AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Hei. Jeg jobber i en butikk. Jeg skulle kjøpe gave til en venninne, hadde en sen vakt en dag og spurte de andre jeg jobbet med om de kunne hjelpe meg. Jeg var veldig åpen og ærlig om at jeg så etter gave. Vi fant en kjole. Jeg pakket den inn og ba de andre om å minne meg på om å betale den... ble mye å gjøre i butikk og dette gikk i glemme boka. Jeg har jobbet der i 3 år og aldri skjedd. Jeg har alltid stilt opp ekstra osv. Godt lik av alle. Jeg glemte å betale kjolen men jeg hukset det når jeg kom hjem... fikk litt panikk fordi man ikke kan ta med ting man ikke har betalt for. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle si dette til sjefen uten at hun skulle se på dette som tyveri. Jeg tørte ikke og tenkte jeg betaler den neste gang jeg jobber. En av de andre jeg jobbet med den kvelden har sladret til sjefen og jeg ble kalt inn på teppe. Jeg var ærlig og sa akkurat som det var. Jeg fikk enten si opp selv eller bli sagt opp. Jeg sa selvfølgelig opp... jeg har blitt trukket i lønn for de skoene, nå sitter jeg her uten jobb.... jeg skulle jobbe masse i sommer... min hensikt var aldri å stjele, jeg snakket åpent om det. Alle visste det. Jeg pakket inn i butikken, jeg hadde gått for en dyr kjole enn å gå for en til kr. 899. Litt deilig å være ferdig også hvis det skulle så lite til... noen som har opplevd noe sånt? Jeg er 32 år og vært i butikk i mange år. Synd jeg måtte slutte sånn. Anonymkode: 6f957...087
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Ble litt feil, jeg mente hadde gått for en dyr kjole hvis jeg skulle stjele. Jeg valgte en til 899kr. TS Anonymkode: 6f957...087
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 Ok? Så utrolig dramatisk og rigid sjef? Og de du jobba med får nok minus karma poeng! Du mente jo ikke å stjele men skulle betale for den. Selv den beste og ærligste kan glemme. Anonymkode: 68861...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Merkelig at du blir trukket i lønn for sko, men det er en kjole du har glemt å betale for..det får det hele til å høres litt muffens ut. Var det kjole med sko? Anonymkode: e3291...537 4
Drakan Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Høres unaturlig ut. Man kan få advarsel før man sies opp om det virkelig var for glemming. Derimot... du nevner kjole, men ble ringt inn for sko, har du tatt flere ting "Hjem" og liksom glemt det?
Gjest Jessica Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 Ts skulle sikkert bare anonymisere innlegget og glemte seg. Jeg trodde man fikk varsel før en fikk sparken? Din kollega syns jeg burde sagt ifra til deg. Men du kunne ringt med engang og forklart deg. Det hadde jeg gjort så fort jeg hadde innsett feilen
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, Jessica skrev: Ts skulle sikkert bare anonymisere innlegget og glemte seg. Jeg trodde man fikk varsel før en fikk sparken? Din kollega syns jeg burde sagt ifra til deg. Men du kunne ringt med engang og forklart deg. Det hadde jeg gjort så fort jeg hadde innsett feilen Lovbrudd kan vel føre til umiddelbar avskjedigelse? Anonymkode: 581e0...464 1
Fru Uperfekt Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg jobber i en butikk. Jeg skulle kjøpe gave til en venninne, hadde en sen vakt en dag og spurte de andre jeg jobbet med om de kunne hjelpe meg. Jeg var veldig åpen og ærlig om at jeg så etter gave. Vi fant en kjole. Jeg pakket den inn og ba de andre om å minne meg på om å betale den... ble mye å gjøre i butikk og dette gikk i glemme boka. Jeg har jobbet der i 3 år og aldri skjedd. Jeg har alltid stilt opp ekstra osv. Godt lik av alle. Jeg glemte å betale kjolen men jeg hukset det når jeg kom hjem... fikk litt panikk fordi man ikke kan ta med ting man ikke har betalt for. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle si dette til sjefen uten at hun skulle se på dette som tyveri. Jeg tørte ikke og tenkte jeg betaler den neste gang jeg jobber. En av de andre jeg jobbet med den kvelden har sladret til sjefen og jeg ble kalt inn på teppe. Jeg var ærlig og sa akkurat som det var. Jeg fikk enten si opp selv eller bli sagt opp. Jeg sa selvfølgelig opp... jeg har blitt trukket i lønn for de skoene, nå sitter jeg her uten jobb.... jeg skulle jobbe masse i sommer... min hensikt var aldri å stjele, jeg snakket åpent om det. Alle visste det. Jeg pakket inn i butikken, jeg hadde gått for en dyr kjole enn å gå for en til kr. 899. Litt deilig å være ferdig også hvis det skulle så lite til... noen som har opplevd noe sånt? Jeg er 32 år og vært i butikk i mange år. Synd jeg måtte slutte sånn. Anonymkode: 6f957...087 Jeg skjønner sjefen din og jeg skjønner deg. Du burde nok ha hengt opp en lapp ved kassen slik at sjefen din kunne sett at du ikke hadde planer om underslag. (Underslag er direkte oppsigelsesgrunn)
Fru Uperfekt Skrevet 3. juni 2017 #11 Skrevet 3. juni 2017 3 minutter siden, Jessica skrev: Ts skulle sikkert bare anonymisere innlegget og glemte seg. Jeg trodde man fikk varsel før en fikk sparken? Din kollega syns jeg burde sagt ifra til deg. Men du kunne ringt med engang og forklart deg. Det hadde jeg gjort så fort jeg hadde innsett feilen Ikke for den forseelsen TS begikk
Gjest Jessica Skrevet 3. juni 2017 #12 Skrevet 3. juni 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lovbrudd kan vel føre til umiddelbar avskjedigelse? Anonymkode: 581e0...464 Aner ikke , aldri jobbet i butikk
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #13 Skrevet 3. juni 2017 Kan du ikke få de kollegaene du snakket med om skoene, kjolen eller hva det nå var til å "vitne" for deg overfor sjefen? Dette er jo en misforståelse. Anonymkode: c02a5...c63 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #14 Skrevet 3. juni 2017 Du burde betalt for kjolen/skoene når du pakket det inn, og betalt til en av kollegene dine. At du ikke har gjort det virker i utgangspunktet merkelig, når du så går hjem uten å gi beskjed når du oppdager hva som er skjedd øker mistenksomheten. Jeg hadde nok gjort som sjefen din. Ville ikke hatt en ansatt som stjeler, og det er faktisk det du har gjort. Anonymkode: b72a0...76d 1
Gjest Sugemerke Skrevet 3. juni 2017 #15 Skrevet 3. juni 2017 Du burde ring med en gang du oppdaget det. At du forsøkte skjule det er nok grunnen til at sjefen din ikke tror deg.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 3. juni 2017 #16 Skrevet 3. juni 2017 Når det var så mange som visste det er det jo usannsynlig at det skulle være tyveri. Vet sjefen din at flere hjalp deg å finne kjole? Og hva sa den som sladret, at du hadde gjort det i skjul? Jeg tror jeg hadde spurt etpar vitner om å forklare seg før jeg hadde godtatt oppsigelse.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juni 2017 #17 Skrevet 3. juni 2017 Her burde du i det øyeblikket du kom på det ringt til sjefen din. Da hadde du vist at du ikke mente å være uærlig. Jeg må likevel si at en person som har jobbet lenge et sted og ikke har gjort noe lignende før og som har en forklaring samt kan vise til vitner som støtter sin versjon burde fått en sjanse. Utover det synes jeg dette var helt utrolig klønete gjort av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå