Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt meg inn på skole for å bli vernepleier. Har 0 erfaring fra tidligere. Er i 30årene, så dette blir kursendring delux. 

Er det lett å få jobb etter fullført vernepleier utdanningen vg1 og vg2? 

Skriv gjerne erfaringen du har innen det å være vernepleier og hva du vet. F.eks er det enkelt å få jobb på dagtid fast stilling? Hvilke oppgaver må jeg regne med å gjøre?

Anonymkode: eb297...20c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er vernepleier og jobber i spesialisthelsetjenesten (psykiatrisk sengepost). Har hovedansvaret for enkelte pasienter og jobber i team med lege, psykolog og diverse andre. Har ofte hovedansvaret for avdelingen, dvs delta på inntaksamtaler, delegering av oppgaver og generell oversikt på mine skift. Som vernepleier er det forventet at jeg legger medisiner, bestilling av dette og gir injeksjoner, legger ned sonde på pasienter og andre medisinske prosedyrer vi har autorisasjon til å utføre. Jeg oppretter behandlingsplaner og er hovedansvarlig for den miljøterapeutiske delen. 

Jeg elsker yrket mitt! Fikk fast jobb før jeg var utdannet, veldig lett å få jobb som vernepleier der jeg bor. Kan fint få dagstillinger, men disse er ofte hakket mer attraktive enn turnus. Da kan det ofte være aktuelt med dagsenter eller som koordinator. Personlig tar jeg en videreutdannelse som gir meg mulighet til å få jobb som individualterapeut. Vi har mange arbeidsmuligheter og dette innenfor mange ulike områder. 

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på ☺️

Anonymkode: fb548...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er vernepleier og jobber i spesialisthelsetjenesten (psykiatrisk sengepost). Har hovedansvaret for enkelte pasienter og jobber i team med lege, psykolog og diverse andre. Har ofte hovedansvaret for avdelingen, dvs delta på inntaksamtaler, delegering av oppgaver og generell oversikt på mine skift. Som vernepleier er det forventet at jeg legger medisiner, bestilling av dette og gir injeksjoner, legger ned sonde på pasienter og andre medisinske prosedyrer vi har autorisasjon til å utføre. Jeg oppretter behandlingsplaner og er hovedansvarlig for den miljøterapeutiske delen. 

Jeg elsker yrket mitt! Fikk fast jobb før jeg var utdannet, veldig lett å få jobb som vernepleier der jeg bor. Kan fint få dagstillinger, men disse er ofte hakket mer attraktive enn turnus. Da kan det ofte være aktuelt med dagsenter eller som koordinator. Personlig tar jeg en videreutdannelse som gir meg mulighet til å få jobb som individualterapeut. Vi har mange arbeidsmuligheter og dette innenfor mange ulike områder. 

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på ☺️

Takk for bra svar. 

Hva mener du med å gi injeksjoner? Oralt? Jeg regner med du må være sykepleier for å gi sprøyter?

Er dette et yrke som passer til menn, eller bør jeg som mann få det vanskelig i dette yrket?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for bra svar. 

Hva mener du med å gi injeksjoner? Oralt? Jeg regner med du må være sykepleier for å gi sprøyter?

Er dette et yrke som passer til menn, eller bør jeg som mann få det vanskelig i dette yrket?

Hei igjen! Neida, vi setter sprøyter også ☺️ Jeg har satt både vaksiner og andre medikamenter. Vi øver på hverandre under studiet.  Jeg vil absolutt si at det er et yrke som passet for menn, det trengs mannlige vernepleiere! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også vernepleier. Jobber i avlasting for barn med funksjonsnedsettelser. Det blir endel kontorarbeid, feks dosere medisiner, leie inn vakter, skrive individuelle planer. Men også mye vakter i miljøet. Stell og miljøarbeid. Turer og middagslaging. Stortrives!!

Anonymkode: a1646...030

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også vernepleier.  Jobber som leder for et bofellesskap for utviklingshemmede. Har personalansvar for 23 årsverk fordelt på vel 30 ansatte,  og fagansvar for 8 beboere. I jobben min nå jobber jeg i hovedsak administrativt og jeg jobber kun på dagtid og ikke helg. Et yrke med veldig mange muligheter! Før jeg søkte lederstilling jobbet jeg som miljøterapeut i mange år, og min erfaring /mening er at lederjobben er den mest krevende.

Har elsket jobben min fra den dagen jeg var nyutdannet.  

Anonymkode: 4a311...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med Vg1 og Vg2? Vernepleier er bachelor - er det en annen utdanning du blander med kanskje? :)

Anonymkode: 5762e...a37

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...