Gå til innhold

Uv klær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri brukt uv-klær på mine barn. 

Hyppig/regelmessig smøring med faktor 30, solhatt, og unngå solen når den er på de sterkeste har fungert fint. Hvis de har hatt antydning til rødhet på f.eks skuldrene så har jeg tatt på de ei hvit tskjorte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er avhengig av hvor du er 😊 Norge eller "syden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt uvtøy. 

Kjøpte no bambus klær her i går og på etiketten så sto det at tøyet beskyttet mot uvstråling.. aldri hørt om det før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ønsker meg en UV trøye selv fordi jeg liker å snorkle og da blir skuldre og rygg spesielt utsatt. Jeg har ingen som kan smøre meg til stadighet.

Så her ville jeg vurdert det ut fra barnas aktivitet i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har til ettåringen, men da var vi i syden. Her hjemme tror jeg vi kommer til å bruke den lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Synes det er veldig kjekt når han er i vann. Vannet reflekterer så mye sol og det er begrenset hvor vannavstøtende solkrem egentlig er. Ellers så funker det med solfaktor 50, solhatt og badebukse på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har uv t-skjorte til et av tre barn. Uansett hvor mye vi smører, blir hun solbrent på skuldrene. De andre har ikke behov, for de holder det med hyppig smøring.

Anonymkode: 5add3...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Funker ikke også vanlige klær? Ser at f.eks bomullshatter som har betegnelsen UPF 50+ er i 100% bomull.

Anonymkode: 45d7b...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Funker ikke også vanlige klær? Ser at f.eks bomullshatter som har betegnelsen UPF 50+ er i 100% bomull.

Anonymkode: 45d7b...276

Jo det vil jeg tro. Jeg blir veldig lett brent, men har aldri opplevd å bli det gjennom klær. Men de funker dårlig å bade med da. ;)

Sønnen min trenger ikke UV-klær i Norge for solen sin del, det funker fint med solkrem. Men han vil gjerne bruke det fordi han synes det er behagelig å ha litt mer klær enn badebukse på når vi er på stranda, og samtidig kunne gå ned og opp av vannet uten å kle av og på seg. :)

Anonymkode: fd8d7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

synes det er utrolig trist å s unger med klær på seg på stranda og i vannet når alle andre går rundt med badetøy\nakne. Barn elsker jo friheten av å kunne løpe rundt uten klær, halve gleden med å bade blir jo også borte når man har så mye klær på. Synes det virker litt hysterisk. Har flere nevøer of nieser som jeg ofte har vært med på stranda, både her og i utlandet of de har aldri brukt mer kær enn badetøy på stranden og regelmessig smøring med høy faktor. De har aldri blitt solbrent! Et klart nei fra meg

Anonymkode: c5a95...1c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

synes det er utrolig trist å s unger med klær på seg på stranda og i vannet når alle andre går rundt med badetøy\nakne. Barn elsker jo friheten av å kunne løpe rundt uten klær, halve gleden med å bade blir jo også borte når man har så mye klær på. Synes det virker litt hysterisk. Har flere nevøer of nieser som jeg ofte har vært med på stranda, både her og i utlandet of de har aldri brukt mer kær enn badetøy på stranden og regelmessig smøring med høy faktor. De har aldri blitt solbrent! Et klart nei fra meg

Anonymkode: c5a95...1c1

Du trenger ikke synes synd på sønnen min altså, han velger det helt selv. Men takk for omtanken. ;)

Anonymkode: fd8d7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Poenget med en UV-skjorte er at den er beregnet for å svømme / bade i. Noen barn og voksne er mer utsatt for solen enn andre. Det er mer synd i et solbrent barn som ikke kan være ute mer enn et barn med UV-skjorte som hygger seg i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kom nettopp tilbake fra Mallorca. Jentungen på 9 år har en uv drakt som går til albuer og knær - heldigvis!

For det første elsker hun den selv, fordi hun slipper å smøre så mye. Hun valgte heller denne enn den andre badedrakten sin nesten hver dag. 

Siste dagen var vi på stranden i to timer. Vi smurte med faktor 30, tykkt lag, i god tid før vi gikk.(Slik vi hadde gjort alle andre dager, da vi var i bassenget.) Vi var vel der i 1,5 - 2 timer. Lekte i vannet, på baderinger. Hun ble SKIKKELIG solbrent på armene. Voksne som var med, som hadde smurt seg like bra, var like solbrent på hele ryggen! Vi måtte ha lege og få kortison, pga. graden av forbrenning.

Så ja takk til uv drakt, spesielt i syden!!

Anonymkode: 752ee...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...