at du har gjort store, forbedrende endringer. Det er jo veldig gøy å lykkes, og det er veldig gøy at andre ser hvor flink man er Det er jo ganske motiverende med et lite "prosjekt". Tuusen takk for en ny og interessant vinkling, og gode råd😊 Skal absolutt sjekke ut andre jobber! Har jo bytta jobb før, men det har aldri føltes så feil som nå. Derfor jeg har litt panikk også. Jaa, følte elevene mine var så reflekterte, ansvarsfulle, selvstendige, inkluderende, kloke og omsorgsfulle. Men alle lærere synes vel best om sine egne elever 😉Og jeg prøver å gi mye av meg selv til elevene, derfor er det så slitsomt å begynne på nytt med det igjen. Veldig i tvil om jeg orker😬 Men du er absolutt inne på noe på det siste punktet. Jeg liker å gjøre det lille ekstra og å gjøre ting litt annerledes, så kanskje jeg skal fokusere på dette, til tross for usikkerheten. Jo mer jeg tenker over dette rådet ditt jo mer liker jeg det. Er du lærer selv, forresten? Eller bare superflink til å sette deg inn i andres situasjon?:) Uansett, takk igjen, satt veldig pris på disse ordene! Anonymkode: 8b2f1...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 4. juni 2017 #15 Del Skrevet 4. juni 2017 Du har jobbet der i noen få dager. Vi er i juni, alle er leie og slitne, og vil ha sommer og ferie. Det er alltid skummelt med noe helt nytt, og da føles det gamle og kjente plutselig veldig bra ut. Men det var en grunn til at du sluttet i den forrige jobben din. Du sier det jo selv, du likte aldri stedet. Men det var fremdeles noe trygt og kjent ved det, og det kjenner du på nå. du kan ikke gi opp etter et par dager, på slutten av skoleåret. Hvor mange dager er det igjen med undervisning og planlegging for neste skoleår uansett? Så er det en lang ferie, og så begynner du på ordentlig. Det du gjør nå teller knapt uansett. Slapp litt av den tiden som er igjen av skoleåret, og start friskt igjen i august. Så prøver du fram til jul, minst! Det tar tid å komme inn i ny jobb, bli vant, finne sin plass. Uansett hvor du starter, vil det være en fase i begynnelsen hvor ting er litt usikre og alt er nytt og uvant. Så blir det bedre, stort sett 😊 Og hvis du nå finner ut til jul at dette faktisk ikke funker, så kan du jo se deg om etter andre alternativer, reise, søke andre steder, det som nå enn måtte passe. Men ikke gi opp etter et par dager! For alt du vet kan dette bli den beste jobben du noen gang har hatt, men du må jo faktisk gi det en sjanse! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #16 Del Skrevet 4. juni 2017 Er i samme situasjon som deg -har også byttet jobb pga.flytting, og har mistrivdes siden i august. Men nå har jeg holdt ut et skoleår snart. Ting har fått seg litt til i løpet av året -og jeg synes relasjonen til den nye klassen min er blitt bedre. Savner også gamle kollegaer og elever, men siden vi har flyttet så er ikke det å søke seg tilbake en mulighet. MEN jeg har fått jobb på en annen skole til høsten, som jeg håper blir bedre. Jeg gleder meg! Som du har også arbeidsmiljøet på den nye skolen vært dårlig -og jeg har vært kjempefrustrert! (Stakkars mannen min som har måttet vært klagemur for meg dette året!) Så jeg tenker at du yaper ingenting på å holde øynene åpne for nye jobber - ingen klarer i lengden å jobbe et sted de mistrives! Samtidig kan ting gå seg til også. Det tar tid å komme inn i et miljø. I mitt tilfelle har det gått seg til med klassen og elever - men jeg ønsker ikke å jobbe videre pga. Ledelsen og kollegaer. Jeg er avhengig av å jobbe med mennesker som drar meg opp -ikke ned, og et sted det er positivitet og engasjement. Lykke til TS, sender deg en klem! Anonymkode: d76d9...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 4. juni 2017 #17 Del Skrevet 4. juni 2017 7 timer siden, Tibbie skrev: Jeg hadde holdt øynene åpne etter en ny jobb, om jeg var deg. Bare for å glede meg litt ekstra i den deprimerende tiden Det hjelper å vite at ting kan forandre seg. Ellers høres det jo ut som om du har hatt ganske flinke elever og nå er kommet til et mye lavere nivå. Er du et konkurransemenneske? I så fall kan du jo prøve å gjøre din klasse til "den beste"? Vis at du har gjort store, forbedrende endringer. Det er jo veldig gøy å lykkes, og det er veldig gøy at andre ser hvor flink man er Det er jo ganske motiverende med et lite "prosjekt". Eg er uenig i det første rådet, sjølv om resten er bra. Eg trur at det å leite etter annen jobb vil bidra til at ein ikkje satsar der ein er. Vent med å leite etter ny jobb, ingenting er så stressande som skuleverket rett før ferien. Det er noko heilt anna når du kjem inn igjen i august og får vere med frå start. Pust med magen. Dei 14 dagane som er att før ferien er berre eit lite blaff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #18 Del Skrevet 4. juni 2017 Du kan ikke belage jobben din på en enkeltklasse da du jo tross alt skal ha ulike klasser i løpet av karrieren din - og i enhver annen jobb vil også sjefer/kollegaer variere. Jeg tenker alltid i nye jobber at det tar iallefall 1 år på å komme seg inn i ting, og det tar litt tid før en kan konkludere på noe. Jeg tipper du er litt ung og kanskje uerfaren siden du får såpass panikk nå? Dette er endel av erfaringen du bare må gjøre deg, og det tar mye lengre tid enn noen dager for å kunne konkludere. Utfordringen din er kanskje at du knytter deg noe voldsomt til ting - kanskje du heller må jobbe litt med det? Og huske at en jobb er jobb - det skal ikke være sånn at alle må ha det som plommen i egget uten å bidra til det selv. Gi deg tid Anonymkode: c78e7...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 4. juni 2017 #19 Del Skrevet 4. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tuusen takk for en ny og interessant vinkling, og gode råd😊 Skal absolutt sjekke ut andre jobber! Har jo bytta jobb før, men det har aldri føltes så feil som nå. Derfor jeg har litt panikk også. Jaa, følte elevene mine var så reflekterte, ansvarsfulle, selvstendige, inkluderende, kloke og omsorgsfulle. Men alle lærere synes vel best om sine egne elever 😉Og jeg prøver å gi mye av meg selv til elevene, derfor er det så slitsomt å begynne på nytt med det igjen. Veldig i tvil om jeg orker😬 Men du er absolutt inne på noe på det siste punktet. Jeg liker å gjøre det lille ekstra og å gjøre ting litt annerledes, så kanskje jeg skal fokusere på dette, til tross for usikkerheten. Jo mer jeg tenker over dette rådet ditt jo mer liker jeg det. Er du lærer selv, forresten? Eller bare superflink til å sette deg inn i andres situasjon?:) Uansett, takk igjen, satt veldig pris på disse ordene! Anonymkode: 8b2f1...f4a Takk Nei, jeg bare vet hva som motiverer meg. Har selv jobbet i skole med de flinke elevene vs. de som bare vil løpe i gangene. Vet hvor slitsomt og demotiverende det er med sistenevnte Bonusgutten min er sånn. Han henger etter med alt av skriving, lesing og læring på skolen. Men når han har pappauke fokuserer jeg på å lære han disse tingene. Gulrota er "å komme hjem til mamma for å vise hva jeg kan nå". Det er bare å finne hva som motiverer de vanskeligstilte, så blir de flinke elever de også Lykke til! Håper du blir fornøyd der du er, sånn at du slipper stresset med å bytte jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navne Løs Skrevet 4. juni 2017 #20 Del Skrevet 4. juni 2017 Jeg er ikke lærer, men byttet jobb fordi jeg "satt fast" i min forrige jobb og ville prøve noe helt annet med mye mer ansvar og helt andre arbeidsoppgaver. Angrer som en hund på at jeg ikke hørte på den lille stemmen som sa "IKKE TA DEN JOBBEN, DU VET DU KOMMER TIL Å HATE DEN". Allerede de første ukene inn i den nye jobben angret jeg og det eneste jeg ønsket var å skru tiden tilbake. Stoltheten var det som fikk meg til å bli. Jeg ville ikke at gjengen på gamlejobben skulle få vite at jeg ikke taklet ansvaret i min ny jobb. Har holdt ut i 2 år nå. Anbefaler ikke deg å gjøre det samme.Søk på andre jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå