Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av noen år har jeg kommet over denne problemstillingen, både selv og som et samtaleemne fra andre venner. Nå har det igjen kommet en slik situasjon "på bordet".

Hva gjør man når gode venner får partnere som enten venner ikke liker, eller som i dette tilfellet; partner liker ikke vennene? 

For første gang føler jeg at jeg vil miste en venninne på grunn av mannen hennes. 

En ting er å miste venner av motsatt kjønn (sett at man er hetero) på grunn av sjalusi, men denne partneren ser ut til å ikke like flere av hennes venner, og dermed vanskeligjør kontakt. Tror venninnen min sliter med å føle at hun må velge, familien eller vennene..

Ikke psychovibber på mannen, men definitivt ikke den som er mest ydmyk i dette tilfellet.

Mitt generelle standpunkt er at man ikke trenger å bli bestevenn med partner, men at det er kjekt å kunne forsøke å omgåes for det vennskapet som ligger der for den andre.

Hva skal en gjøre? Litt trist om dagen...

Anonymkode: ccc11...9ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen..? 

Jeg vet jo at det ikke bare er meg som opplever dette siden det har vært et tema som har vært oppe før, -jeg spør nå fordi jeg aldri opplevd det med noen nære venninner og har ikke så mange rundt meg å sitte i slik samtale med her jeg er akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slik venninne, hun har forståelse for situasjonen og vi møtes uten ham. 

Anonymkode: 714f9...51f

• Liker 1
Skrevet

Bare vær vennlig. :) 
Siden du ikke har så mange rundt deg, så kan det være at du føler deg litt ensom. De vil sikkert bare ha litt tid sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de fleste har vært i en sånn situasjon. Jeg sier som Drakan over her, forsøk å vær vennlig. Man skal jo egentlig ikke behøve å velge. Har h*n et problem, så er det egentlig h*ns problem. Er vennen\venninnen lojal mot begge to, så er det bare å fortsette. Er han\hun lojal bare mot kjæresten og velger kjæreste over venner, er det deres tap, og ikke verdt det å samle på. Sånne sjalu typer av begge kjønn er slitsomt, men jeg er sikker på at mange vet hvordan det er:) 

Skrevet

Jeg hadde en venninne som jeg opplevde dette med. "Hadde" er stikkordet... Hennes partner snakket dritt om alle hennes venninners menn, inkludert min. Min venninne gjentok det han sa til meg og andre venninner, og jeg merket at hun lot seg påvirke av hans meninger. Jeg tror denne mannen må ha hatt litt dårlig selvfølelse, for å si det mildt. Men det ble for slitsomt i lengden, selv om vi i all hovedsak møttes uten denne mannen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er naturlig for de aller fleste å ha mindre kontakt med venner når man kommer i et forhold. Ikke bare fordi man vil omgås den man er forelsket i ofte, men spesielt fordi man endrer livsstil.

Med kjæreste er det ikke like interessant å dra på byen å bli sjekket opp av andre menn, det blir bare slitsomt.

Det er ikke like interessant å sitte på vorspill eller vinkveld, fordi man har ikke så mye å snakke om og sladre om (ingen vil utlevere sitt private forhold , i motsetning til foreksempel tanker og sladder om en flørt eller ff) osv.
Og det er ikke spesielt aktuelt for den andre partneren i forholdet at kjæresten flyr ute på singelaktiviteter hele tiden heller.  Jeg tror du bør tenke over tingene dere pleide å gjøre sammen, var det typisk singelaktiviteter, eller går dere tur på dagen, tar dere en runde på museum osv? Det er mere innafor når man er i et forhold hvertfall.

Anonymkode: 560db...764

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er naturlig for de aller fleste å ha mindre kontakt med venner når man kommer i et forhold. Ikke bare fordi man vil omgås den man er forelsket i ofte, men spesielt fordi man endrer livsstil.

Med kjæreste er det ikke like interessant å dra på byen å bli sjekket opp av andre menn, det blir bare slitsomt.

Det er ikke like interessant å sitte på vorspill eller vinkveld, fordi man har ikke så mye å snakke om og sladre om (ingen vil utlevere sitt private forhold , i motsetning til foreksempel tanker og sladder om en flørt eller ff) osv.
Og det er ikke spesielt aktuelt for den andre partneren i forholdet at kjæresten flyr ute på singelaktiviteter hele tiden heller.  Jeg tror du bør tenke over tingene dere pleide å gjøre sammen, var det typisk singelaktiviteter, eller går dere tur på dagen, tar dere en runde på museum osv? Det er mere innafor når man er i et forhold hvertfall.

Kan man ikke snakke om annet enn romantikk og sexliv når man har vinkveld med venner? 

Anonymkode: 12a2d...7bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke snakke om annet enn romantikk og sexliv når man har vinkveld med venner? 

Anonymkode: 12a2d...7bc

Jo, men de aller fleste møtes på vinkveld for å få en uanstrengt pause fra en seriøs hverdag, og da er det faktisk ikke politikk og samfunnsløsninger som nødvendigvis er det man(alle) orker å prate om. Det gjør man jo hver dag ellers og i pauser på jobb osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne med bare kompiser. Vi har hatt problemer begge veier. Mitt råd er å sitte på gjerdet å vente. Man velger selvsagt vennskapet om man blir tvunget til å velge. Vi er hetero alle sammen.

Anonymkode: 26c45...4d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at min partner ikke passer inn med mine venner og deres partnere. Ofte føler jeg at jeg heller ikke kan delta i samtaler på lik linje fordi jeg ikke deler deres syn på forhold/sexliv osv.

Mange klager mye over mennene sine og synes sexlivet er no dritt. Jeg kunne for det første aldri hengt ut min kjæreste, våre problemer løses på hjemmebane. Vi er ikke 16 lenger. Og selv etter flere år sammen så synes jeg sex er viktig for å ta vare på gnisten og romantikken. 

Anonymkode: 8ee89...4a0

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen!

Ja, det var noen tanker her, for vi er faktisk i veldig forskjellige livsituasjoner akkurat nå, de har blitt småbarnsfamilie og jeg er bare meg. Vi bor langt unna hverandre, og den løse tanken var å flytte rundt deres område for å både være nærmere henne og kanskje kunne være en hjelpende hånd, men det gikk ikke, fra hans side. Men det er vel smart å sitte litt på gjerdet som dere sier, ikke bli så sår inni meg av dette. De er vel slitne.. Hun sa hun ville skrive meg noen ord, kanskje jeg får skrevet et brev til henne og. Takk dere. Andres perspektiver er godt.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvorfor teksten blir så stor om den ble det i forrige innlegg, ikke gjort med vilje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...