AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Dere som aldri har gått ned i vekt, tenker dere egentlig over hva dere spiser? Eller spiser dere bare når dere er sultne eller får søtsug og stopper etter passelig mengde på grunn av kroppens lyster? Anonymkode: 03055...a42 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Aldri bekymret meg. Alltid vært slank. Anonymkode: 617cd...93b
Myrthel Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Jeg tenker ikke på hva jeg spiser egentlig, men jeg er glad i sunn mat - så derfor kan jeg spise det jeg vil. Tenker selvfølgelig litt på at sukker er usunt, så jeg propper ikke i meg gotteri eller brus.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Mener du aldri gått opp i vekt? Alltid vært slank. Sikkert litt mer former nå som 30-åring enn som 17-åring, men passer fremdeles de gamle klærne mine og har aldri justert på bunaden jeg fikk til konfirmasjonen. Tenker litt over kosthold, men spiser som regel det jeg har lyst på. Tror jeg har en naturlig grense, får nok etter kort stund. Kan få sjokoladecraving ofte, men holder med noen få biter. Drikker én øl på den tiden andre venner rekker å drikke tre øl. Osv osv. Så i det totale regnestykket så inntar jeg ikke så mange kalorier. Anonymkode: 5c2a4...7b6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 Jeg tenker på det, men er veldig glad i fastfood, sjokolade og brus...Anonymkode: d3aba...972
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Tenker på det for helsa og velværen sin del. Føler meg ikke så veldig bra etter å ha spist en hel potetgullpose. Får også lett vondt i magen av boller, kaker og sånt. I tillegg trener jeg mye og spiser automatisk ordentlig mat etter trening. Når det er sagt spiser jeg ganske mye fett, som gjør at jeg holder meg mett lenge. Felles for alle de jeg kjenner som går rundt og er sultne er at de spiser magert og så sprekker totalt og gumler sjokolade. Anonymkode: e5600...042 2
CaraCaraMia Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker på det for helsa og velværen sin del. Føler meg ikke så veldig bra etter å ha spist en hel potetgullpose. Får også lett vondt i magen av boller, kaker og sånt. I tillegg trener jeg mye og spiser automatisk ordentlig mat etter trening. Når det er sagt spiser jeg ganske mye fett, som gjør at jeg holder meg mett lenge. Felles for alle de jeg kjenner som går rundt og er sultne er at de spiser magert og så sprekker totalt og gumler sjokolade. Anonymkode: e5600...042 Det kjenner jeg meg igjen i. Jeg var overvektig frem til jeg tok grep i fjor. Spiste ofte 2 knekkebrød til lunch, det tok ikke lang tid før jeg ble sulten og da ble jeg ofte godtesyk.. Mye fett er viktig i et kosthold. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 Bare bælmer i meg cola og hiver i meg en hel pose med ostepop og en stor plate med melkesjokolade hver dag. Middag gidder ikke jeg lage, så jeg stikker innom drive-in på Burgerking og kjøper meg en king size meny - eller kjøper en stor pizza med kjøttdeig og bacon fra Pizzabakeren. Prøver å spiske fisk hver uke, så da blir det gjerne fish and chips fra sjappa på hjørnet, og et stort glass (0.8 l) iskald cola. Litt grønt blir det også, får alltid salat ved siden av fish and chipsen. Anonymkode: 37d87...7e2 1
Cathrine88 Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 Tenker ikke over det, men er ikke spesielt glad i sjokolade, kaker og typisk fastfood. Jeg spiser stort sett ofte og store porsjoner, men ganske sunt. Det skal sies at jeg trener masse, og at det må være noen gener som spiller inn, for jeg har veid det samme siden jeg var 16, og søsteren, moren og tantene mine har heller ikke gått opp i vekt etter at de var ferdige med puberteten.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 Jeg tenker ikke over hvor mye jeg spiser av vanlig mat. Stopper når jeg er mett, og noen ganger blir det en skive til lunsj andre ganger kan det bli fire. Men jeg er glad i søtt, og jobber stadig med å begrense godterispisingen. Det skal ikke mye til før jeg blir tilfredsstilt av godteri, men det er jo ikke lurt å spise sjokolade hver dag uansett om man er tynn eller overvektig. Anonymkode: 21c19...b1e
Gardermobanen Skrevet 3. juni 2017 #11 Skrevet 3. juni 2017 Tror mye av problemene til de som går opp i vekt er trøstespising eller at de spiser når de egentlig ikke er sultne. Bodde selv med en som alltid hadde chips og cola foran dataen, klart han gikk opp i vekt. 1
Rosaprosa20 Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Jeg har alltid vært slank, så har aldri gått verken opp eller ned i vekt siden jeg var "ferdig utvokst". Tenker rett og slett ikke over det siden jeg alltid har vært slank, men jeg spiser ganske sunt uansett.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Tenker over det jeg spiser, men det er mtp tannhelsa. Spiser godis ganske ofte, men blir lei veldig fort, så gidder aldri å spise så mye av gangen Anonymkode: c9324...ada
Pearl2.0 Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 Ja. Tenker på det i den måte at jeg har en god balanse mellom trening, sunn mat og utskeielser.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #15 Skrevet 14. juni 2017 På 6.6.2017 den 22.08, Pearl2.0 skrev: Ja. Tenker på det i den måte at jeg har en god balanse mellom trening, sunn mat og utskeielser. Men hvordan vet du/dere hvor mye kroppene deres kan ha? Anonymkode: 03055...a42
Pringle Skrevet 14. juni 2017 #16 Skrevet 14. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan vet du/dere hvor mye kroppene deres kan ha? Anonymkode: 03055...a42 Når man har en sunn vekt, og den er relativt stabil, vet man at man den mengden mat man spiser, er passe mengde mat for en selv. Det høres idiotisk enkelt ut fordi det er idiotisk enkelt.
Pearl2.0 Skrevet 14. juni 2017 #17 Skrevet 14. juni 2017 3 timer siden, Pringle skrev: Når man har en sunn vekt, og den er relativt stabil, vet man at man den mengden mat man spiser, er passe mengde mat for en selv. Det høres idiotisk enkelt ut fordi det er idiotisk enkelt. Nettopp. Det går relativt automatisk. Også justerer man litt opp eller ned ut fra aktivitetsnivå
sofie777 Skrevet 14. juni 2017 #18 Skrevet 14. juni 2017 Tråden er ryddet for latterliggjøring sofie777, mod
VårKonto Skrevet 14. juni 2017 #19 Skrevet 14. juni 2017 På 3.6.2017 den 11.16, AnonymBruker skrev: Bare bælmer i meg cola og hiver i meg en hel pose med ostepop og en stor plate med melkesjokolade hver dag. Middag gidder ikke jeg lage, så jeg stikker innom drive-in på Burgerking og kjøper meg en king size meny - eller kjøper en stor pizza med kjøttdeig og bacon fra Pizzabakeren. Prøver å spiske fisk hver uke, så da blir det gjerne fish and chips fra sjappa på hjørnet, og et stort glass (0.8 l) iskald cola. Litt grønt blir det også, får alltid salat ved siden av fish and chipsen. Anonymkode: 37d87...7e2 Måten du skriver på og måten du spiser på passer Litt stereotypisk hehe
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #20 Skrevet 14. juni 2017 Var alltid slank, og kommer fra en slank familie. Kunne spise hva jeg ville, helt til jeg ble alvorlig syk, da snudde det, og gikk en del opp i vekt, så nå tenker jeg på hva jeg spiser. Har en fortid der jeg både har kunnet spise hva jeg ville, og åresvis med vegetarkost, så er ikke slik at jeg ikke kan med mat, eller har disiplin til å gjennomføre. Men når man opplever alvorlig sykdom, et hav av smerter i lang tid(åresvis), medisiner som gir vektøkning, og at livet ellers er dritt, da er det utrolig lett å skli ut. Ironisk nok begynte jeg å spise usunt for første gang på mange år, etter at jeg ble alvorlig syk. En grunn var at sykdommen også medførte utmattelse, og jeg begynte å drikke brus som jeg ikke hadde drukket da på 10 år, i et forsøk på å få opp energien. Når man sliter med medisinsk utmattelse, da funker ikke lengre trening som før, i tillegg mister man mye av aktivitetene man drev med før. En annen grunn er at man leter etter lysglimt, og da kan godteri/sjokolade være en lett løsning/trøst. Etter det så kan jeg forstå at mennesker trøstespiser for å distrahere seg fra stress og følelsesmessig smerte også, og jeg kan forstå hvor utrolig vanskelig det er å snu den situasjonen, uten noe annet meningsfylt å fylle stress/tomrommet med. Anonymkode: 30909...df4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå