Gå til innhold

Hva går eksteriørutstilling ut på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inne og kikker på NKK for å se hvilke utstillinger jeg kan melde hunden min på, og lurer litt på hva hva Eksteriørutstilling går ut på :-)

Takk for svar :-)

Anonymkode: 6d539...414

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utseendet. Hvordan hunden er i forhold til rasestandard

Anonymkode: 61b0a...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Må den lære seg noe spesielt?

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. Må den lære seg noe spesielt?

Den må lære seg å trave pent i bånd, stå rolig, og bli håndtert av fremmede.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden blir vurdert ihht rasestandard av en dommer.

Personlig går jeg på utstillingstrening og utstilling fordi det er god trening. Vi får trent på 1) kontakt 2) roligtrening og 3) lydighet på en utstilling. Utstilling er ekstremvarianten av vanlig miljøtrening :P

Hunden min har dog litt lange bakføtter i forhold til forfotene, og ellers har jeg gått til fysio med han for å få mer stabil overlinje da han var litt stiv. Hadde aldri visst dette uten å ha vært på utstilling og fått hørt det av dommeren. Jeg har rett og slett lært mer om hundens bevegelser, og klarer nå bedre å se dersom noe endrer seg (om bevegelsene plutselig ikke skulle være parallelle feks).

Så jeg gir tommel opp for utstilling :) Koster litt da, i tillegg til mye planlegging. På en utstillingsdag blir det MYE godbiter (og mange forskjellige typer). Har også med frosne konger med vom og tyggeting for når hunden skal roe seg. Vi pleier ofte å dra med venner, og vi tar med langline så hundene kan få lekepause dersom det er lenge til vi skal inn i ringen igjen. Både jeg og hunden har blitt hekta på utstilling! :P

Anonymkode: c2371...761

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...